Gå til innhold

Mulig å komme over utroskap ?

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret og trist pårørende

Min svoger har vært utro mot søsteren min - hatt et lengre forhold til en dame + noen ons tidligere. All utroskapen ligger nå tre år tilbake i tid. Min søster er sikker på at han ikke har vært utro etter det. Men han har heller ikke klart å gjøre henne trygg.

Nå er de separert, men begge ønsker egentlig å finne tilbake til hverandre. Det er stor kjærlighet inne i bilde, og mange års ekteskap.

Er det noe håp ? Hva skal til ?

Han mener han har gjort masse for å gjøre henne trygg, hun mener at han ikke har gjort noe (nesten), og ikke hører på hva hun virkelig trenger.

Ingen av dem lyver, men de når bare ikke hverandre. og deler liksom ikke samme virkelighet. De krangler mye nå, og min søster er skikkelig slem når hun omtaler han. Er nok veldig sint og skuffet. Det er mannen min som har snakket med svogeren, så jeg er ikke helt sikker på hvordan han omtaler min søster - tror ikke det er så ille.

De har forsøkt parterapi, men uten særlig hell. Vet ikke hvorfor.

Kan dette reddes ? Hva skal til for å åpne øynene deres, slik at de finner frem til hverandre ?

Er det noen råd å få fra noen som har klart seg etter en tilsvarende (mer eller mindre) historie ?

Min svoger hadde store problemer med seg selv i den perioden han var utro - mye bedre nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159299-mulig-%C3%A5-komme-over-utroskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må be din søster finne en anne mann. En hun virkelig kan være trygg på.

For hun vil nok aldri stole på han igjen.l. innerst inne.

Finner hun seg en ny, vil hun slippe å føle angst hver gang han er ute. Hva om han skal på forretnings reise og må sove borte? Tenk hvor deilig det hadde vært å slippe å føle uroen? Og han fortjener henne ikke. Og det blir for lett om han skal skylde på at han ikke hadde det så lett den tiden. Det kan jo alle si og da få en grunn til å pule rundt.

Han er nok fortsatt utro serru..

Finner hun seg en ny, vil hun slippe å føle angst hver gang han er ute. Hva om han skal på forretnings reise og må sove borte? Tenk hvor deilig det hadde vært å slippe å føle uroen? Og han fortjener henne ikke. Og det blir for lett om han skal skylde på at han ikke hadde det så lett den tiden. Det kan jo alle si og da få en grunn til å pule rundt.

Var enig med deg helt til "Han er nok fortsatt utro serru.. "

Dette er selvfølgelig tull. Dette vet du ikke noe om. Ikke at det har så mye å si, da hun neppe vil kunne stole på han igjen.

Men problemet her er jo at de elsker hverandre og ønsker å finne tilbake til hverandre. Du kommer med et fornuftig råd om å gå hver til sitt, men når en er forelsket så er ikke det så enkelt.

Gjest tror JEG dessverre

Dette er selvfølgelig tull. Dette vet du ikke noe om. Ikke at det har så mye å si, da hun neppe vil kunne stole på han igjen.

Men problemet her er jo at de elsker hverandre og ønsker å finne tilbake til hverandre. Du kommer med et fornuftig råd om å gå hver til sitt, men når en er forelsket så er ikke det så enkelt.

En gang utro, alltid utro...

Annonse

Nei, selvfølgelig er det ikke lett å reise fra en man elsker.

Men kanskje hun burde tenke på fremtiden? Hvordan hun vil føle på det hele etterhvert. Mest sannsynelig så vil hun ikke kunne stole 100 % på han hele tiden. Og det kan verken være lett for ham eller henne.

Det jeg sa med at han sikkert fortsatt er utro var å ra i litt, men utroskap irriterer meg, så jeg skulle ikke sagt det.

Men folk i dag synes det er helt greit at man bedrar sin kjæreste tydeligvis og det synes jeg er meget synd.

Man kan jo bare si: Ja, men hun bare presset seg på meg. Eller: Jeg var så full eller man skylder på at kjæresten ikke vil ha sex. Noen sier at de hadde en stressende hverdag ig ikke hadde det så lett og måtte da ha sex med noen andre enn kona..

Synes dette er for lettvinte grunner.

Og mange som er utro en gang er det igjen enda de sier at det ALDRI skal skje igjen. Man finner kanskje bare en bedre måte å skjule det på..

Men jeg vet ikke hvordan det er å være utro, jeg bare vet hvordan det er å bli bedratt!!

Gjest bekymret og trist pårørende

Det er ikke han som unnskylder seg med at han hadde det vanskelig på den tiden. Det er vi rundt ham som vet det - ut i fra en del ting som skjedde før dette hendte, og vårt kjennskap til ham gjennom lang, lang tid. Så vi forutsetter nærmest at det hadde med det å gjøre, uten at han har sagt det selv.

Og han er ikke utro nå - det er sikkert.

Nei, selvfølgelig er det ikke lett å reise fra en man elsker.

Men kanskje hun burde tenke på fremtiden? Hvordan hun vil føle på det hele etterhvert. Mest sannsynelig så vil hun ikke kunne stole 100 % på han hele tiden. Og det kan verken være lett for ham eller henne.

Det jeg sa med at han sikkert fortsatt er utro var å ra i litt, men utroskap irriterer meg, så jeg skulle ikke sagt det.

Men folk i dag synes det er helt greit at man bedrar sin kjæreste tydeligvis og det synes jeg er meget synd.

Man kan jo bare si: Ja, men hun bare presset seg på meg. Eller: Jeg var så full eller man skylder på at kjæresten ikke vil ha sex. Noen sier at de hadde en stressende hverdag ig ikke hadde det så lett og måtte da ha sex med noen andre enn kona..

Synes dette er for lettvinte grunner.

Og mange som er utro en gang er det igjen enda de sier at det ALDRI skal skje igjen. Man finner kanskje bare en bedre måte å skjule det på..

Men jeg vet ikke hvordan det er å være utro, jeg bare vet hvordan det er å bli bedratt!!

Helt enig i at altfor mange er altfor lett utro. Terskelen for å være utro er lav. Men jeg tror ikke det er fordi det er akseptert, de alle fleste sier de ikke aksepterer utroskap, men heller den egoistiske holdningen som råder i samfunnet i dag. Alt handler om en selv og sine egne krav/behov.

Jeg er mer enig i lillemus som sier to ganger utro, alltid utro.

Men om hun klarer å stole på han igjen er usikkert, hun kommer aldri helt over det, men hun kan lære seg å leve med det. I alle fall dersom det fantes forhold som kan forklare, men ikke unnskylde, utroskapet.

En gang utro - en gang utro. Flere ganger utro - alltid utro.

Det tror jeg.

Muligens hvis vi snakker om samme partner. For da er det noe vesentlig i veien også med forholdet mellom de to, ikke bare med bremsene til den som er utro.

I et nytt forhold er det ingen grunn til å mistenke at man "tar med seg" gamle synder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...