Gå til innhold

Au! Sprekker ved samleie...

Anbefalte innlegg

Veldig ofte når jeg og samboeren min har samleie "sprekker" jeg eller blir sår nederst i skjeden. Det er veldig plagsomt og kan være ganske vondt (og ikke så veldig bra for sexlivet).

Jeg har noen gang vært lite flink til å si i fra at ikke jeg har vært klar nok og det er jo selvfølgelig mye derfor det skjer. Men mange ganger er jeg våt i massevis men sprekker/blir sår alikevel. (så ikke tenk at samboeren presser seg på!) Det virker nesten som om det har blitt en svakhet i huden akkurat der sånn at det skal så lite til. Jeg har hatt lange pauser imellom så det er ikke sånn at det ikke får gro.

Jeg lurer på om det finnes noe man kan bruke for å "styrke" huden der nede. Har hørt at gravide kan bruke en olje eller noe i tiden før fødselen for å unngå å sprekke. Kanskje det går an å bruke?

Noen som vet eller har andre råd? Blir kjempeglad for svar.

(har lagt inn innlegget på gynekologi, men prøver her og...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159172-au-sprekker-ved-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første vil jeg anbefale dere å vente med nytt samleie til du er helt fin, og deretter bruke glidemiddel selvom du er våt nok. Glidemiddelet letter inntrengingen betydelig. Smør også på litt rundt skjeden.

For å mykgjøre huden og få riftene til å gro, kan du prøve ren aloe vera-gel eller en spebarnssalve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...