Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fødte en deilig, stor gutt for ca 2 måneder siden. Jeg revnet noe under fødselen (grad 2 ruptur), og sydde noen sting (vet ikke hvor mange). Da mannen min og jeg skulle gjenoppta samlivet vårt etter ca 6 uker (dagen før 6-u ktr.), gjorde det veldig vondt, og vi måtte avbryte.Legen min sa at riften hadde grodd litt "skjevt" og at det derfor ble litt "daukjøtt" (granulasjonsvev) baktil i skjedeåpningen. Jeg smører meg nå med Brulidin sårsalve og lurer på hvor lenge det skal være slik. Legen sa at såret evt. måtte revideres dersom det ikke grodde etter ytterligere en måned. Har jordmora sydd meg feil sammen? Kommer det til å bli bra, evt. når? Er dette en vanlig komplikasjon?

Hilsen lykkelig mamma, men litt utålmodig hustru...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15993-s%C3%A5r-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Vanligvis gror slike rifter veldig, iblant kommer det litt ekstra kjøtt, granulasjon, som lett kan fjernes. Sårheten kan evt skyldes hormonmangel pga amming og at du ikke har fått dine menstruasjoner tilbake. Forsøk med Ovesterinkrem eller stikkpiller (ikke bry deg om at det står at det ikke skal brukes ved amming, det kan ikke skade barnet eller redusere melken). Blir det ikke bedre, får du en ny sjekk som det ble avtalt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...