Loyla Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Vi er et par som har forsøkt å bli gravide siden januar, jeg har et barn fra tidligere forhold og har vært og testet om jeg har noen hormon forstyrrelser. Jeg har eggløsning og alle prøver var fine. Finnes det en test på apoteket som man kan teste mannens fertilitet, sædkvalitet? Jeg er 35 år og tiden går. Han drikker veldig mye kaffe, har dette noe å si? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159866-fertil/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prillaguri Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 hei. nei det finnes ikke noe hjemmetest for sædkvalitet her i norge. hørte om noe sånt i usa.... han burde snarest levere en sædprøve og få den sjekka ved en lab. ikke vent lenger! selv om man gjerne ikke "skal" oppsøke hjelp før man har prøvd ett år, så nærmer det seg jo nå.. og din fruktbarhet synker også med åra. tror ikke det har noe som helst å si at han drikker mye kaffe! tenk alle slags tunge misbrukere av diverse stoffer som blir pappa i en fei! men SKULLE det vise deg at han har lav sædkvalitet, da anbefaler de gjerne å kutte ned på både kaffe og sigaretter og trange bukser. lykke til! du har jo født et barn før, så det viktigste er jo å få utreda han så sanrt som mulig. han får snakke med legen sin og få en rekvisisjon til sykehus ( hvis dere ikke bor langt unna så kan han sikkert ta prøven hjemme og kjøre til sykehuset med den-det gjorde min mann) eller dere kan henvende dere til en privat kilinikk og få det sjekka så snart som mulig. det burde ikke koste mye. lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159866-fertil/#findComment-1033727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mei123 Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg har lest om test som mannen kan ta hjemme, men vet ikke hvor bra den er å stole på. Se på snartgravid.com. I tillegg så skal dere hvis du er over 35 år kunne få utreding etter et 1/2 år 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159866-fertil/#findComment-1034053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MargreteG Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 hei. nei det finnes ikke noe hjemmetest for sædkvalitet her i norge. hørte om noe sånt i usa.... han burde snarest levere en sædprøve og få den sjekka ved en lab. ikke vent lenger! selv om man gjerne ikke "skal" oppsøke hjelp før man har prøvd ett år, så nærmer det seg jo nå.. og din fruktbarhet synker også med åra. tror ikke det har noe som helst å si at han drikker mye kaffe! tenk alle slags tunge misbrukere av diverse stoffer som blir pappa i en fei! men SKULLE det vise deg at han har lav sædkvalitet, da anbefaler de gjerne å kutte ned på både kaffe og sigaretter og trange bukser. lykke til! du har jo født et barn før, så det viktigste er jo å få utreda han så sanrt som mulig. han får snakke med legen sin og få en rekvisisjon til sykehus ( hvis dere ikke bor langt unna så kan han sikkert ta prøven hjemme og kjøre til sykehuset med den-det gjorde min mann) eller dere kan henvende dere til en privat kilinikk og få det sjekka så snart som mulig. det burde ikke koste mye. lykke til! Hei Loyla. Kjente meg litt igjen i innlegget ditt. Vi har en sønn på over fire år nå, men nummer to var helt umulig å få til. Skjønte ikke dette, for nr. en kom i første forsøk. Så jeg tenkt ikke på å sjekke meg, ikke før vi hadde prøvd i over to år. Så viste det seg at eggstokkene mine er helt tette. Ikke rart ikke noe skjedde. Jeg nærmer meg 35 med stormskritt, så jeg skjønner hva du mener med at tiden flyr fra en. Ta en grundig sjekk og finn ut hva som er problemet, så vet man i hvertfall... Det viste seg at mannen min også hadde nedsatt sædkvalitet, så all tid teller. Vi har time på riksen i nov. for IVF. Ønsker deg masse lykke, lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159866-fertil/#findComment-1034474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loyla Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 Hei Loyla. Kjente meg litt igjen i innlegget ditt. Vi har en sønn på over fire år nå, men nummer to var helt umulig å få til. Skjønte ikke dette, for nr. en kom i første forsøk. Så jeg tenkt ikke på å sjekke meg, ikke før vi hadde prøvd i over to år. Så viste det seg at eggstokkene mine er helt tette. Ikke rart ikke noe skjedde. Jeg nærmer meg 35 med stormskritt, så jeg skjønner hva du mener med at tiden flyr fra en. Ta en grundig sjekk og finn ut hva som er problemet, så vet man i hvertfall... Det viste seg at mannen min også hadde nedsatt sædkvalitet, så all tid teller. Vi har time på riksen i nov. for IVF. Ønsker deg masse lykke, lykke til!! Hei! Takk for svar. Ja tiden går, hvordan sjekker man om man har tette eggstokker? Vi får komme oss til videre behandling. Hva skjer under videre behandling? Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159866-fertil/#findComment-1035069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.