Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 32 år og firebarnsmor.Har hatt 3 keisersnitt ,først hastetesnitt pga morkakeløsning i 91 (gutt født i uke 29) , svangerskapsforgiftning i 94 (tvillingjenter født i uke 34) og til slutt keisersnitt i 98 ( planlagt delvis,men sterke rier førte til att gutten ble født i uke 36).

Siden 96 har jeg hatt celleforandringer, og i oktober 03 fikk jeg fjernet en del av livmorhalsen , dette var ikke nok, så i desember 03 fjernet jeg hele livmoren.Det ble brukt samme snittet for alle operasjonene. Etter dette fikk jeg brokk i såret , og fikk dermed satt inn ett nett.(laproskopi) Men smertene er fortsatt der...jeg er fortvilet..fungerer dårlig i hverdagen.Jeg har nylig vært på kontroll på gyn, der d forteller meg om 2 nye cyster på høyre eggstokk.Iløpet av d 14 siste dager har jeg vært 2 ganger på legevakt. en av gangene ble det innleggelse pga. store smarter i underlivet, mulig ei cyste som sprakk.Andre gangen jeg var på legevakta var det fordi jeg følte att nettet over brokken løsna, og jeg har store smerter på dette punktet oxo. Jeg bruker 4-5 paralgin forte pluss vioxx og sovetabletter hver dag..jeg har problemer med avføring (pga sammenvoksing visstnok) og jeg er deppa, sliten å lei.

Jeg blei separert i januar, å har delt omsorg for mine 4 barn , og bor altså aleine.så til poenget: -Hvilke smertelindring kan jeg ha bedre nytte av?(akupunktur er prøvd) Kan jeg ha rett på noe hjemmehjelp,( gulvvask og bæring er håpløst) Jeg er på attføring pga kronisk betente skuldre og nakke , og mest for å holde selvtilliten oppe, går jeg på deltidsstudie ved en høyskole.Men det føles håpløst.. mange timer om dagen må jeg ligge rett ut..Kan noen hjelpe meg..hvor kan jeg få hjelp?

Jeg får stadig høre att disse smertene må jeg leve med ,men det må da være mulig å få annen smertelindring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160322-underlivssmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Innlegget kan dessverre ikke besvares da fagpersonen vurderte at

spørsmålet ikke er relevant for dette forumet. Brukeren blir

selvfølgelig ikke belastet for dette. Vennligst forsøk vår søk funksjon

for liknende spørsmål.

Dette spørsmålet kan jeg ikke svare på, det er ikke mulig å komme med løsning uten at jeg kjenner mer til din totale situasjon og det som er funnet ved undersøkelse av deg. Hvis det ikke er mulig for din lege å finne effektiv smertelindring, kan du muligens henvises til et ’smertesenter’ som finnes ved de fleste større sykehus.

Dette svaret skal du ikke betale for.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160322-underlivssmerter/#findComment-1037639
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...