Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er gravid for andre gang. Siste menstruasjon startet 15. desember. Jeg har ganske lange sykluser - 31-33 dager, og har regnet meg fram til at en termin kommer mot slutten av september ca. 25. september.

Dermed er jeg bare fem uker på vei, og kan vente litt til før jeg betiller time hos legen. Men når bør jeg ha min første time? Mitt første svangerskap var helt uten komplikasjoner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15932-n%C3%A5r-skal-jeg-g%C3%A5-til-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest stjernedryss

Hei Jippe,Jeg har heller ikke peiling på når en skal til legen det var bare litt gøy å lese innlegget ditt forde min siste mens begynnte 17 des og jeg har regnet ut at min termin er 23 sep.Dette er min første gang så jeg sitte med konstant sommerfugler i magen..

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke sånn at man er pliktet til å følge et visst kontroll-program under svangerskapet, men dagens svangerskapsomsorg er først og fremst et tilbud til den gravide. Hvis du ønsker å vente en god stund med den første kontrollen, må du gjerne det. Imidlertid er det lurt å ha den første kontrollen mellom 8-12 svangerskapsuke. Det er vanlig at det blir tatt en g.u. med bakterieprøver, noe du sikkert husker fra forrige gang. Skulle det mot formodning være noe som trenger behandling, er det greit å finne ut av dette tidlig. Det er uansett greit å få en legesjekk i god tid før ultralydsjekken som du blir tilbudt rundt uke 17, så man får sendt henvisning til sykehuset.

Gjest Albertine

Hei Jippe,Jeg har heller ikke peiling på når en skal til legen det var bare litt gøy å lese innlegget ditt forde min siste mens begynnte 17 des og jeg har regnet ut at min termin er 23 sep.Dette er min første gang så jeg sitte med konstant sommerfugler i magen..

Jeg har også termin 23. desember, og skal til jordmor allerede på torsdag. Har hatt en abort så jeg får vel litt tettere oppfølging, tenker jeg. Blir spennende å se hvordan det går med oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...