Gå til innhold

forbaskete overgangsalder

Anbefalte innlegg

forbaskete overgangsalder som aldri kommer! Er jeg aleine om å se fram til å bli kvitt mensen?

Nå er klokka snart fire på natta og jeg sitter oppe for jeg har så vondt i magen og ryggen på grunn av mensen. Styrtblødning som gjør at jeg må opp hver tredje time to netter hver måned.

Hormontester viser at overgangsalderen ikke er i gang. Men jeg gleder meg til den kommer! Hetetokter må da være mer overkommelig enn dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160141-forbaskete-overgangsalder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Blodprøver viser at overgansalder ikke er i gang". Det samme her. Dette får jeg ikke til å stemme for jeg har mange overgansalderproblemer. Vi merker nok dem lenge før det kan vises på prøver.

Jeg kan gå to-tre måneder over tiden for så at det stabiliserer seg igjen og kommer hver måned. Holdt på sånn et par år. Svettetokter, deprimert og utilpass også. Enda merkes ikke noe på blodprøver. Klart at overgangsalderen er igang...jeg tro på det. Har det vel ikke så ille som deg med de styrtblødningene, klart det er veldig slitsomt. Vi må nok ta tiden til hjelp, men som deg, jeg ser fram til å bli ferdig med mensen. Er snart 55 år. Enda sa gynekologen i april at "du er som en 18-åring" ut av blodprøvene. Skjønn det den som kan..!!!!!

Mette Moen, Gynekolog

"Blodprøver viser at overgansalder ikke er i gang". Det samme her. Dette får jeg ikke til å stemme for jeg har mange overgansalderproblemer. Vi merker nok dem lenge før det kan vises på prøver.

Jeg kan gå to-tre måneder over tiden for så at det stabiliserer seg igjen og kommer hver måned. Holdt på sånn et par år. Svettetokter, deprimert og utilpass også. Enda merkes ikke noe på blodprøver. Klart at overgangsalderen er igang...jeg tro på det. Har det vel ikke så ille som deg med de styrtblødningene, klart det er veldig slitsomt. Vi må nok ta tiden til hjelp, men som deg, jeg ser fram til å bli ferdig med mensen. Er snart 55 år. Enda sa gynekologen i april at "du er som en 18-åring" ut av blodprøvene. Skjønn det den som kan..!!!!!

I mange år før menstruasjonene stopper helt opp kan symptomer svinge fra periodvise hetetokter til måneder med stopp i blødninger og så rikelige, ukontrollerbare blødninger. Hormonprøver kan man ikke stole på; den ene dagen er de normale, neste dagen 'overgangsalder-verdier' for så igjen å være normale. Men vær sikker på, en dag stopper det opp hos alle.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...