Gjest dinnid Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Kan noen gi meg en enkel och god vaffeloppskrift? 0 Siter
citoyen Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Jeg lager alltid vaflene mine på slump, men om du klarer deg med en unøyaktig oppskrift, så: Smelt en god klatt smør. Rør sammen med tre egg. Ha oppi litt bakepulver, litt vaniljesukker, litt kardemomme, og en del sukker. Rør i melk og mel vekselvis til du har nok røre. 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Fant denne på guggel: Grove sunne vafler ca 10 plat person(er) Innsendt av : Vicktoria Godt hvis du får uventet besøk. og skal ha noe til kaffen som du også kan spise av, disse er kjempegode med lett bringebær til.. 2 egg 1 ss strøsøtning 6 dl skummet melk 70 g grovt sammalt hvete/havregryn 260 g hvetemel 1 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker Pisk egg og søtningsstoff til eggedosis. Tilsett mel og melk. La røren stå minst en time før steking. Kcal pr plate = 150 0 Siter
Gjest Sniff Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Jeg lager alltid vaflene mine på slump, men om du klarer deg med en unøyaktig oppskrift, så: Smelt en god klatt smør. Rør sammen med tre egg. Ha oppi litt bakepulver, litt vaniljesukker, litt kardemomme, og en del sukker. Rør i melk og mel vekselvis til du har nok røre. Det er jo min oppskrift.. Nesten,da. Begynner med melk og egg, jeg,- og så smøret til sist. Men de nøyaktige mengdeangivelsene var akkurat de samme ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.