Gå til innhold

Hvor blir det av fortennene?

Anbefalte innlegg

Gjest Tannféen

Hei!

Min datter på 6 år mistet begge melketennene oppe i april/mai. Den ene ble dessverre slått ut, men var allerede ganske løs da det skjedde.

De nye tennene har enda ikke kommet frem, men jeg kan se at de er der under tannkjøttet.

Kan det være at de ikke greier å "bryte" seg ut? Bør jeg oppsøke tannlegen med henne eller kan jeg bare ta det med ro?

Hun har ikke vondt, og det ser ikke ut til at dette plager henne i det hele tatt, men jeg synes at det å vente i nærmere et halvår på de nye tennene er for lenge.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160306-hvor-blir-det-av-fortennene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun er bare 6 år, synes jeg ikke det er noen grunn til bekymring. Jeg har sett tannløse barn som var atskillig eldre og som gikk uten fortenner leeenge. De kommer til slutt.

Det er ikke alltid melketennene felles fordi de nye presser på. Røttene er "programmert" til å degenerere etter en stund, og det kan ta litt tid før de nye bryter fram.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...