Gå til innhold

Når samboer kommer full hjem midt på natten :(

Anbefalte innlegg

Hva sier dere når samboer kommer hjem halv fire om natten en uke dag, er full, skulle bare ta en øl med en kompis etter fotballkamp, men ble mange...

Han skal på jobb dagen etter og skal kjøre datter på tre i barnehagen. Han orker ikke stå opp, er trøtt og sliten, og tar heller ikke ansvaret med levering i barnehagen...

I tillegg har han tisset i sengen, det hender han gjør innimellom når han kommer hjem og er full. Hva kommer dette av ?

Uansett, blir dere sinte/irritert, eller bare later dere som ingenting ?

Fortsetter under...

Hadde det skjedd èn gang hadde det vært greit. Er det noe som gjentar seg hadde jeg tuppet ut fyren. Når man er voksen, men barn og ansvar, kan en bare ikke gjøre slikt (en gang kan unnskyldes).

At han tisser på seg er vel at lukkemusklene ikke virker fordi han er helt utslått, bevisstheten er mindre enn ved søvn og kontrollen på kroppen forsvinner i større grad.

Uansett hadde jeg blitt mildt sagt forbanna. Han skulle fått gått stille i dørene og oppvartet med ekstra i noen uker etter noe sånn.

Hadde det skjedd èn gang hadde det vært greit. Er det noe som gjentar seg hadde jeg tuppet ut fyren. Når man er voksen, men barn og ansvar, kan en bare ikke gjøre slikt (en gang kan unnskyldes).

At han tisser på seg er vel at lukkemusklene ikke virker fordi han er helt utslått, bevisstheten er mindre enn ved søvn og kontrollen på kroppen forsvinner i større grad.

Uansett hadde jeg blitt mildt sagt forbanna. Han skulle fått gått stille i dørene og oppvartet med ekstra i noen uker etter noe sånn.

Det skjer ikke hver uke, men kanskje 3-4 ganger i året. Det skjer kun når han er ute med en bestemt kompis stort sett. Han vet selv at han ikke kan gjøre det, fordi han klarer ikke å stå opp dagen etter.

Da går han heller ikke på jobb, før langt ut på dagen. Og er jo selvfølgelig sliten på kvelden etter og må legge seg tidlig.

Det verste er at jeg blir irritert og litt sint, i tillegg får jeg av en eller annen grunn ikke sove. Så jeg lå våken helt til han kom hjem, noe som er utrolig slitsomt.

Ikke akkurat så hyggelig med tissing i sengen heller da selv om jeg skjønner at han ikke gjør det med vilje. Men det rare er at det skjer aldri om han overnatter andre steder, kun hjemme. Og stort sett er det jeg som må fikse og ordne sengen..Han var så dårlig i dag tidlig at han bare la seg oppi sengen igjen :( og han er tross alt 37 år da...

Det hadde vært totalt uakseptabelt hos oss! FOr det første er det ikke aktuelt å gå på fylla i en ukedag uten at det er nøye planlagt. Denslags får ofte konsekvenser for dagen etterpå, og da må det i så fall planlegges.

Uansett ville jeg syntes at det var uakseptabelt å ha en mann som drakk så mye at han mistet kontrollen over kroppslige funksjoner. Det er et ALVORLIG faresignal på at han ikke håndtere sin omgang med alkohol.

Jeg ville tatt dette opp med stort alvor, og fortalt at den slags adferd ikke er forenelig med et familieliv.

Det skjer ikke hver uke, men kanskje 3-4 ganger i året. Det skjer kun når han er ute med en bestemt kompis stort sett. Han vet selv at han ikke kan gjøre det, fordi han klarer ikke å stå opp dagen etter.

Da går han heller ikke på jobb, før langt ut på dagen. Og er jo selvfølgelig sliten på kvelden etter og må legge seg tidlig.

Det verste er at jeg blir irritert og litt sint, i tillegg får jeg av en eller annen grunn ikke sove. Så jeg lå våken helt til han kom hjem, noe som er utrolig slitsomt.

