Gå til innhold

Ny her - Kjønnsoperasjon: Gutt -> Jente

Anbefalte innlegg

Føles litt rart å spørre i et åpent forum, siden jeg alltid har visst svarene på mine spørsmål, men jeg lurer på en del ting om kjønnsoperasjoner.

* Er det _mulig_ å få mensen og bli gravid etter en slik operasjon, eller evt. behandlinger etter operasjonen?

* Er det en "aldersgrense" for å ta en slik operasjon?

* Vet at rikshospitalet er det eneste stedet i norge hvor man kan få denne operasjonen, men hvor mye koster det egentlig?

Håper på noen gode fine svar.

På forhånd, takk. =)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160190-ny-her-kj%C3%B8nnsoperasjon-gutt-jente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm.. Var litt redd for at det kom til å være et svarsalternativ :(

Skal alikevel spørre meg om litt mer, og såper selvfølgelig på flere svar.

^_^

For at du skal kunne få mensen og bli gravid så må du nok ha en livmor og et par eggestokker, og i ditt tilfelle så går det nok desverre ikke:(

Men det betyr vel ikke at man ikke kan få barn på andre måter:)

Det er overhodet ikke mulig å bli gravid etter kjønnsskifte, nei. For å få menstruasjon må du ha eggstokker, og for å bære frem barn må du ha en livmor.

Unnskyld meg, men... Men trodde du virkelig det fantes den fjerneste mulighet for det!!?

At de for eksempel hadde slike liggende i frysern, eggstokker og livmorer til å operere inn i folk? Det hadde vel neppe funnes noe slikt som ufrivillig barnløshet da, om man bare kunne dra inn på "service" og få skiftet ut delene som ikke virker...

Annonse

Gjest nostalgia

Ser du får kommentarer for at du virkelig kunne TRO at en kan bli gravid etter skjønnsskifteoperasjon fra gutt til jente.

Jeg syns det virker som at du er ganske ung... Ville bare si at de fleste VOKSNE kan en vel regne med vet at man ikke kan få operert inn livmor og eggstokker, men ikke de fleste ungdommer.

Det er en aldersgrense for å få denne operasjonen. Tror det er 18 år, men jeg er ikke helt sikker.

Det har jo vært debatter kring dette for ikke så lenge siden, om hvem som har myndighet til å sette igang hormonbehandling og ikke. Esben Esther Benestad Pirelli fronta at flere skulle kunne sette igang hormonbehandling. Søker du etter dette på internet, vil jeg tro du vil få opp en del artikler.

Ønsker deg lykke til. Du har en lang prosess foran deg hvis du har tenkt å utføre denne operasjonen...

Det er overhodet ikke mulig å bli gravid etter kjønnsskifte, nei. For å få menstruasjon må du ha eggstokker, og for å bære frem barn må du ha en livmor.

Unnskyld meg, men... Men trodde du virkelig det fantes den fjerneste mulighet for det!!?

At de for eksempel hadde slike liggende i frysern, eggstokker og livmorer til å operere inn i folk? Det hadde vel neppe funnes noe slikt som ufrivillig barnløshet da, om man bare kunne dra inn på "service" og få skiftet ut delene som ikke virker...

Hva er poenget med å være krass når personen har et seriøst (for han) spørsmål?

Ser du får kommentarer for at du virkelig kunne TRO at en kan bli gravid etter skjønnsskifteoperasjon fra gutt til jente.

Jeg syns det virker som at du er ganske ung... Ville bare si at de fleste VOKSNE kan en vel regne med vet at man ikke kan få operert inn livmor og eggstokker, men ikke de fleste ungdommer.

Det er en aldersgrense for å få denne operasjonen. Tror det er 18 år, men jeg er ikke helt sikker.

Det har jo vært debatter kring dette for ikke så lenge siden, om hvem som har myndighet til å sette igang hormonbehandling og ikke. Esben Esther Benestad Pirelli fronta at flere skulle kunne sette igang hormonbehandling. Søker du etter dette på internet, vil jeg tro du vil få opp en del artikler.

Ønsker deg lykke til. Du har en lang prosess foran deg hvis du har tenkt å utføre denne operasjonen...

