Gå til innhold

Støvletter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det finnes noen steder man kan få tak i støvletter til jenter som faktisk har endel muskler (og fett :)) i leggene?

Har prøvd nok av skobutikker :( Og hadde vært fint med et par fine støvletter nå i høst til skjørt (og til å ha bukse nedi).

Takker for all hjelp.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Nå er det jo moderne med støvletter som er litt "videre" i bena. De som er til å ha buksa nedi. Litt sånn Robin Hood-aktig vet du... Og hva med støvletter med snøring?

Skrevet

Nå er det jo moderne med støvletter som er litt "videre" i bena. De som er til å ha buksa nedi. Litt sånn Robin Hood-aktig vet du... Og hva med støvletter med snøring?

hvor får jeg tak i det? har prøvd alle støvlettene i tre ulike skobutikker....

Gjest lille rosinen
Skrevet

Har ikke vært så mye rundt i butikker og kikket etter slike støvletter, men vil tro du finner dem hos de vanlige kjedene.

De forskjellige butikkene innen samme kjede kan ha forskjellig utvalg, så kan være lurt å stikke innom flere av samme "slag" hvis det finnes der du bor...

Hadde ei venninne med litt tykke legger... Hun hadde samme problem som deg, hun fant noen litt "røffe" støvletter for et par år siden hvertfall. De hadde snøring hele veien opp foran. Siden denne typen passet henne foreslo jeg det, men har som sagt ikke sett etter slike i det siste...

Skrevet

Har ikke vært så mye rundt i butikker og kikket etter slike støvletter, men vil tro du finner dem hos de vanlige kjedene.

De forskjellige butikkene innen samme kjede kan ha forskjellig utvalg, så kan være lurt å stikke innom flere av samme "slag" hvis det finnes der du bor...

Hadde ei venninne med litt tykke legger... Hun hadde samme problem som deg, hun fant noen litt "røffe" støvletter for et par år siden hvertfall. De hadde snøring hele veien opp foran. Siden denne typen passet henne foreslo jeg det, men har som sagt ikke sett etter slike i det siste...

Takk...noen som har noen andre forslag?

Gjest lille rosinen
Skrevet

Hehe... Var ikke forslagene mine bra nok for deg el??

Neida. Skal se i butikken neste gang jeg er på shopping. Ble litt nysgjerrig på støvletter jeg også nå :-)

Skrevet

Tanta mi har samme problemet og fikk kjøpt seg sko på Skoringen så kan jo høre der! :) Eller så kan du jo bare dure inn i en butikk, forklare problemet og så hjelper de det hvis de vet de har noen videre støvletter som kan passe deg. Jeg har jobbet i skobutikk og det er MANGE (flere enn du tror!) som har dette problemet.

Lykke til og fortell gjerne hvordan det gikk :)

Skrevet

Tanta mi har samme problemet og fikk kjøpt seg sko på Skoringen så kan jo høre der! :) Eller så kan du jo bare dure inn i en butikk, forklare problemet og så hjelper de det hvis de vet de har noen videre støvletter som kan passe deg. Jeg har jobbet i skobutikk og det er MANGE (flere enn du tror!) som har dette problemet.

Lykke til og fortell gjerne hvordan det gikk :)

Takk! Føler meg alltid så dum når jeg prøver støvletter fordi de som jobber der følger med, og ingen av støvlettene passer, og til slutt gir de opp i butikken.

Skrevet

Det er faktisk mulig å blokke ut "skaftet" på støvletter hos skomaker. Jeg tror ikke alle skomakere har utstyr til det, men noen har vet jeg (har jobbet hos skomaker, og vi utvidet støvletter). Men det er jo begrenset hvor mye det er mulig å blokke.. Du kan jo høre både hos skomaker og i skobutikker (det hender de også har greie på det)

Skrevet

Det er faktisk mulig å blokke ut "skaftet" på støvletter hos skomaker. Jeg tror ikke alle skomakere har utstyr til det, men noen har vet jeg (har jobbet hos skomaker, og vi utvidet støvletter). Men det er jo begrenset hvor mye det er mulig å blokke.. Du kan jo høre både hos skomaker og i skobutikker (det hender de også har greie på det)

Takk :)

Gjest bli ved din lest
Skrevet

Jeg har motsatt problem, alle støvletter er sydd for i hvertfall litt muskler og fett, og mine legger er pinne-tynne. Ser ganske teit ut, hvis man kommer borti "utbulingen" bakpå støvletten, så er det bare luft inni. Og øverst er den kjempevid, selv de smale støvlettene..

Men jeg kan få dem sydd inn, men det er dyrt, så det er bare vits å spandere på de dyre støvlettene. De blir veldig dyre totalt sett!

Min skomaker blokker ut støvletter, men det er jo måte på hvor mange millimeter / centimeter du kan tøye skinnet.

Finner du noen du liker, kan du jo deponere, og så ta dem med til en flink skomaker og høre. Skobutikkene vet om flinke skomakere.

Skrevet

Se på lillevinkelsko.no

Der har de masse kule støvletter som ikke er så trange..

Skrevet

Alle??! Jeg finner ikke støvletter som er trange nok.

u/t

Skrevet

Alle??! Jeg finner ikke støvletter som er trange nok.

Hvor store legger har du da?

Skrevet

Hvor store legger har du da?

Har ikke målebånd akkurat her, men de er slanke og muskuløse ihvertfall.

Skrevet

Har ikke målebånd akkurat her, men de er slanke og muskuløse ihvertfall.

Nettopp...mine er ikke kjempeslanke. Det er noe fett, og masse muskler.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Hvorfor skal du ha høye støvletter da? Inntil miniskjørt?

Inntil bukser og sidere skjørt er det like pent og greit med korte støvletter. Da unngår du problemet.

Har tykke legger selv, så jeg kjenner problemet. Har ikke hatt høye støvletter siden jeg var ung, og det er tjue år siden minst (defineringssak, hehe...), og ikke har jeg savnet det heller. Vi som har tykke legger er allikevel ikke lekre i minskjørt så...

Skrevet

Hvorfor skal du ha høye støvletter da? Inntil miniskjørt?

Inntil bukser og sidere skjørt er det like pent og greit med korte støvletter. Da unngår du problemet.

Har tykke legger selv, så jeg kjenner problemet. Har ikke hatt høye støvletter siden jeg var ung, og det er tjue år siden minst (defineringssak, hehe...), og ikke har jeg savnet det heller. Vi som har tykke legger er allikevel ikke lekre i minskjørt så...

Jeg ser ikke rar ut i miniskjørt, er ikke lubben ellers det er bare leggene. Og det ser helt greit ut med både korte og høye støvletter.

Og jeg ser etter høye nå... :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...