Gå til innhold

Hva skal jeg bli? Trenger litt hjelp...

Anbefalte innlegg

Gjest forvirret 84-modell
Skrevet

Etter å ha praktisk talt vridd hjernen min rundt, fant jeg ut at jeg kanskje skulle høre med dolerne. Dere pleier alltid å ha en hjelpende hånd på lur :)

Jeg har nettopp begynt på mitt andre studie, men har nå begynt å tvile på om det er dette jeg vil - igjen!

Er veldig interessert i utvikling i den 3.verden, HIV/AIDS problematikken, bistand og alt sånn, men hva slags utdannels tar man da? Og hvordan er jobbmulighetene etterpå? Noen som vet?

Er det noen her som er/har vært i liknende situasjon og som har sliter/har slitt med å finne det "rette" yrket? Noen som har funnet en vellykket løsning på dilemmaet sitt?

Er bare 20, men føler at jeg sløser bort så mye tiden...og for ikke snakke om penger...

Er takknemlig for erfaringer og gode råd og tips!

Mvh

dette er mitt nick
Skrevet

Utviklingstudier (vanskelig å komme inn tror jeg), eller kanskje sykepleie. Har vurdert det samme selv.

Skrevet

Syns du skal snakke med en studieveileder ved samfunnsvitenskapelige fakultet. Der kan du kanskje få litt råd.

Det skulle være mange fag du kan studere for å jobbe innom disse feltene: feks. antropologi, sosiologi, politikk, for å nevne noen.

Det burde kunne være jobbmuligheter innenfor en rekke organisasjoner, og feks Utenriksdepartementet.

Lykke til!

Skrevet

Utviklingstudier (vanskelig å komme inn tror jeg), eller kanskje sykepleie. Har vurdert det samme selv.

Du passer kanskje til å jobbe i omsorgssektoren, helsesektoren? Ut i fra interessene dine tenker jeg på.

Skrevet

Syns du skal snakke med en studieveileder ved samfunnsvitenskapelige fakultet. Der kan du kanskje få litt råd.

Det skulle være mange fag du kan studere for å jobbe innom disse feltene: feks. antropologi, sosiologi, politikk, for å nevne noen.

Det burde kunne være jobbmuligheter innenfor en rekke organisasjoner, og feks Utenriksdepartementet.

Lykke til!

Glemte å si, at de universitetsstudiene jeg nevnte, er hvis du er interessert i å jobbe med forståelsen av problemene, analysering av hvorfor ting blir slik og hvordan de kan endres.

Er du mer interessert i praktisk jobbing med enkeltpersoner, kan du heller velge feks sykepleien.

Gjest Forvirret 84-modell
Skrevet

Glemte å si, at de universitetsstudiene jeg nevnte, er hvis du er interessert i å jobbe med forståelsen av problemene, analysering av hvorfor ting blir slik og hvordan de kan endres.

Er du mer interessert i praktisk jobbing med enkeltpersoner, kan du heller velge feks sykepleien.

Takk for svar:)

Det er helst det første jeg er interessert i.

Ser det er flere som har foreslått sykepleie, men det var faktisk det første jeg studerte før jeg fant ut det ikke passet meg, så den delen er utelukket...

Skrevet

Takk for svar:)

Det er helst det første jeg er interessert i.

Ser det er flere som har foreslått sykepleie, men det var faktisk det første jeg studerte før jeg fant ut det ikke passet meg, så den delen er utelukket...

Da vil jeg bare ønske deg lykke til! Du har en spennende tid foran deg!

På Universitetet tar man jo gjerne en fagkombinasjon også vet du, slik at du feks kan velge å ta alle de fagene jeg nevnte etter tur, og deretter bli cand.mag eller ta hovedfag i ett av dem.

Nei forresten nå er det et nytt grad-system som jeg ikke kjenner fra jeg gikk på Blindern, så hvordan du bygger opp de ulike gradene får du undersøke selv.

Håper du finner det/de fagene som er midt i blinken for deg!

Gjest Forvirret 84-modell
Skrevet

Da vil jeg bare ønske deg lykke til! Du har en spennende tid foran deg!

På Universitetet tar man jo gjerne en fagkombinasjon også vet du, slik at du feks kan velge å ta alle de fagene jeg nevnte etter tur, og deretter bli cand.mag eller ta hovedfag i ett av dem.

Nei forresten nå er det et nytt grad-system som jeg ikke kjenner fra jeg gikk på Blindern, så hvordan du bygger opp de ulike gradene får du undersøke selv.

Håper du finner det/de fagene som er midt i blinken for deg!

Takk for det :)

Har fått noen tips så nå skal jeg forhøre meg litt her og der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...