Gå til innhold

Er det ikke vanlig å takke for en bursdagsgratulasjon..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du får en bursdagsgratulasjon på mobilen, er det da ikke vanlig å sende en liten melding tilbake, som en slags takk for oppmerksomheten?

Jeg gjør hvertfall det, skriver noe sånt som - takk for det, koselig at du husket meg, håper du også har det bra.. el.l.

Bursdagsgratulasjoner er kanskje utdatert, men jeg synes det er koselig, og pleier å sende en liten melding. Er det bare jeg som er teit og forlanger for mye?

Bagatellsak, men.. :-)

Skrevet

Jo, egentlig, men folk takker jo knapt for gaver, så jeg blir ikke overrasket over at man ikke takker for en hilsen.

Men det KAN jo også hende at det ikke passet å svare akkurat da, og vips er det gått i glemmeboken, selv om man ble glad for hilsenen.

Skrevet

Jo så absolutt. Det er vanlig folkeskikk å takke når man blir gratulert, uansett hvilken måte det skjer på.

Gjest det koster så lite (69 øre) å takke...
Skrevet

Jeg blir så provosert når folk ikke en gang takker når man gratulerer dem ansikt til ansikt! Kjenner en elleveåring som ikke eier manerer i så måte. Grrr..

Min egen lille gullunge takker naturligvis for den minste ting - enn så lenge ;)

I går gratulerte jeg en venninne på sms, og da jeg ikke fikk svar, sendte jeg like så godt en sms til for å spørre om hun hadde fått meldingen....

Skrevet

med alle 367 vennene jeg har – og med NetCom YoungTalk – så hadde jeg ikke hatt råd til det! :)

Skrevet

Jo, egentlig, men folk takker jo knapt for gaver, så jeg blir ikke overrasket over at man ikke takker for en hilsen.

Men det KAN jo også hende at det ikke passet å svare akkurat da, og vips er det gått i glemmeboken, selv om man ble glad for hilsenen.

ja, det er nok helst DET som skjer... SMS får man jo i de iunderligste situasjoner -det kunne jo vært midt i bursdags-sexen til og med! :) og da glemmer man jo det meste.....:)

Skrevet

med alle 367 vennene jeg har – og med NetCom YoungTalk – så hadde jeg ikke hatt råd til det! :)

Huff ja, stakkar deg ;-)

Skrevet

Har ikke mobil, men jeg får en del gratulasjoner på mail. Det er ikke ofte jeg takker. Som regel takker heller ikke de jeg sender elektroniske kort til. Jeg ble nesten overrasket da mor til en av mine nevøer takket en gang!

Skrevet

Har ikke mobil, men jeg får en del gratulasjoner på mail. Det er ikke ofte jeg takker. Som regel takker heller ikke de jeg sender elektroniske kort til. Jeg ble nesten overrasket da mor til en av mine nevøer takket en gang!

Hvorfor takker du ikke?

Gjest rutangis netu
Skrevet

Jeg takker alltid for oppmerksomheten ved å sende en SMS tilbake! Og som regel får jeg takk tilbake også når det er jeg som sender.

Skrevet

Jeg pleier å gjøre det.. Pleier å få svar fra venner og hvis jeg sender dem en sms. Men er det VENNER, ikke bare festvenner/bekjente så ringer jeg dem heller...

Skrevet

Hvorfor takker du ikke?

Har ikke tenkt over det. Skal prøve å bli flinkere heretter...

Skrevet

Jeg gjør som regel ikke det..bare til noen spesielle som jeg kun får melding av to ganger i året, altså til bursdag og jul (f.eks. gamle flammer). Ellers får jeg sikkert 50 meldinger (nei jeg har ikke så mange venner, men ganske mange bekjente) på bursdagen min, og jeg gidder ikke bruke nesten 50 kroner på å skrive takk til alle de. Sier heller tusen takk når (hvis) jeg møter de senere.

Men jeg ringer bestandig og takker for gaver og kort som har kommet i posten.

Skrevet

Jeg svarer stort sett på ALLE sms'er jeg da.Og en gratulasjon takker jeg ihvertfall for.

Vanlig høflighet det.....trodde jeg.

Skrevet

Det er jo vanlig høflighet. Akkurat det samme som at man hilser til bake når naboen sier "hei". Noen individer ser ikke ut til å synes at de er underlagt de samme kravene om normal høflighet som folk flest.

".............................."

Skrevet

Jeg takker om jeg har penger på kortet, jeg kjøper ikke ekstra kort når jeg har gebursdag fordi jeg må takke... har desverre andre ting å bruke pengene mine på:(

Skrevet

Jeg har ikke alltid penger nok på mobilen til å kunne svare alle. Det er veldig mange meldinger som tikker inn på bursdagen. Hvorfor skal den som har bursdag måtte betale 50 kr +/- på å si takk? Den som syns det er viktig å få takken kan vel ringe i stedet for å sende melding?

Jeg ringer gode venner når de har bursdag, og da får jeg både takk og snakk. Men hvis det er snakk om bekjete så sender jeg melding og regner med at de blir glad for oppmerksomheten, men forventer ikke å få takk tilbake.

Skrevet

Det er jo vanlig høflighet. Akkurat det samme som at man hilser til bake når naboen sier "hei". Noen individer ser ikke ut til å synes at de er underlagt de samme kravene om normal høflighet som folk flest.

Det koster ikke en krone hver gang naboen sier hei! :-)

Gjest kan ikke sammenlignes med "hei"
Skrevet

Det er ikke høflig å ta opp telefonen og sjekke meldinger og svare på disse i alle anledninger mens man er sammen med andre mennesker heller, så det kan ta lang tid før man får svar.

Dessuten koster det en del, mens jeg var student og ikke hadde mye penger, svarte jeg ikke "takk" eller "OK" på alle medlninger der det ikke var nødvendig, det ville blitt for dyr telefonregning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...