Ikke akkurat så hyggelig med tissing i sengen heller da selv om jeg skjønner at han ikke gjør det med vilje. Men det rare er at det skjer aldri om han overnatter andre steder, kun hjemme. Og stort sett er det jeg som må fikse og ordne sengen..Han var så dårlig i dag tidlig at han bare la seg oppi sengen igjen :( og han er tross alt 37 år da...

Jeg hadde blitt rasende på fyren fordi han tok fra meg nattesøvnen og ikke stilte opp for barnet.

Den utpissa senga måtte han pent ha tatt seg av selv.

Jeg hadde ihvertfall ikke ordnet senga etter ham! Han kunne fått ligge der i våt seng til han orket å ta seg sammen.

Jeg hadde nok blitt ganske forbanna, ja. Kanksje han bør holde seg unna denne kameraten?

-og det er skikkelig dårlig gjort mot ungen.

Annonse

Jeg hadde blitt rasende på fyren fordi han tok fra meg nattesøvnen og ikke stilte opp for barnet.

Den utpissa senga måtte han pent ha tatt seg av selv.

Ja det er jo det jeg blir, rasende. Helt enig at han må ta seg av sengen selv, men når han er så dårlig at han bare legger seg ned igjen, så orker ikke jeg bare la det gå forbi, da jeg vet at det går ut over meg, som og skal sove i den sengen i natt, ulempen med dobbeltseng og tjukke madrasser. Han fikk klar beskjed om å fikse opp resten, jeg satt på vaskemaskin med laken og ett madrasstrekk før jeg gikk. Og han fikk beskjed om å henge opp og sette på det andre madrastrekket. Hva han har gjort gjenstår å se til jeg kommer hjem...

Jeg hadde ihvertfall ikke ordnet senga etter ham! Han kunne fått ligge der i våt seng til han orket å ta seg sammen.

Jeg hadde nok blitt ganske forbanna, ja. Kanksje han bør holde seg unna denne kameraten?

-og det er skikkelig dårlig gjort mot ungen.

Ja jeg skal snakke med han når jeg kommer hjem i dag. Prøvde litt i dag tidlig men fant ut at det ikke var noen poeng...

Men ja, jeg vil at han skal holde seg unna denne kompisen, men det vil han ikke selv da, så det der er jo ikke så enkelt.

Ang sengen, så satt jeg på en maskin med laken og det ene madrasstrekket og ba han henge opp og fikse resten til jeg kom hjem. Men om han har gjort det gjenstår å se da...

Han skal jobbe i kveld i tillegg selvfølgelig, så det går jo utover meg og, som ikke har noen seng å sove i hvis han ikke fikser opp...

Ja det er jo det jeg blir, rasende. Helt enig at han må ta seg av sengen selv, men når han er så dårlig at han bare legger seg ned igjen, så orker ikke jeg bare la det gå forbi, da jeg vet at det går ut over meg, som og skal sove i den sengen i natt, ulempen med dobbeltseng og tjukke madrasser. Han fikk klar beskjed om å fikse opp resten, jeg satt på vaskemaskin med laken og ett madrasstrekk før jeg gikk. Og han fikk beskjed om å henge opp og sette på det andre madrastrekket. Hva han har gjort gjenstår å se til jeg kommer hjem...

Tror nesten jeg ville valgt å sove på sofaen til han hadde rensa senga, aldri om jeg ville gjort jobben for han.

Du er ikke mamman hans, la han rydde opp selv!!!

Tror nesten jeg ville valgt å sove på sofaen til han hadde rensa senga, aldri om jeg ville gjort jobben for han.

Du er ikke mamman hans, la han rydde opp selv!!!

Ja god ide igrunnen. Problemet er bare at min mor kommer på besøk i morgen da og skal overnatte, så da går det ikke å sove på sofa'n...

Ja god ide igrunnen. Problemet er bare at min mor kommer på besøk i morgen da og skal overnatte, så da går det ikke å sove på sofa'n...

Man skal uansett være ganske drita for å pisse i sengen med mindre det ikke er noe feil i kroppens funksjoner.

Han er vel kanskje rett og slett litt lett å lede inn i fristelser? Jeg kjenner meg igjen i det å "bare ta en øl til", men pisser ikke i senga av den grunn

Riktig forbannet hadde jeg blitt.

