Gå til innhold

P-piller - hvor nøyaktig?

Anbefalte innlegg

Jeg er ei 19 år gammel jente som akkurat har begynt med p-piller. Som en noe distre person glemte jeg her en dag å ta pillen til riktig tid - og det gikk 39 i stedet for 36 (oppgitt maksgrense) timer mellom pillene. Betyr dette altså at jeg må vente til brettet er ferdig før pillene har funksjon igjen? (Dette skjedde allerede første uka.) Vil selvsagt være på den sikre siden.

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159914-p-piller-hvor-n%C3%B8yaktig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å ta piller for sent (særlig den første uken i brettet) kan lett medføre at du allikevel får eggløsning og kan bli gravid.

Følg bruksanvisningen / pakningsvedlegget, for de fleste piller gjelder at du bør bruke kondom i tillegg i to uker eller ut brettet, men det er ulikt fra pille til pille.

Ha alarm på telefonen til samme tid hver dag, og ha pillene i lommeboken. Jeg har ihvertfall alltid lommebok og mobil med meg.

Glemmer du eller kaster opp en pille, bruk ekstra prevensjon iht pakningsvedlegget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...