Gå til innhold

Jeg overreagerer..gang på gang..

Anbefalte innlegg

Gjest jentee19år

hva kan man gjøre med sjalusi? Jeg er en sjalu person som overreagerer gang på gang. Dette er utrolig slitsomt både for meg og kjæresten min.I ettertid ser jeg jo klart at jeg overreagerer...men så er det jo dette med å være etterpåklok da..Noen som har det på samme måte?

Dette skjer spesielt "i fylla", da jeg tåler lite og fort blir oppskaket. Ender som oftest med krangling..er så slitsomt.Og det tærer veldig på forholdet. Noen som har noen tips å gi?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159571-jeg-overreagerergang-p%C3%A5-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk over dette.

Sjalusi skapes fordi man føler frykt for at forholdet skal ende (at han får mindre følelser for deg eller at han vil finne en annen).

Når man utviser sjalusi mot den andre så skaper det så mye problemer at man faktisk fører forholdet ut i et uføre, nettopp det du reagerer på for du er redd skal skje....

Tror det beste du kan gjøre er å tenke på at det skader forholdet og tenke at dere har det jo bra sammen og at han er glad i deg, så man må stole på hverandre. Har han gitt deg noen grunn til å ikke stole på ham?

Man må akseptere at den andre snakker og har det moro sammen med andre også, prøv heller å delta aktivt når dere treffer folk.

Håper du får bukt med problemet. Lykke til:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...