Plinia Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 For tre uker siden hadde jeg et innlegg her ("Livskrise") der jeg skrev om min krise i ekteskapet. Jeg har en liten datter, har vært gift i 6 år og har hatt forhold til to andre menn det siste halvannet året; den siste helt fram til nå. Jeg fikk mange engasjerte svar og fikk også svar fra Solveig Vennesland. De fleste svarene gikk selvsagt ut på at jeg burde slutte med dobbeltlivet. Det har jeg forsåvidt gjort, i den forstand at nå - med indirekte årsak i mitt innlegg - vet mannen min om de andre forholdene. Da temaet kom opp valgte jeg å legge alle kortene på bordet og var spent på reaksjonen. Det kom som et sjokk på mannen min. Han har vært strålende fornøyd med ekteskapet hele tiden. Elskeren min vet også at mannen min vet nå, og den noe absurde situasjonen er at begge to vil være sammen med meg, at jeg står med valget og at jeg føler meg helt lost in space. Hadde jeg ikke hatt barn tror jeg at jeg bare hadde rømt fra alt sammen. Hva er det jeg har stelt i stand? Mannen min er lei seg og sjalu, men så snart jeg måtte komme fram til konklusjonen at det er ham jeg vil satse på, vil han legge alt bak seg og satse på at han, jeg og barnet vårt skal få et godt liv sammen. På mange måter høres det fint ut. Vi kan starte på nytt, kanskje flytte - få en ny giv i alt. Men han som jeg er forelsket i er jo også der -- både som den konkrete personen som står der med utstrakte armer, og som et symbol på at jeg jo søkte noe mer enn dette ekteskapet, tydeligvis. Spenning? Seksuell lyst? Selvbekreftelse? Jeg lurer mye på hva som har drevet meg og tror jeg trenger hjelp for å komme ut av den følelsesmessige floken jeg er i nå. Første skritt er å snakke med en familierådgiver. Jeg har time neste uke og er spent. Først jeg, så sammen med mannen min. I mellomtiden føler jeg at jeg lever i et vakuum. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159186-mine-menn-n%C3%A5-er-alt-kommet-for-en-dag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hei! Du har havnet i litt en en kjærlighetsklemme. Og mange vil kanskje misunne deg. Tenk å ha to menn som begge gjerne vil ha deg! Men dette er mer enn bare godt. Det er fornuftig av deg å bruke en familierådgiver snarest, for å snakke grundig gjennom saken. Du sier at du lurer på hva som har drevet deg. Det er vel behovet for å bli sett og godkjent, noe vi alle lengter etter. Din faste partner ser deg nok han også, men på en helt annen måte enn dine elskere har gjort. Her igger utfordringen tenker jeg. Tenk deg muligheten av at saken kan bidra til at du kanskje kan få både i pose og sekk, men hos en mann. Hvis du vil beholde din "gamle" mann, håper jeg du klarer å fortelle ham åpent hva dine elskere klarte å gjøre med deg. Kanskje mannen din vil forstå deg bedre etter dette, og klarer å møte deg på en ny måte. Hvis du derimot jakter på å leve på en knivsegg med flere paralelle elskere samtidig, har du et større problem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159186-mine-menn-n%C3%A5-er-alt-kommet-for-en-dag/#findComment-1028620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plinia Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Hei! Du har havnet i litt en en kjærlighetsklemme. Og mange vil kanskje misunne deg. Tenk å ha to menn som begge gjerne vil ha deg! Men dette er mer enn bare godt. Det er fornuftig av deg å bruke en familierådgiver snarest, for å snakke grundig gjennom saken. Du sier at du lurer på hva som har drevet deg. Det er vel behovet for å bli sett og godkjent, noe vi alle lengter etter. Din faste partner ser deg nok han også, men på en helt annen måte enn dine elskere har gjort. Her igger utfordringen tenker jeg. Tenk deg muligheten av at saken kan bidra til at du kanskje kan få både i pose og sekk, men hos en mann. Hvis du vil beholde din "gamle" mann, håper jeg du klarer å fortelle ham åpent hva dine elskere klarte å gjøre med deg. Kanskje mannen din vil forstå deg bedre etter dette, og klarer å møte deg på en ny måte. Hvis du derimot jakter på å leve på en knivsegg med flere paralelle elskere samtidig, har du et større problem. Takk for svaret. Jeg ønsker å leve et stabilt (om enn ikke altfor satt) liv med én mann. Det er målet mitt. Jeg vil bare være sikker på at jeg gjør det rette valget nå... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159186-mine-menn-n%C3%A5-er-alt-kommet-for-en-dag/#findComment-1030446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.