Gå til innhold

Menns sexualitet

Anbefalte innlegg

Gjest Neeli Juttolainen

Hvordan fungerer dere menn sexuelt? Jeg sliter med å forstå forklaringene til han jeg er sammen med, og ønsker et "bredere utvalg" for å forstå hvordan dere henger sammen.

Noen "case"'er her..:

- Er det sånn at det oppleves som at kvinnen har makten? Altså "musa" har makten? Da tenker jeg både på sjekkesituasjoner på byen og f.eks i et samboer/ekteparforhold.

- Er det sånn at om en kvinne viser at hun er interessert i å ha sex med deg, og du egentlig ikke liker kvinnen noe særlig, så tar du henne likevel fordi det er en sjangse til sex. (la oss si du er en som ikke får deg til stadighet.)

- Du er samboer med en kvinne og dere har en dårlig periode. Du får tilbud om sex fra en annen kvinne, men kan ikke komme fra (f.eks jobb) før om ca 5 timer. Hva tenker du i løpet av samtalen/tiden frem til du evt kan ha sex?

- La oss si (i tilfellet over) at du ikke tok hensyn til hun du var samboer med, men reiste til kvinnen du fikk sextibud fra. Du rakk å tenke på kondomer, men sier i ettertid til hun du er samboer med at du ikke tenkte særlig på henne. Hvorfor?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159146-menns-sexualitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner har makta på byen. Slik er det bare. En kvinne går ikke hjem alene dersom hun ønsker sex og ikke må velge på øverste hylle. Mange menn går hjem alene selv om de prøver å velge på nederste hylle.

I et forhold er det vel mer hipp som happ. Har vært ut for jenter som har prøvd å bruke sex som et maktmiddel for å oppnå ting. Slike jenter blir en fort lei av og dumper. Sex er ikke noe en gir til andre.

Når en er singel og en jente med ok utseende viser at hun er interessert i sex så har nok de fleste menn sex med henne, selv om en ikke nødvendigvis liker henne.

Tenker ikke noe i mellomtiden da jeg ikke er utro selv om det er problemer i forholdet (har ikke opplevd store problemer så jeg kan ikke si hva jeg ville gjort da, men tror og håper jeg ville vært trofast evt avsluttet forholdet).

Det siste avsnittet var litt kryptisk, men det betyr vel at han kun var ute etter sex, noe som mangler i forholdet, og at han ikke har følelser for denne andre kvinnen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159146-menns-sexualitet/#findComment-1027989
Del på andre sider

Dette innlegget må være den mest rabiate rallinga jeg noensinne har sett her på dol.

Det er åpenbart ingen grenser for hva folk kan få seg til å tenke på.

Og du: Hvis du tror at svar på dette hypotetiske tullballet vil gi deg forståelse for "menns seksualitet", så vil jeg heller anbefale deg å kjøpe en bok. F.eks. Naiv. Super. av Erlend Loe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159146-menns-sexualitet/#findComment-1027995
Del på andre sider

Gjest Neeli Juttolainen

Dette innlegget må være den mest rabiate rallinga jeg noensinne har sett her på dol.

Det er åpenbart ingen grenser for hva folk kan få seg til å tenke på.

Og du: Hvis du tror at svar på dette hypotetiske tullballet vil gi deg forståelse for "menns seksualitet", så vil jeg heller anbefale deg å kjøpe en bok. F.eks. Naiv. Super. av Erlend Loe.

Ja, jeg tenker på slike ting. Mulig det er ralling, men av grunner jeg ikke skjønner selv, så betyr det faktisk noe. Er menn "fange av kuken sin" eller har de faktisk en hjerne de bruker innimellom. Det jeg prøver å få svar på er om menn uten unntak lar kuken bestemme, eller om enkelte ting i livet kommer foran. Av og til virker det ikke slik.

Når man opplever utroskap tenker man plutselig på sånne ting. Og, svaret til petter smart ga -meg- mening. Så, ja. Jeg spør.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159146-menns-sexualitet/#findComment-1028106
Del på andre sider

Gjest Neeli Juttolainen

Kvinner har makta på byen. Slik er det bare. En kvinne går ikke hjem alene dersom hun ønsker sex og ikke må velge på øverste hylle. Mange menn går hjem alene selv om de prøver å velge på nederste hylle.

