Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ein voksen kvinne, med et barn på snart 13 år. Siden hun ble født, har jeg stort sett hele tiden hatt spiral (vanlig type). For ca. 1 år siden fikk jeg denne fjernet da vi ønsker å bli gravid igjen. Dette lar vente på seg og jeg lurer på om det kan være pga. spiralen..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160271-%C3%B8nsker-%C3%A5-bli-gravid-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prillaguri

tror ikke det kan ha noe med spiralen å gjøre. har hørt det er veldig sjelden at spiralen kan gjøre noe galt med fruktbarheten. derimot kan det jo gjelde for deg som for mange andre at det blir vanskeligere å bli gravid jo eldre man blir...

er man feks over 35 år kan mye av fruktbarheten være "oppbrukt". men det er jo hjelp å få! tror grensen for prøverørsbehandling er 37 38 år her i norge på offentlige sykehus og høyere på private.

jeg ville straks dratt til legen og sagt at dere uten hell har prøvs å bli gravide i ett år, og be om å få en "enkel utredning" først.altså sædprøve av ham og blodprøve av deg for å se om du har eggløsning. ( det trenger man ikke alltid ha faktisk selv om man har menstruasjon).

hvis alt dette funker kan du få tatt røntgen av egglederen for å se om de med årene kan ha tettet seg igjen. osv osv. det er masse prøver man må ta så ikke vent, men bestill legetime nå! åra bare går og går...

lykke til!

• 3 uker senere...
Angela1365380318

Har du hatt mange sex partnere med spiralen?

Ikke for å være frekk altså, en dame i din alder og med barn ligger vel ikke rundt med alle.

Vet at de ikke enbefaler spiral til unge, fordi man kan bli steril av den om man han mange sexpartnere. (er ikke helt sikker på hvorfor, har bare lest det + hørt det av fastlegen og på apoteket) tror detman kan bli staril med spiral om man får kjønnsykdommer, noe som lettere oppstår om man har flere en den samme partneren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...