Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sitter her og tenker over hvor "urettferdig" det er egentlig... Enkelt blir gravide på 1-2-3, mens vi "barnløse" gjør alt for å lykkes..... Hvor mange er det ikke som blir gravide når de er fulle? Eller ikke planlagt det? Her går vi og setter sprøyter, tar vitaminer og gjør en masse annet for å få det til å klaffe! Vi skal ikke drikke, røyke, gjøre alt så "ordentlig".. Blir nesten litt sprø av det...

Noen ganger har jeg lyst å gi f...og ta meg en fest!! Hvem er det som vet at en har et befruktet egg i seg som er 3 døgn "gammelt". Folk lever jo normalt helt til de tar en test....

Bare litt fortvilet jeg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160581-hvorfor-skal-det-v%C3%A6re-slik/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adopsjon et alternativ?

Hva med å hoppe over alt det "styret" og heller gå for adopsjon? Så sant man blir godkjent, og det blir jo de aller fleste, så er man jo garantert å få et barn, i motsetning til ved IVF-behandling o.l.

Jeg vet at adopsjon ikke er noe som passer alle, men dette var bare en tanke...

Gjest prillaguri

Hva med å hoppe over alt det "styret" og heller gå for adopsjon? Så sant man blir godkjent, og det blir jo de aller fleste, så er man jo garantert å få et barn, i motsetning til ved IVF-behandling o.l.

Jeg vet at adopsjon ikke er noe som passer alle, men dette var bare en tanke...

jeg er så enig med linjo! nå var jeg så heldig å få en sønn ved ivf og er nå 7 mnd på vei med nr to! jeg føler meg så heldig så heldig.

jeg holdt barnløsheten godt skjult i alle år og unnskyldte meg med eksamen og videre utdanning- 5 år prøvde vi å få barn. imens ble den ene venninna mi etter den andre gravide- og gjerne uplanlagt. en tok til og med abort fordi det "passet ikke akkurat nå". jeg hadde lyst å hyle ut: er du ikke riktig KLOK? fjerner et friskt foster. jeg skulle på det tidspunktet betalt en million for å ha et foster voksende inni meg.

ja det er så urettferdig så urettferdig. og når man er i den situasjonen så virker alt så håpløst. folk blir gravide overalt på fem minutter. bare ikke oss...

jeg skjønner at du har lyst å gi faen og ta deg en fest. jeg gjorde faktisk det flere ganger under min ivf behandling. jeg var helt utkjørt mentalt og tenkte at det gikk til helvete uansett! hvorfor skulle d et lykkes nå.liksom??

jeg også tentke at her røyker folk hundre om dagen og misbruker tyngre stoffer- men gravide! DET blir de!

jeg ble gravid tross min "likegyldige holdning" (som selvfølgelig ikke var likegyldig innerst inne!) og fikk en sønn! fantastisk. jeg vil overhodet ikke anbefale å gjøre som meg. feste og gi f- men jeg forstår veldig godt følelsen du har! hadde forsøket mitt vært mislykket hadde jeg sikkert blitt helt syk i hodet av å tenke på at det kanskje var min feil pga min "utagerende oppførsel" den sommeren jeg var under behandling. (selv om jeg ikke tror det spiller den avgjørende rollen for om at egg fester seg eller ikke, ja se bare på "normale" folk.

jeg synes det er tullete å av "adopsjon" å enkelt og greit bare foreslå : hvorfor ikke adoptere?

trangen min til å føde frem et barn SELV var så sterk at jeg tror jeg hadde gjennomgått femti forsøk, hvis det var det som trengtes. jeg ville gjerne adoptert ,men da skulle mine sjanser til å bli gravid selv vært lik null! så dypt ligger det ofte i oss mennesker.

nå som jeg er mamma til egenfødte barn så må jeg si at adopsjonstanken overhodet ikke er så fjern lenger!

jeg ville synes det var en fantastisk ting å få lov til å adoptere et barn!. men man kan uansett ikke sette disse tingene opp mot hverandre på den måten som "adopsjon" mener da!

lykke tl linjo!

Jeg tror man skal unne seg å gi litt f...nå og da. Livet kan ikke settes på hold, man må leve mens man lever.

Jeg har strevd inne på disse sidene selv jeg. Nå har jeg fått to barn og nr 1 startet med en fest, mens nr 2 startet med et par pils.... :o)

Nå høres det ut som jeg fester ofte, men det er ikke sannheten. Det var vel heller at jeg var inne i perioder der jeg klarte å slappe av og fokusere mindre på barneproduksjon. ser ut til at jentene ikke har tatt skade av alkoholinntaket mitt :o). Må tilføye at jeg var totalavholds etter de to blå da!

Fillipa1365380760

Tenker at et slikt frustrende utgangspunkt som mange av oss har, uansett sett om man prøverrører, adopterer etc kanskje gjør oss mer ydmyke for livet.

Jeg har opplevd mange tøffe slag i livet og tenker mye/ har jobbet mye med meg selv i forhold til bitterhet. Jeg vil ikke være bitter, men må selvfølgelig innrømme at jeg har vært det i perioder. Men det er min viktigste kamp mot meg selv, det er å ikke være bitter. Og derfor kjenner jeg at når livet har gått min vei en enorm ydmyk følelse, som jeg tror er en følelse ikke alle er forunt.

Og en av oppskriftene når andre venninner blir gravide på første forsøk det er å tenke at deres "lykke har ikke noe med min ulykke å gjøre". Vel, ihvertfall et godt mantra å ha i hodet...

Ja, ja noen tanker i natten...Til hjelp for deg? Vet ikke.

Lykke til ihvertfall...

Fillipa

PS tenker at et liv uten vin og annet er som en renselse i blant...også deilig å se at man funker helt bra uten vin på middager...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...