Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fødte ei vellskapt jente for tre mnd siden, hun ble tatt med keisesnitt.

Deler av morkaka var igjen som resulterte i innfeksjon, som igjen førte til narkose å utskrapning.

I går fikk jeg tilbake mensen å det jeg lurer på er om jeg kan bruke tamponger?

Føler meg bedre ved bruk av tampong.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15913-tampong-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg er ikke så sikker på hva som er anbefalt bruk av tamponger i barseltiden, men jeg vil uansett i din situasjon anbefale å bruke dette i svært liten grad. Man vet at enkelte kvinner har fått alvorlige, livstrunden infeksjoner ved bruk av tamponger. Skifter man ofte og bruker bind på natta, er selvfølgelig risikoen svært liten for å få komplikasjoner. Den infeksjonen du hadde etter at rester av morkaken ble igjen i livmoren etter keisersnittet, er du nok helt sikkert ferdig med nå. Uansett vil jeg ikke sette meg i noen posisjon hvor jeg sier at det er helt greit å bruke tamponger raskt etter en alvorlig infeksjon. Spør evt. lege på forum for gynekologi, eller du kan snakke med din egen lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...