Gjest calestia Skrevet 19. januar 2001 Del Skrevet 19. januar 2001 Heisann! Lurte på hva for slags p-pille yasmin er. Kan den brukes kontinuerlig? Skal den gi mindre bivirkninger enn andre piller, eller..? Har prøvd flere typer p-piller, men blir ikke fornøyd. jeg har mens-smerter, så en stor fordel om de kan brukes kontinuerlig. Minipiller er ikke et alternativ. Av synfase ble jeg grinete, og mista sexlysta. Av trionetta ble jeg grinete, kvalm, og fikk brystspreng. Av microgynon mista jeg all sexlyst, og fikk enormt med brystspreng. Gikk faktisk opp 2 størrelser..Noen som har gode råd og erfaringer? Eller skal jeg få tak i en alfabetisk liste og begynne på toppen. Og ikke nevn ordet p-sprøyte. Har prøvd. Men kan jeg bruke hormonspiral? Jeg har muligens endo, men er for tida ikke plaget. Er 22, uten barn. Og vil ikke ha heller! noensinne. Dette ble mye..og det var ikke helt meninga. Men det finnes sikkert folk her med div.erfaringer..? klemmer 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16063-yasmin-og-andre-p-piller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 21. januar 2001 Del Skrevet 21. januar 2001 Yasmin er en monofasisk pille med samme styrke av alle piller og den kan derfor brukes kontinuerlig. P-piller inneholder alle samme mengde østrogen, men forskjellige mengder og typer av det andre hormonet 'gestagen' og det er det som er nytt i Yasmin. Det skal gi mindre brystømhet, bedre hud og mindre tendens til væskeansamling (vektøking). Den kommer først i handlen i mars, så enda har vi bare fabrikantens opplysninger, ingen erfaringer å holde oss til. Du kan gjerne forsøke hormonspiral, den inneholder litt gestagen, men ikke mye går over i kroppen, det meste blir i livmoren og gir sikker prevensjon og mindre blødning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16063-yasmin-og-andre-p-piller/#findComment-75209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest calestia Skrevet 21. januar 2001 Del Skrevet 21. januar 2001 Yasmin er en monofasisk pille med samme styrke av alle piller og den kan derfor brukes kontinuerlig. P-piller inneholder alle samme mengde østrogen, men forskjellige mengder og typer av det andre hormonet 'gestagen' og det er det som er nytt i Yasmin. Det skal gi mindre brystømhet, bedre hud og mindre tendens til væskeansamling (vektøking). Den kommer først i handlen i mars, så enda har vi bare fabrikantens opplysninger, ingen erfaringer å holde oss til. Du kan gjerne forsøke hormonspiral, den inneholder litt gestagen, men ikke mye går over i kroppen, det meste blir i livmoren og gir sikker prevensjon og mindre blødning. Takk skal du ha Moen! Da er det nok bare å vente til ut i mars..Og hvis ikke yasmin funker får jeg vel hoppe i det og sette inn en spiral. Vet du tilfeldigvis åssen det går på den mannlige pille-fronten?? Regner med det blir noen år til.., men ser det bra ut..? Jeg krysser i hvertfall fingrene.. Du gjør en kjempejobb! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16063-yasmin-og-andre-p-piller/#findComment-75294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.