I et forhold er det vel mer hipp som happ. Har vært ut for jenter som har prøvd å bruke sex som et maktmiddel for å oppnå ting. Slike jenter blir en fort lei av og dumper. Sex er ikke noe en gir til andre.

Når en er singel og en jente med ok utseende viser at hun er interessert i sex så har nok de fleste menn sex med henne, selv om en ikke nødvendigvis liker henne.

Tenker ikke noe i mellomtiden da jeg ikke er utro selv om det er problemer i forholdet (har ikke opplevd store problemer så jeg kan ikke si hva jeg ville gjort da, men tror og håper jeg ville vært trofast evt avsluttet forholdet).

Det siste avsnittet var litt kryptisk, men det betyr vel at han kun var ute etter sex, noe som mangler i forholdet, og at han ikke har følelser for denne andre kvinnen.

"Kvinner har makta på byen. Slik er det bare. En kvinne går ikke hjem alene dersom hun ønsker sex og ikke må velge på øverste hylle. Mange menn går hjem alene selv om de prøver å velge på nederste hylle."

Men, hva er "meninga" med å ha sex om man ikke får den man egentlig har lyst på. (øverste hylle.) Å føle seg bedre? At noen har lyst på en? Eller bare fysisk tilfredsstillelse? Det siste kan man jo få om man runker.

"I et forhold er det vel mer hipp som happ. Har vært ut for jenter som har prøvd å bruke sex som et maktmiddel for å oppnå ting. Slike jenter blir en fort lei av og dumper. Sex er ikke noe en gir til andre."

Men samtidig er det mange menn som forventer sex selv om kvinnen ikke har lyst. Sex er jo fremdeles ikke noe man gir til andre. Eller?

"Når en er singel og en jente med ok utseende viser at hun er interessert i sex så har nok de fleste menn sex med henne, selv om en ikke nødvendigvis liker henne."

Hva er grunnen til det? Tenker dere ikke på kvinnen i det hele tatt? At kvinnen faktisk velger deg fordi de liker deg, men blir "utnyttet" fordi hun er så "uheldig" å ha det hun har mellom beina?

Kan menn bli så kåte at om de har "blodrunka" flere dager på rad, at de rett og slett ikke tenker seg om når de får et sextilbud fra en annen kvinne enn den de er f.eks samboer/gift med? (om de ikke har hatt sex med partneren på en stund.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159146-menns-sexualitet/#findComment-1028113
Del på andre sider

Ja, jeg tenker på slike ting. Mulig det er ralling, men av grunner jeg ikke skjønner selv, så betyr det faktisk noe. Er menn "fange av kuken sin" eller har de faktisk en hjerne de bruker innimellom. Det jeg prøver å få svar på er om menn uten unntak lar kuken bestemme, eller om enkelte ting i livet kommer foran. Av og til virker det ikke slik.

Når man opplever utroskap tenker man plutselig på sånne ting. Og, svaret til petter smart ga -meg- mening. Så, ja. Jeg spør.

"Det jeg prøver å få svar på er om menn uten unntak lar kuken bestemme"

Dette kalles å generalisere noe helt hinsides.

Selvfølgelig lar ikke menn, "uten unntak", kuken bestemme.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159146-menns-sexualitet/#findComment-1028149
Del på andre sider

Annonse

Alt er relativt....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159146-menns-sexualitet/#findComment-1028553
Del på andre sider

De aller fleste voksne menn er hyggelige karer som ser på trofasthet som en selvfølgelig ting.

Det er synd hvis du har dårlige erfaringer, men hold motet oppe. Dersom du er sveket, har du alt å vinne på å finne harmoni og trygghet _i deg selv_. Så kan alt det der med menn komme om det vil etter hvert...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159146-menns-sexualitet/#findComment-1028603
Del på andre sider

"Kvinner har makta på byen. Slik er det bare. En kvinne går ikke hjem alene dersom hun ønsker sex og ikke må velge på øverste hylle. Mange menn går hjem alene selv om de prøver å velge på nederste hylle."

