glagutt Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Hvor gamle er dere? Jeg tok for gitt at dere er svært unge, men så sier du plutselig noe om 20 år etter ungdomsårene? Har du ingen historie, du da? Hvis dere er voksne som jeg forstår dere er? Neida, her nok mer snakk om 2 ggr 20 :-) Og jeg har historie, selvfølgelig. Men har heller ikke lagt skjul på ting, selv om jeg nok skulle ha hatt enkelte ting ugjort. Det jeg syntes ble vanskelig var at kart og terreng ikke lenger helt stemte, og dette med forhold til menn som allerede var i forhold. Spesielt når hun i vår dater en gift mann på nytt! Og som sagt denne siste hendelsen som lå så nært opp i tid. Vil vel aldri helt kunne skjønne hvordan man kan klare å være intim med noen man knapt nok kjenner.... Blir nesten ekkelt for meg, men der er det visst mange som er uenig med meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159498-usikkerhet-pga-ulike-verdierhistorie/page/2/#findComment-1034300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Neida, her nok mer snakk om 2 ggr 20 :-) Og jeg har historie, selvfølgelig. Men har heller ikke lagt skjul på ting, selv om jeg nok skulle ha hatt enkelte ting ugjort. Det jeg syntes ble vanskelig var at kart og terreng ikke lenger helt stemte, og dette med forhold til menn som allerede var i forhold. Spesielt når hun i vår dater en gift mann på nytt! Og som sagt denne siste hendelsen som lå så nært opp i tid. Vil vel aldri helt kunne skjønne hvordan man kan klare å være intim med noen man knapt nok kjenner.... Blir nesten ekkelt for meg, men der er det visst mange som er uenig med meg. Ok, så det er det at hun ikke fortalte alt med en gang som nager? Jeg har nok ikke noe råd til deg utover at hvis du ønsker å være sammen med henne, må du må la tankene dine rundt hennes fortid smuldre og fare avgårde med høstvind og blader. Tenk og handle godt, ikke la det som er dumt, svart, ekkelt få den største plassen i livet ditt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159498-usikkerhet-pga-ulike-verdierhistorie/page/2/#findComment-1034312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
glagutt Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Ok, så det er det at hun ikke fortalte alt med en gang som nager? Jeg har nok ikke noe råd til deg utover at hvis du ønsker å være sammen med henne, må du må la tankene dine rundt hennes fortid smuldre og fare avgårde med høstvind og blader. Tenk og handle godt, ikke la det som er dumt, svart, ekkelt få den største plassen i livet ditt. Takk for velment svar :-) Dels er det nok at hun bare fortalte "deler", men verre er det at hun sier at "slikk hadde hun aldri gjort",men så viser det seg senere at det hadde hun gjort likevel. Og det for ikke altfor lenge siden. Synes det kan være ganske stor forskjell på hva man gjør som ungdom og det man gjør i "moden alder". Men, jeg forsøker absolutt å la fortid være fortid: Det blir bare litt vanskelig når det dukker opp slike ting som kan virke uærlige..... DET påvirker nåtida, og gjør meg litt usikker. Men du verden så mye flott hun gjør/viser i hverdagen, som tilsier at jeg burde legge dette bak meg..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159498-usikkerhet-pga-ulike-verdierhistorie/page/2/#findComment-1034382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Takk for velment svar :-) Dels er det nok at hun bare fortalte "deler", men verre er det at hun sier at "slikk hadde hun aldri gjort",men så viser det seg senere at det hadde hun gjort likevel. Og det for ikke altfor lenge siden. Synes det kan være ganske stor forskjell på hva man gjør som ungdom og det man gjør i "moden alder". Men, jeg forsøker absolutt å la fortid være fortid: Det blir bare litt vanskelig når det dukker opp slike ting som kan virke uærlige..... DET påvirker nåtida, og gjør meg litt usikker. Men du verden så mye flott hun gjør/viser i hverdagen, som tilsier at jeg burde legge dette bak meg..... Ingen liker løgn og bedrag. Men det kan jo hende at hun hadde sine grunner til at hun lot være å legge ut om alt på dine spørsmål? Kanskje hun var flau, kanskje spørsmålene var nærgående, kanskje hun var redd for å miste deg... ikke vet jeg. Gå for det som er bra, du. Det andre: Let it go! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159498-usikkerhet-pga-ulike-verdierhistorie/page/2/#findComment-1034392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
glagutt Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Jeg er enig med deg i at fortiden er relevant i den forstand at det viser hva slags holdninger man har. Men mennesker forandrer seg, og de forandrer også holdninger. Hvis hun hadde sex med en gift mann for 20 år siden, behøver ikke det bety at hun ville gjort det samme i dag. Du skriver at hun seinere har vært gift selv, og har vært trofast i mange år. I løpet av denne tiden har hun kanskje forandret syn på sex og forhold og denslags. Spørsmålet er altså hvilke holdninger hun har til slike ting I DAG, og det finner du best ut ved å snakke med henne om dette. Ja, det er viktig å snakke sammen, og det vil jeg gjerne. Men derfor la jeg også inn disse såpørsmålene for å få noen råd. Som jeg svart en annen her, hun er ganske sår for spørsmål. Jeg har egentlig bare kommet med ett (velbegrunnet), pga at to uttaleleser ikke stemte overens. Det var da hun nærmest trampet i gulvet og sa: - at hun hadde hatt forhold til MANGE menn (for 20 år siden) - at ett av dem var til en som hadde kjæreste (i tillegg til det tidligere med en gift mann) - at hun overhodet ikke følte noe ansvar som tredje part - at ingen av forholdene hadde betydd noen ting - og at det at jeg syntes å være negativ til hennes fortid var det det verste jeg kunne være, nest etter å si at jeg ikke var glad i henne lenger. Jeg ba IKKE om å få vite noe av dette faktisk. Og svarene har ikke akkurat gjort det enklere. Derfor blir jeg svært usikker på hvordan jeg skal ta opp ting uten å få en slik reaksjon. Jeg ønsker jo først og fremst å få bekreftet hva hun står for nå, ønsker ingen repetisjoner av ting som har hendt før. Men disse to hendelsene de siste årene samt uoverensstemmelsene i hva hun har fortalt, er det jo som gjør meg usikker og får meg til å føle det nødvendig å ta det opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159498-usikkerhet-pga-ulike-verdierhistorie/page/2/#findComment-1034710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.