Mm.. Var ikke det jeg trodde det var mulig, bare lurte faktisk. Og jeg er fult klar over at noe slikt ikke går an. Men tiden går og teknoogien utvikler seg stadig med en utrolig hastighet, så hvem vet hva som kan bli mulig... Og vennligst ikke se på meg som en tilfeldig ungdom. Jeg blir faktisk litt fornærmet, da jeg ikke liker dagens ungdom i det hele tatt. (Jeg er bare sånn).

Mm.. får sikker vite mer om det, når jeg tør spørre en lege eller noe.

Heh, hormonbehandling er ikke akkurat det største spørsmålet mitt nå. Har allerede bladd opp et par atrikler om det meste. Har bare ikke funnet noe som kunne gitt håp om de spørsmålene jeg allerede har stilt. Men etter en grundig evaluering og svar fra andre her på doktoronline, så er jeg ganske sikker på at det ikke er mulig.

Hehe... får vel kanskje si takk da, selv om at jeg ikke har noen planer om å så mye som tenke på å gjøre noe slikt med kroppen min. ;D

Du har alltid visst svarene?? Og likevel spør du om det er mulighet for at du kan bære frem barn??? Det er litt større forskjell på menn og kvinner, enn den synlige... Selv etter en kjønnsoperasjon har du ikke eggstokker, livmor osv.

Vel.. på sett og via, kanskje.. Vel, jo, var kanskje et ganske idiotisk spørsmål, men så er det nå det jeg lurer på ja. Og jeg er fult klar over forskjellene på Kvinner og menn, takk så mye... o_O --Men takk... tror jeg da <.>

*Ler litt* Du får iallefall prisen for det morsomste innlegget. Og jeg må vel være ærlig og si at ja, det trodde jeg vel egentlig.

Tja, jeg har ikke tatt doktorgrad, så jeg vet ikke hva de har i fryseren :P

Seriøst, så vet jeg så mye som null og niks om dette. Detfor jeg spør, da. Trodde du kunne tenkt såpass. --Du sier vel noe der... Tenkte ikke på det.

Annonse

Vel, det går vel greit. Skjønner de fleste her er en del eldre enn meg og skjønner at det jegspør om ev vel ganske bort i natta. Men, de fleste har også kommet med gode begrunnelser for hvorofr det kker er mulig, og ikke bare svart at det ikke er mulig, noe som gjør meg sikker på at hvis noen spør, så vet jeg helt sikkert. Takk. :D

For at du skal kunne få mensen og bli gravid så må du nok ha en livmor og et par eggestokker, og i ditt tilfelle så går det nok desverre ikke:(

Men det betyr vel ikke at man ikke kan få barn på andre måter:)

Heh, nei.. sant nok. Er nok klar over at jeg ikke er født med livmor eller eggstokker ;)

Jo, vet at adopsjon er et alternativ. Men det jeg var interessert i, var osm det var mulig å bli gravig og evt. få mnenstruasjon. Men takk. =)

Jeg var ikke krass, abre ærlig og litt humoristisk.

Jeg må faktisk le. Herregud, i vår opplyste verden...er det mulig???? Jeg synes jeg ser kirurgene ruller fryseren frem til operasjonsbordet, tar ut et fiks ferdig sett med livmor og eggstokker og hele pakka, og lemper det over i en mann som ligger på operasjonsbordet.

Sånn! Nå kan han få barn!

Gå inn på www.transetreffet.net

Der møter du likesinnede!

Tror du må være 20 år i Norge

Lange køer...

Hvis du er ung kan du få hormoner for å utsette pubertet så du ikke får mørk stemme mm.

Jeg håper at din gruppe snart blir fult ut akseptert!!!!

Lykke til!

Gå inn på www.transetreffet.net

Der møter du likesinnede!

Tror du må være 20 år i Norge

Lange køer...

Hvis du er ung kan du få hormoner for å utsette pubertet så du ikke får mørk stemme mm.

Jeg håper at din gruppe snart blir fult ut akseptert!!!!

Lykke til!

Så hyggelig. En som faktisk har tatt seg tid til å lese gjennom innleggene og sett at jeg ikke er interessert i en kjønnsoperasjon selv :P -Og ja, jeg var sarkastisk, om diu nå ikke la merke til det heller... Som sagt, så er jeg absolutt ikke interessert i en kjønnsoperasjon for å ende mitt kjønn, men takk for siden da. Hyggelig at du tok deg tid til å lete den frak, skjønt, det var vel forgjeves, om det da ikke er andre her som 'fetcher' den opp. :)

• 5 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...