Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei,

jeg har et par spm anng angrepillen. Hadde et lite uhell så jeg fikk beskjed av legen min at jeg burde ta den. Det som jeg syntes var rart var at jeg ikke fikk noen symptomer før 24 timer senere, da ble jeg veldig trøtt og dårlig i magen. Jeg lurer på hvor lenge denne pillen blir liggende i systemet, da jeg drakk litt alkohol ca 3 dager etter pillen var tatt og ble ganske dårlig. Er det vanlig?? Er det farlig å ta angrepillen flere ganger??

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160041-angrepillen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg er ikke så sikker på at det er sammenhang mellom angrepillen og dine symptomer. Pillen effekt er ute av kroppen etter et par dager. Alkohol-overfølsomhet er ikke noen kjent bivirkning av angrepillen.

Det er ikke farlig å ta angrepillen flere ganger, men tar du den flere ganger i samme syklus kan det bli en del rot med menstruasjonene i aktuelle syklus. Bruk annen prevensjon til du har fått menstruasjon. Tenk på mer sikker prevensjon, men har du behov siden for angrepillen, så bruk den igjen. Det er ikke farlig for kroppen. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160041-angrepillen/#findComment-1037628
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...