Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg hadde siste mens den 6 august, og etter eggløsning og neste uteblivende mens så var jeg blitt gravid - noe vi hadde gledet oss og håpet på lenge.Vi har ei jente på 3 år, og til jul i fjor var jeg også gravid, men mistet i ca 6 uke.

Dette var en stor psykisk belastning. Og når jeg nå er gravid igjen, og fikk blødninger etter uke 5, så regnet jeg igjen med at jeg hadde mistet, noe ikke min gynokolog kunne stedfeste pga for tidlig i svangerskapet.

Nå er jeg 8 uker og skal ikke sjekke om ting har gått bra el. dårlig før om en uke, og jeg blir veldig sliten psykisk av å gå å vente. Min gynokolg sa at det kunne se ut som blødningene kom fra nederst ved livmorhalsen (tror det hette det..) og at det kanskje ikke var farlig. Jeg blødde litt i 6 dager og etter det har jeg ikke blødd. Så jeg håper ting har gått bra !!!

Men det er dette jeg lurer på da, om det egentlig kan ha gått bra ?

Jeg fikk ikke blødningene i forbindelse med sex.

Jeg prøver hele tiden å kjenne etter om jeg er gravid, men det er vanskelig - da jeg ikke er noe kvalm - men syns selv jeg er mye trøtt og har noe halsbrann og sure oppstøt.

Kan jeg fortsatt være gravid ?

Jeg har også en cyste som er omtrent som en appelsin - og den ligger bak livmoren.Gynokologen trodde den kunne bli vond å ha når livmoren ev.vokser seg stor, og skulle sjekke om den måtte fjernes.Er det ikke litt skummelt med narkose og lignende i slike omstendigheter ?

Kan cysten være grunn til at jeg hadde litt "menstrasjonsmerter" samtidig med de 6 dagene jeg hadde blødning?

Hilsen forvirret og håpefull

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159736-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du har altså et barn på 3år, du hadde en spontanabort for snart ett år siden og nå er du gravid med siste menstruasjon 6.august, men hadde en blødning for ca 3 uker siden. Hvis du den gangen hadde abortert, vil graviditetstesten sannsynligvis være negativ i dag, så den test kan du utføre.

Det er ikke uvanlig med cyster i graviditet, med ultralyd kan man vurdere om det er en slik vanlig cyste. Den er ikke årsak til blødning. Cyster kan dreie seg rundt og derved gi smerter. Man er tilbakeholdende med å fjerne cyster i graviditet, mest fordi den produserer viktige hormoner for å bevare svangerskapet inntil morkaken etter ca 3 måneder overtar produksjonen. Det går ellers greit med narkose og graviditet.

Om en uke skal du på ny kontroll, jeg synes du skal være optimist så lenge. Lykke til videre med svangerskapet.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159736-gravid/#findComment-1032793
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...