Gå til innhold

Moral og mangel av sådan.....

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med en gutt en stund nå, og det virket som det gikk ganske greit en stund. I det siste har jeg blitt litt mer usikker.

Mye fordi jeg har hørt om endel ting han gjorde før jeg møtte han som jeg synes viser dårlig dømmekraft og at han ikke er så sikker som jeg ønsket.

Han fortalte meg om en tidligere eks av seg, og at han lå med tanten til denne eksen etter det ble slutt mellom dem.

Jeg blir i tvil om hva slags moral en slik fyr har og om det er verdt det å prøve forholdet videre.

Han har også ei 'venninne' som jeg ikke har møtt enda, og ikke helt aner bakgrunnen for venneskapet til.

Som sagt, et par saker som får meg til å tvile.

Bør jeg gi opp dette prosjektet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160572-moral-og-mangel-av-s%C3%A5dan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

16

• Dorthe

10

• morsan

3

• skorpionfisken

3

Mest aktive i denne tråden

Ja, hvis du er av den typen som må godkjenne alt han har gjort i sitt tidligere kjærlighetsliv - da bør du droppe dette prosjektet. Får håpe du finner en som er plettfri.

Hadde en kusine vært bedre enn en tante?

Og tanten var neppe en tante Pose. Mange familier har "skjeve" forhold, der tanten kan være yngre enn niesen, f. eks.

Stridens kjerne er vel at de var i slekt, men man kan da ikke revirmerke all slekt og omgangskrets etter at et forhold er slutt. Er det slutt, så er det slutt.

Annonse

Gjest tjohooo

Ja, hvis du er av den typen som må godkjenne alt han har gjort i sitt tidligere kjærlighetsliv - da bør du droppe dette prosjektet. Får håpe du finner en som er plettfri.

Og tanten var neppe en tante Pose. Mange familier har "skjeve" forhold, der tanten kan være yngre enn niesen, f. eks.

Stridens kjerne er vel at de var i slekt, men man kan da ikke revirmerke all slekt og omgangskrets etter at et forhold er slutt. Er det slutt, så er det slutt.

Det var det ei anna ei som sa også, helt til det var hennes eks som beveget seg bort på "hennes" territorium..

Da ble det månelyst og storoppvask. Men jeg vedder på at hun preiker for andre som om det aldri hadde skjedd :D

Gjest kverulaten

At tanten er yngre enn niesen, skulle tilsi at moren er yngre enn datteren ;)

Kverulerer bare, skjønner hva du mener..

Gjest Også en kverulant

"At tanten er yngre enn niesen, skulle tilsi at moren er yngre enn datteren ;)"

Skjønte ikke logikken i dette? Dersom moren er mye eldre enn sin søster (altså tanten), kan datteren og tanten være omtrent jamgamle - eller tanten kan sågar være yngre enn datteren...

mvh -

La meg se om jeg forstår dette: Han har altså ligget med en ex sin tante. Kanskje ikke det smarteste trekket han har gjort, men dog ikke verdens undergang, synes jeg. Med mindre han lå med henne mens han var sammen med sin ex.

Han kjenner ei jente, og du kjenner ikke bakgrunnen for deres vennskap. Spør han da! Mannen må da få lov å ha venninner!

Dessuten: Dersom du er på jakt etter en person med plettfri fortid, kommer du til å måtte lete leeenge. Vi har vel alle gjort ting vi angret på i etterkant?

Det som er viktig, er hvordan han behandler deg. Er han respektfull ovenfor deg, er han snill - gir han deg den oppmerksomhet en kjæreste skal få?

skorpionfisken

Selv hvis det var en eks som hadde såret deg skikkelig?

Ja, han er jo en eks. Det er vel likegyldig hva han gjør med livet sitt etter at det er slutt med meg.

Jeg må i dag se på at min eks er lykkelig med henne som han var utro mot meg med. Ikke noen jeg kan gjøre med det utenom å være glad for at mine barn er begeistret for henne og trives sammen med henne. Hun er ikke min tante da, men det hadde ikke vært mitt problem om hun var det. En annen sak er at om hun hadde vært min tante så måtte jeg jo akseptere at han overtok henne, for jeg ville jo ikke hatt noe med henne å gjøre etter en sånn sak.

