Gå til innhold

Røykere tidlig på beina etter inngrep

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det at røykere er tidligere på beina etter operative inngrep enn ikke - røykere? Noen som kjenner til referanser på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert en dyd av nødvendighet, de må jo ut og røyke :P

Skrevet

Det er sikkert en dyd av nødvendighet, de må jo ut og røyke :P

*LOL*

Skrevet

Kjenner ingen referanser på dette. Men har sett mange eksempler på dette i praksis :o) De er gjerne _veldig_ røyksugne fordi de har måttet holde seg unna røyk også i fastetiden før operasjonen. Derfor er mange tidlig svært motivert for å komme seg opp og ut.

Når de er ferdig med å røyke, er de ofte ikke så spreke mer. Da spyr de ofte, eller de trenger ekstra smertestillende fordi de har vært i for mye aktivitet for tidlig. Etter den søte kløe kommer den sure svie...

Skrevet

Det stemmer nok, og for min egen del kan jeg bekrefte det mallet skriver.

Jeg var raskt på beina etter keisersnittet, måtte jo ut å røyke. Fikk mye skryt på sykehuset fordi jeg var så "sprek".

Den pysete ikkerøykeren ved siden av meg lå bare og jamret seg. Når det er sagt, så hadde jeg vondt i ca 14 dager, så det var nok ikke så lurt.

Jeg sluttet å røyke for et år siden da, har bare hatt noen få sprekker.

• 1 år senere...
Skrevet

Beklager å måtte skuffe deg, men det er faktisk motsatt. Røykere får FLERE komplikasjoner etter plastiske inngrep, og sårene bruker lengre tid på å gro. Se bare siste avsnitt i denne artikkelen: http://www.raringen.no/article/00186.shtml

Så om du tror røyking skal få deg fortere på beina så har det nok motsatt effekt dessverre! ;)

Skrevet

Jeg var ihvertfall fort på bena etter keisersnitt og etter sterilisering.

Ikke ble jeg syk eller spydde heller. Stingene grodde normalt og man kan nesten ikke se arrene.

Beklageligvis så røyker jeg enda.

Skrevet

Det er i hvertfall spesielt _viktig_ for røykere å komme seg fort på beina etter en operasjon fordi de har større fare for å utvikle blodpropp enn ikke-røykere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...