Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bør ikke en jordmor, som fagperson, la være å synse og videreføre rykter når hun samtaler med en gravid?

Bare spør jeg altså.. Er litt skuffet over helsestasjonens jordmor. Jeg synes det virker som om hun kan lite og bare synser hele tiden. For eksempel sa hun til meg at gravide bør være forsiktige med sterk mat. Jeg spurte da hvorfor - for jeg har aldri vært plaget av halsbrann, og det visste hun ikke. Men en av de andre gravide som gikk hos henne "hadde lest det på internet, så da tenkte hun at hun like godt kunne si det videre.." Bør ikke en jordmor bygge sine uttalelser på et mer solid grunnlag enn som så? Tross alt er det ganske mye vi gravide ikke kan gjøre, det er vel ingen vits i å ta fra oss flere goder enn nødvendig?

For det er vel ikke noe i at gravide ikke skal spise sterk mat?

Hilsen ei som er i uke 21 og elsker chilli og hvitløk i maten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16085-synsing-fra-helsestasjonens-jordmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jeg är enig i att information från din jordmor, bör bygga på fakta. När man uttalar sig om saker som man inte har direkt fakta på men kanske har en känsla för, så tycker jag att man skall var öppen med att säga det. De allra flesta accepterar och förstår att vi jordmödrer inte alltid kan besvara på allt. Jag själv har inte hört att stark mat skulle var farligt. Enstaka rapporter förekommer dock om bakterier i kryddor och kryddstark mat som är gjord i andra länder. Våra hälsomyndigheter kräver kontroller, så vi får ju hoppas och räkna med att det som vi köper här är säkert. Har man halsbränna så skall man givetvis undvika stark mat. Lycka till vidare!( med chili och vitlök!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...