Det har skjedd én gang at han kom hjem alt for sent uten å si fra eller noe som helst. Mobil uten strøm. Rimelig full. Skulle levere vesla i barnehage, men kom nesten hjem for sent for det(rund 08). Ikke f om han kunne levere noen som helst i den tilstanden.

Han tisser ikke i senga når han er full, og hadde han gjort det hadde han virkelig fått tatt ansvaret for det selv. Ærlig talt.

Jeg blir så sint!

Heldigvis er dette veldig ulikt ham, og har bare skjedd denne ene gangen.

Gjest kommer ikke på tale !

Hadde ikke levd lenge sammen med mannen min om han hadde hatt slike vaner !

En gangs "uflaks" hadde jeg tolerert, men da hadde han jammen måtte skjerpe seg etterpå, og sørget for at det aldri skjedde igjen !

Annonse

Mannen min er så skjelden ute, at om han hadde kommet hjem kl. 4 om natten, hadde jeg ikke reagert. Slikt kan fort skje når man står i taxikø. Det har jeg selv opplevd.

Men en voksen mann som tisser i sengen? Det er kv.. altså.

Jeg hadde faktisk blitt rasende!!!! Drikke seg drita på en hverdag og sjangle hjem når det passer en selv?? Hadde det vært i en setting hvor han skulle på byen en helg er det selvfølgelig HELT ok. Men ikke på den måten der. OG tisser i sengen??? vel.. det taler jo for seg. Kvalmt!! Men han gjør det sikkert ikke med vilje så om han ikke klarer å kontrollere det får han pent drikke mindre..

Mannen min er så skjelden ute, at om han hadde kommet hjem kl. 4 om natten, hadde jeg ikke reagert. Slikt kan fort skje når man står i taxikø. Det har jeg selv opplevd.

Men en voksen mann som tisser i sengen? Det er kv.. altså.

Ja det er ikke ofte han er ute så lange. Hvis han er ute f.eks. en fredag eller lørdag så kommer han som regel hjem i ett to tiden for da er han sliten.

Men ang. tissing, det har skjedd et par ganger, men han gjør det jo ikke med vilje, og det skjer kanskje 1 av 10 ganger hvor han har drukke alkohol. Jeg synes jo ikke det er noe tiltrekkende nei, men han kan jo ikke styre det selv, så litt rom må man vel ha ?

Smågutter tisser jo i senga, og denne fjotten virket ikke særlig voksen.

Han gjør jo ikke det med vilje. Det har skjedd tre ganger i løpet av de fire årene vi har vært sammen. Kun da han har vært full. Vet ikke hva som utløser det, for det skjer jo langt fra hver gang han har drukket alkohol. Nå er det så lenge siden sist at jeg hadde glemt at det hadde skjedd før. Så jeg synes ikke jeg kan henge mannen av den grunn. Men tiltrekkende er det ikke når han har gjort det nei. Er det noe han bør sjekke medisinsk ?

Han gjør jo ikke det med vilje. Det har skjedd tre ganger i løpet av de fire årene vi har vært sammen. Kun da han har vært full. Vet ikke hva som utløser det, for det skjer jo langt fra hver gang han har drukket alkohol. Nå er det så lenge siden sist at jeg hadde glemt at det hadde skjedd før. Så jeg synes ikke jeg kan henge mannen av den grunn. Men tiltrekkende er det ikke når han har gjort det nei. Er det noe han bør sjekke medisinsk ?

Om han gjør det med vilje eller ei blir et definisjonsspørsmål. Han vet at når han går ut med denne kompisen og drikker seg sanseløst full så er risikoen for at han tisser i senga stor. Likevel velger han å gjøre det. Da gjør han det jo med vilje.

At han tisser på seg er som du sier ikke noe han kan for selv (bortsett fra at han velger selv å drikke så mye) og det er ikke det jeg ville reagert på. Jeg ville reagert på at han drakk seg så full, spesielt på en ukedag og fordi han skulle kjøre ungen deres til barnehagen.

Tviler på at de kan gjøre noe medisinsk for å forhindre dette. Det enkleste er jo å ikke drikke så mye. Men det skader jo ikke å snakke med en lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...