Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Man kan godt stå og gå på ski i svangerskapet, og snowboard i seg selv er ikke skadelig. Derimot bør man unngå kraftige fall. Hvis du er så god, at du med stor sikkerhet kan si at du ikke kommer til å falle ukontrollert, skal du bare komme deg ut i bakken. Jeg tviler likevel på at det går an å gardere seg mot fall. Jeg pleier ofte å si til gravide kvinner, når jeg får spørsmål om lignende ting, at et fall ikke behøver å være alvorlig eller utgjøre noen risiko for svangerskapet, men det skal ikke så mye til for at man får en liten blødning. En slik blødning bør alltid tas alvorlig, og vil ofte resultere i innleggelse og observasjon. Den gravide og den nærmeste familie engster seg mye og ofte unødig, i.o.m. at det er sjelden et fall i skibakken faktisk ender i abort, men man bør vurdere om det er lurt å ta slike sjangser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15976-graviditet-og-snowboard/#findComment-74816
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...