Gå til innhold

Vil komme i gang!

Anbefalte innlegg

Trill1365380506

Hei! Vi skal igang med ivf-perioden i november. Dvs, da begynner de første samtalene i Haugesund,og alle prøver og tester som skal foregå der. Vi har ventet på dette i nesten et år. Har prøvd å få barn i tre år.

-Men det står ingenting i brevene/papirene om når selve inngrepene begynner.Bare når vi skal møte til samtale, og nok en gang teste sperm og undersøke meg en gang til...Når kan vi forvente at selve prosessen blir satt i gang egentlig? Hvis vi skal til Haugesund i slutten av november, kan det kanskje starte i januar? Håper så inderlig ikke at det tar så lang tid. er helt sjuk etter å starte, og har veldig troen på at dette skal fungere for oss.. Noen som kan fortelle meg åssen det som regel funker?Har så lyst å ha "en tid" å glede meg til..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160244-vil-komme-i-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trill1365380506

hei

Det kommer sikkert an på sykehuset, men for oss tok det ca. 2mnd. fra den første samtalen vi var på sykeshuset til jeg begynte med hormoner, så da kan jo januar kanskje blir deres:-) Lykke til!

Tusen takk for svar. Ja, da håper jeg det..Det kan kanskje bli en fin start på året. Kan jeg spørre: er det en veldig psykisk stressende periode vi har i vente?Og påvirker denne hormonkuren man skal igjennom kroppen så man blir ustabil??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160244-vil-komme-i-gang/#findComment-1036879
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Ja, da håper jeg det..Det kan kanskje bli en fin start på året. Kan jeg spørre: er det en veldig psykisk stressende periode vi har i vente?Og påvirker denne hormonkuren man skal igjennom kroppen så man blir ustabil??

Det er veldig forskjell på hvordan man reagerer, både fysisk og psykisk. Det kan også variere fra forsøk til forsøk, for samme person. Generelt vil jeg svare JA til at det er psykisk slitsomt, men nå er det mange år siden jeg begynte med forsøk, og jeg har hatt mange, så jeg husker ikke hvordan det var første gang.

Jeg har aldri vært i Haugesund, men slik er det omtrent: Når du får beskjed om at du kan ringe til sykehuset på neste mens gjør du det på første mensdag. Så får du tilsendt resepter. Du begynner på nesespray ca tre uker etter mensstart. Etter ca to uker på spray begynner du med sprøyter og går på det i ca 10 dager, så er det uttak. Ca to dager etter er det innsetting, og to uker etter det er det testdag. Hvor lenge du går på medisiner avhenger både av hvordan du reagerer og kapasiteten på sykehuset. Om det er fullt på sykehuset, kan du gå lenger på nesespray for å utsette uttak en uke, f.eks.

Jeg håper dere lykkes raskt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160244-vil-komme-i-gang/#findComment-1037559
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...