Gå til innhold

Prøverør og medikamenter

Anbefalte innlegg

Gjest ufattelig redd og lei meg

Hei

Jeg har sosial angst og tar av og til en sobril i situasjoner jeg ikke kan mestre. Kan jeg dette nå når jeg skal i gang med behandlig til ICI og kan jeg eventuellt ta hvis jeg er så heldig å bli gravid. Jeg er redd det skal påvirke i negativ retning hvis jeg ikke tar. Hvis angsten tar overhånd så blir ikke resultatet bra?? Burde jeg opplyse fertilitetsklinikken om dette? Er redd for ikke å få lov. Min samboer vet heller ikke om dette. Hva gjør jeg??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159731-pr%C3%B8ver%C3%B8r-og-medikamenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest veldig redd

Tror ikke det skulle ha noe å si.Men fortell om det på klinikken, så kanskje dem kan hjelpe deg med å føle deg litt tryggere.

Får min samboer vite på alt om meg da? Ikke det at vi har noe hemmligheter, men vil helst styre dette selv om du skjønner. Vet du når man begynner å ta medisiner? Så og så lenge før mens?

Hei!

En god regel når du prøver å bli gravid er "ikke gjør noe du kan angre på siden, om det går galt".

Jeg mener at du må si fra til klinikken og få klarsignal derfra. Da kan du antakelig ta tablettene med "god samvittighet". Jeg aner ikke om de har negativ innvirkning, men det vet legene. Ikke gjør deg selv den bjørnetjenesten at du unngår i det lengste å ta medisiner du trenger, og så om du tar dem, så går du og lurer på om det gikk galt fordi du tok dem.

Siden jeg ikke kjenner din situasjon, tenker jeg også at det må være bedre å være åpen overfor partneren din. Det er nok psykisk stress i forbindelse med forsøk at det må være godt å slippe hemmeligheter på hjemmebane. Det er stress det også.

Lykke til!

Gjest Ikke si noe

Får min samboer vite på alt om meg da? Ikke det at vi har noe hemmligheter, men vil helst styre dette selv om du skjønner. Vet du når man begynner å ta medisiner? Så og så lenge før mens?

Jeg har angst. Tok vival gjennom svangerskapene i samråd med lege. Har nå født to velskapte barn.

Gjest Livredd og bekymret

Jeg har angst. Tok vival gjennom svangerskapene i samråd med lege. Har nå født to velskapte barn.

Det var deilig å høre!!! Det er så mange som er fordomsfulle Var dette graviditet med assistert befruktning? Kan det ha noe å si på medisinene jeg skal ta i forkant? Noen sier at man får jo beroligene ved egguthenting så det skulle ikke ha noe å si.

Annonse

Gjest Ikke si noe

Det var deilig å høre!!! Det er så mange som er fordomsfulle Var dette graviditet med assistert befruktning? Kan det ha noe å si på medisinene jeg skal ta i forkant? Noen sier at man får jo beroligene ved egguthenting så det skulle ikke ha noe å si.

Tok vival gjennom hele prosessen med assistert befruktning og etterpå

• 3 uker senere...
Gjest Hilsen ei som vil bli gravid i november

Tok vival gjennom hele prosessen med assistert befruktning og etterpå

Hei

Jeg er inni min andre uke med spray og det går bra, men tar sobril. Har snakket med legen om det. Men Jeg vi ha ikke snakket om hvor mye. Hvor mye tok du. Jeg tar 25 mg og noen ganger tar jeg det to ganger om dager hvis det er behov. Hva gjorde du også da du var gravid. Er kjempetakknemmelig for svar!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...