Men, hva er "meninga" med å ha sex om man ikke får den man egentlig har lyst på. (øverste hylle.) Å føle seg bedre? At noen har lyst på en? Eller bare fysisk tilfredsstillelse? Det siste kan man jo få om man runker.

"I et forhold er det vel mer hipp som happ. Har vært ut for jenter som har prøvd å bruke sex som et maktmiddel for å oppnå ting. Slike jenter blir en fort lei av og dumper. Sex er ikke noe en gir til andre."

Men samtidig er det mange menn som forventer sex selv om kvinnen ikke har lyst. Sex er jo fremdeles ikke noe man gir til andre. Eller?

"Når en er singel og en jente med ok utseende viser at hun er interessert i sex så har nok de fleste menn sex med henne, selv om en ikke nødvendigvis liker henne."

Hva er grunnen til det? Tenker dere ikke på kvinnen i det hele tatt? At kvinnen faktisk velger deg fordi de liker deg, men blir "utnyttet" fordi hun er så "uheldig" å ha det hun har mellom beina?

Kan menn bli så kåte at om de har "blodrunka" flere dager på rad, at de rett og slett ikke tenker seg om når de får et sextilbud fra en annen kvinne enn den de er f.eks samboer/gift med? (om de ikke har hatt sex med partneren på en stund.)

Sex er noe de fleste mennesker ønsker å ha. En mann som ikke kan få drømmekvinnen nøyer seg gjerne med nest beste. Vi er ikke så kresne på det. Det handler nok mest om fysisk (og psykisk) tilfredsstillelse. Det ligger i genene våre å ha sex med så mange kvinner som mulig. Selve sexen trenger ikke være spesielt tilfredsstillende rent fysisk.

Det er vel også mange kvinner som forventer sex selv om mannen ikke har lyst. Ulik sexlyst i et forhold er et problem for mange par. Ofte vil den med størst sexlyst presse på, mens den med minst viser liten forståelse for at dette er et problem for den andre.

Dersom en aldri/sjelden har lyst på sex bør en innse at dette er et problem for den andre og prøve å gjøre noe med det. En tar ikke skade av å stille opp for den andre av og til heller.

Blir en kvinne utnyttet dersom hun har lyst på sex med en mann og han har sex med henne? Så lenge det kun er snakk om sex så ser jeg ikke problemet.

En mann er ikke utro fordi han ikke har hatt sex på noen dager. Har det vart en lengre periode kan det nok være. Men da har en gjerne store problemer i forholdet siden en ikke har sex. Noen menn er utro, andre er det ikke. Omstendighetene er svært varierte. Noen dager uten sex er ingen unnskyldning for å være utro.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159146-menns-sexualitet/#findComment-1028708
Del på andre sider

Gjest Neeli Juttolainen

Alt er relativt....

Jeg prøver bare å finne en forklaring på det som har skjedd. En jeg kan godta. Men jeg tror ikke den forklaringen finnes...

Men uansett vil jeg jo gjerne skjønne meg på hvordan menn generellt fungerer angående sex. (psykologi er en stor interesse.) Jeg skjønner den "fysiske/hormonelle/genetiske"-delen, med å spre genene sine osv. Men psyken i det hele har jeg ikke helt fått oversikt over ennå...

Men men..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159146-menns-sexualitet/#findComment-1028765
Del på andre sider

Jeg prøver bare å finne en forklaring på det som har skjedd. En jeg kan godta. Men jeg tror ikke den forklaringen finnes...

Men uansett vil jeg jo gjerne skjønne meg på hvordan menn generellt fungerer angående sex. (psykologi er en stor interesse.) Jeg skjønner den "fysiske/hormonelle/genetiske"-delen, med å spre genene sine osv. Men psyken i det hele har jeg ikke helt fått oversikt over ennå...

Men men..

Mange menn er vel mer primitive enn andre....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159146-menns-sexualitet/#findComment-1029290
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...