Gå til innhold

p-pillen-> trygge perioder

Anbefalte innlegg

hei jeg er ei jente i begynnelsen av 20 årene som har gått på p-pillen ei stund, men det er først nå i det siste at det har blitt aktuelt å bruke p-pillen som prevangsjon. jeg lurte derfor på når de sikre periodene for ikke å bli gravid ved bruk av p-pillen er.

Altså når er det minst sjnangs for å bli gravid???

Håper noen der ute kan gi meg et svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160576-p-pillen-trygge-perioder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du bruker p-pillen er du sikker hele tiden. Dvs 99,9% prosent sikker i hele perioden.

Vil de si at jeg er 99,9 % sikker også de sju dagene jeg ikke tar pillen? eller bare de 3 ukene jeg tar pillen?

Trodde det var tider innen for mnd som enn var mer utsatt for å bli gravid enn andre...

Lips1365380508

Vil de si at jeg er 99,9 % sikker også de sju dagene jeg ikke tar pillen? eller bare de 3 ukene jeg tar pillen?

Trodde det var tider innen for mnd som enn var mer utsatt for å bli gravid enn andre...

Du er sikker også de dagene du ikke tar pillen ja, fordi når man er på pillen får man ikke eggeløsning,(det er pillens funksjon) og den menstuasjonen du får når du ikke bruker pillen, det er bare "mens-lignende-blødning", så slapp av. Du er alltid sikker;)

Når man går på pillen, er alle dager i mnd like sikre.

Selsvsagt så lenge du tar pillen regelmessig (til samme tid på døgnet) og bruker annen prevensjon i tillegg (kondom) hvis det går mer enn 36 timer mellom to piller, eller du kaster opp en pille.

Annonse

Når du bruker p-pillen etter bruksanvisningen, er du 99 prosent sikker hele tiden. Det er ingen perioder som er "sikrere" enn andre, når du bruker p-pillen.

MEN: Dersom du skulle glemme av ei pille, eller at du er syk (oppkast/diare), bør du bruke tillegsprevensjon så lenge som pakningsvedlegget foreslår.

Dersom du IKKE bruker p-pillen, er det perioder som er mer usikre enn andre. Men siden du bruker pillen, er du beskyttet. De sju pillefrie dagene også.

mvh

Er det virkelig fortsatt jenter i vår opplyste tid som ikke vet disse tingene??!!

Du kan bare bli gravid når du har eggløsning!! Siden man ikke vet nøyaktig når man har eggløsning er ingen dager sikre.

Er det virkelig fortsatt jenter som ikke vet at når man bruker p-pillen så har man ikke eggløsning, selv ikke i de pillefriedagene? *S*

(med ca 99% sikkerhet ihvertfall, forutsatt riktig bruk)

Gjest Ugga Bugga

Du får gode svar nedenfor her.

Jeg vil bare legge til at når man tar medisiner, bør man ALLTID lese bruksanvisningen som følger med pakken.

Det du spør om her kunne du lest ut av bruksanvisningen. Og legen burde selvsagt også informert om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...