Gå til innhold

Når samboer kommer full hjem midt på natten :(

Anbefalte innlegg

Ja det er ikke ofte han er ute så lange. Hvis han er ute f.eks. en fredag eller lørdag så kommer han som regel hjem i ett to tiden for da er han sliten.

Men ang. tissing, det har skjedd et par ganger, men han gjør det jo ikke med vilje, og det skjer kanskje 1 av 10 ganger hvor han har drukke alkohol. Jeg synes jo ikke det er noe tiltrekkende nei, men han kan jo ikke styre det selv, så litt rom må man vel ha ?

Hei.

Går du inn på forumet for inkontinens vil du se innlegg der fra flere som sliter med ukontrollert vannlatning med inntak av alkohol.

Ellers ville jeg nok ha tatt det opp med han dette med at han kom sent hjem hvis det plager deg.

Mvh

Fortsetter under...

Ja det er ikke ofte han er ute så lange. Hvis han er ute f.eks. en fredag eller lørdag så kommer han som regel hjem i ett to tiden for da er han sliten.

Men ang. tissing, det har skjedd et par ganger, men han gjør det jo ikke med vilje, og det skjer kanskje 1 av 10 ganger hvor han har drukke alkohol. Jeg synes jo ikke det er noe tiltrekkende nei, men han kan jo ikke styre det selv, så litt rom må man vel ha ?

Ja, hvis det er en sykdom så.

Men hvis det skjer fordi han er for full? Det hadde jeg ikke tolerert.

Ja jeg skal snakke med han når jeg kommer hjem i dag. Prøvde litt i dag tidlig men fant ut at det ikke var noen poeng...

Men ja, jeg vil at han skal holde seg unna denne kompisen, men det vil han ikke selv da, så det der er jo ikke så enkelt.

Ang sengen, så satt jeg på en maskin med laken og det ene madrasstrekket og ba han henge opp og fikse resten til jeg kom hjem. Men om han har gjort det gjenstår å se da...

Han skal jobbe i kveld i tillegg selvfølgelig, så det går jo utover meg og, som ikke har noen seng å sove i hvis han ikke fikser opp...

Vasket du virkelig sengeklærne for han? Hva er du tenker på jente?

Hvordan har du tenkt han skal lære?

Det skjer ikke hver uke, men kanskje 3-4 ganger i året. Det skjer kun når han er ute med en bestemt kompis stort sett. Han vet selv at han ikke kan gjøre det, fordi han klarer ikke å stå opp dagen etter.

Da går han heller ikke på jobb, før langt ut på dagen. Og er jo selvfølgelig sliten på kvelden etter og må legge seg tidlig.

Det verste er at jeg blir irritert og litt sint, i tillegg får jeg av en eller annen grunn ikke sove. Så jeg lå våken helt til han kom hjem, noe som er utrolig slitsomt.

Ikke akkurat så hyggelig med tissing i sengen heller da selv om jeg skjønner at han ikke gjør det med vilje. Men det rare er at det skjer aldri om han overnatter andre steder, kun hjemme. Og stort sett er det jeg som må fikse og ordne sengen..Han var så dårlig i dag tidlig at han bare la seg oppi sengen igjen :( og han er tross alt 37 år da...

Synes han høres grisete ut.

Vis han svarene du har fått her.

Vasket du virkelig sengeklærne for han? Hva er du tenker på jente?

Hvordan har du tenkt han skal lære?

Jeg tok de av sengen sammen med han og satte på vaskemaskinen ja, og ba han henge opp og det hadde han gjort. Noe med å bare få det unna også da.

Gjest himmeloghav

Jeg tok de av sengen sammen med han og satte på vaskemaskinen ja, og ba han henge opp og det hadde han gjort. Noe med å bare få det unna også da.

Selv min sønn på 11 tar av sengetøyet selv og putter det i maskinen når han har vært uheldig og tisset på seg om natten!

Er du mora hans eller? Du kan ikke forvente mer respekt fra han når du fortsetter der mora slapp. La mannen bli voksen.

Annonse

Selv min sønn på 11 tar av sengetøyet selv og putter det i maskinen når han har vært uheldig og tisset på seg om natten!

Er du mora hans eller? Du kan ikke forvente mer respekt fra han når du fortsetter der mora slapp. La mannen bli voksen.

Er i utg.pkt enig, men velger å innimellom være litt overbærende. Han var i fryktelig dårlig form,og jeg ville bare få det unna, vekk fra sengen. Og nei jeg er ikke moren hans, vil ikke være det, men det er vel engang slik at mange jenter etterhvert blir mødre for mennene sine....

