Gå til innhold

Svake tenner?

Anbefalte innlegg

Gjest snooopy

Hei!!

Jeg leste en artikkel for ikke så veldig lenge siden angående brusdrikking. Jeg er blitt rammet av denne "sykdommen", det jeg lurer på er om det finnes behandlinger som kan på en måte styrke tennene igjen, eller er det slik at tennene vil være slik hele tiden?

Mine fortenner er tynne helt nederst+ at jeg har er et litt gjennomsiktig område helt nederst(0,5-1mm?). Jeg har fast tannlege, og ved siste besøk hos han, sa han at jeg hadde unormalt slitte tenner, han kunne ikke forstå hvorfor jeg hadde det, for forrige besøk før der var tennene "fine". han sa at jeg hadde et perfekt bitt slik at det kunne ikke være tilfelle at det var årsaken. Da jeg leste dette med brusdrikkingen, forstod jeg fort at det var dette som måtte være årsaken.Dette fordi jeg i forrige år drakk meget med brus. Jeg vil også si at jeg er bare 18 år, derfor er jeg fryktelig redd for fremtiden når det gjelder tennene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16031-svake-tenner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei snooopy.

Brusdrikkingen kan være årsaken. Ofte kan det være flere årsaker, men det er slett ikke alltid man finner ut hvorfor slitasjen er så sterk.

Når du er så ung som atten år er det klart at dette må tas på alvor. Det som er slitt bort er borte for bestandig og nå gjelder det å hindre at dette utvikler seg videre.

Ta kontakt med tannlegen din slik at dere kan prøve å finne ut av årsaksammenhengen og planlegge hvordan dere kan hindre at slitasjen fortsetter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16031-svake-tenner/#findComment-74661
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...