Man kan ikke kontrollere eller gjøre noe med hva folk som har vært en del av det daglige livet gjør etter at man ikke lenger er sammen.

Annonse

"At tanten er yngre enn niesen, skulle tilsi at moren er yngre enn datteren ;)"

Skjønte ikke logikken i dette? Dersom moren er mye eldre enn sin søster (altså tanten), kan datteren og tanten være omtrent jamgamle - eller tanten kan sågar være yngre enn datteren...

mvh -

Logikken er at niesen er kvinnen selv, altså hun som tidligere var sammen med denne mannen som hadde sex med tanten. Dersom besteforeldrene til kvinnen fikk en attpåklatt kan hun, altså tanten, godt være yngre enn kvinnen, altså niesen, selv.

Gjest Også en kverulant

Logikken er at niesen er kvinnen selv, altså hun som tidligere var sammen med denne mannen som hadde sex med tanten. Dersom besteforeldrene til kvinnen fikk en attpåklatt kan hun, altså tanten, godt være yngre enn kvinnen, altså niesen, selv.

Det mente jeg også. Jeg forsto ikke logikken i den første kverulantens innlegg, altså setningen "At tanten er yngre enn niesen, skulle tilsi at moren er yngre enn datteren ;)

"

Logikkbristen var at mren "måtte" være yngre enn datteren.

Ja, hvis f. eks. en kvinne på 42 får en sønn. Fra før av har hun en datter på 22 som er mor til ei på 3. Da blir det minste barnet onkel til treåringen, og 42-åringen har et barnebarn som er eldre enn sitt (yngste) barn.

Dette kan bli enda skjevere hvis det er menn som er slektsleddet. De kan jo formere seg hele livet. Kan f. eks. få første barn når de er 18 og siste når de er 70. Da kan oldebarna være eldre enn barna!

Det var det ei anna ei som sa også, helt til det var hennes eks som beveget seg bort på "hennes" territorium..

Da ble det månelyst og storoppvask. Men jeg vedder på at hun preiker for andre som om det aldri hadde skjedd :D

Ja, men det blir noe annet med ens egen eks. Jeg hadde heller ikke likt det om min eks hadde pult med søstra mi nå. Samtidig hadde jeg ikke hatt noe med det.

Men i denne historien er det ikke eksen som reagerer. Det er kjæresten hans som reagerer på hva han gjorde før han traff henne. Og det blir noe ganske annet.

Ja, hvis f. eks. en kvinne på 42 får en sønn. Fra før av har hun en datter på 22 som er mor til ei på 3. Da blir det minste barnet onkel til treåringen, og 42-åringen har et barnebarn som er eldre enn sitt (yngste) barn.

Dette kan bli enda skjevere hvis det er menn som er slektsleddet. De kan jo formere seg hele livet. Kan f. eks. få første barn når de er 18 og siste når de er 70. Da kan oldebarna være eldre enn barna!

Er det meg du bruker som eksempel eller. Nå har ikke jeg så stor aldersforskjell fra eldste til yngste, bare 14 år.

Forresten har jeg hatt sex med onkelen til eksen min, han var to år eldre enn meg.

Er det meg du bruker som eksempel eller. Nå har ikke jeg så stor aldersforskjell fra eldste til yngste, bare 14 år.

Forresten har jeg hatt sex med onkelen til eksen min, han var to år eldre enn meg.

Det kunne ha vært deg, ja.

Onkelen, sier du? Tøft. For mange år siden kikket jeg litt på fedrene, men - vel, det er en stund siden.

Det kunne ha vært deg, ja.

Onkelen, sier du? Tøft. For mange år siden kikket jeg litt på fedrene, men - vel, det er en stund siden.

LOL, det her er også mange år siden og lenge før jeg fikk minstemann. Og faren til minstemann var i et annet forhold, men vi kjente hverandre.

Han var en kjekk kar på 40 så hvorfor ikke :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...