Gjør du aldri noe for din mann som kan virke litt mamma aktig, om ikke er du virkelig flink :) da må du lære meg noen knep, for jeg ønsker ikke å være mamma'n hans

Han gjør jo ikke det med vilje. Det har skjedd tre ganger i løpet av de fire årene vi har vært sammen. Kun da han har vært full. Vet ikke hva som utløser det, for det skjer jo langt fra hver gang han har drukket alkohol. Nå er det så lenge siden sist at jeg hadde glemt at det hadde skjedd før. Så jeg synes ikke jeg kan henge mannen av den grunn. Men tiltrekkende er det ikke når han har gjort det nei. Er det noe han bør sjekke medisinsk ?

Jeg hadde sendt sambo til lege.

Min har en gang vært så full at han ikke visste hvem han var eller hvor han bodde, jeg vurderte en stund å kontakte lege for jeg var redd for alkoholforgiftning og død. Torde ikke selv sove fordi jeg måtte passe på at han pustet. Skikkelig drita. Og jeg var sur etterpå. Det har heldigvis ikke skjedd flere ganger.

Men han tissa ikke på seg av den grunn. Det må være noe fysisk feil med din sambos understell, jeg ville forlangt at han fikk det undersøkt. I verste fall er det feil (kanskje kreft?) i prostata.

Jeg hadde ikke likt at han kom full hjem midt på natten, men jeg er ikke enig med dem som finner det at han tisset i sengen så voldsomt avskyelig. Enkelte reagerer slik på alkohol, og jeg ser ingen grunn til å reagere med avsky på en slik ting, Er man glad i noen, så tåler man litt også!

Hadde gjort som deg. Fått sengeklærne unna, og snakket om hele episoden når han er i form igjen.

Tissingen i sengen er det ikke noe å si på. Regner med han vasker alt selv, og ordner opp etter seg.

Primille dagen derpå, på tur til barnehagen er uakseptabelt. Verre enn å ikke dra. Man kjører ikke i fylla!

Skal man overlate pliktene sine (barnehagelevering)til en annen, må man avtale det på forhånd. Noe annet er barnslig og ansvarsløst.

Later som ingenting er ihvertfall det siste jeg hadde gjort.

Jeg hadde sansynligvis klikka fullstendig. Jeg hadde levert ungen i barnehagen sjøl og antageligvis dratt ut av huset slik at han fikk sovet i fred noen tiemr. Etterpå hadde jeg krevet at vi tok en alvorsprat. Det jeg hadde blitt mest gæærn for, hadde nok vært at jeg ikke visste hvor han var på natta.

Sengetøyet kunne han vaska sjøl, og jeg hadde sikkert ikke blitt blidere før det var reint i resten av huset også. ;o)

Gjest mener jeg

Hadde ikke tålt det! Midt i uka? Han må da ta ansvar!!! Min mann kom hjem en helg halv seks om morgenen, og jeg måtte skynte meg å få ham i seng før barna våknet.. Da var jeg irritert. Vi har en dag etterpå også. Neste gang han skal ut får han la være å drikke så mye. Ha tisselaken/plastlaken over madrassen. Få ham til å gå på do før han legger seg.

Uff, så leit.

Dersom det var denne ene gangen, er det ikke verdens undergang.

Men hvis dette er vanlig adferd på mannen? Hva kan du gjøre bortsett fra å snakke med ham? Han høres både umoden og småalkoholisert ut som ikke kan stoppe i tide.

Og tisse i senga... er han ikke flau? Ikke finn på å ordne opp etter ham, du er _ikke_ mora hans.

Jeg vet ikke helt om jeg har noe råd bortsett fra at du snakker med ham og appellerer til fornuft og følelser. En voksen mann kan jo ikke holde på sånn.

Annonse

Jeg hadde faktisk blitt rasende!!!! Drikke seg drita på en hverdag og sjangle hjem når det passer en selv?? Hadde det vært i en setting hvor han skulle på byen en helg er det selvfølgelig HELT ok. Men ikke på den måten der. OG tisser i sengen??? vel.. det taler jo for seg. Kvalmt!! Men han gjør det sikkert ikke med vilje så om han ikke klarer å kontrollere det får han pent drikke mindre..

Jeg hadde blitt rasende! Slik er helt uakseptabelt!

Angela1365380318

At han går ut og koser seg ville jeg oppmuntret til. Og at han kom hjem full en gang i blant er ok så lenge ungene ikke ser ham. Du må jo unne han litt men.

1. ikke ta ansvaret for levering i barnehagen som lovet hadde gjort meg sur og 2. tisset i sengen fått meg til å føle at jeg hadde to unger.

Gjest Skjermtrollet

Hvis dette med tissing og at han blir så full skjer de gangene han er sammen med en spesiell kompis får du teipe fast en plastpose i "junior", kanskje han tar hintet:)

(om han er så full at han ikke merker det da.. hehe)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...