Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Den 1.9.04 tok jeg en medisinsk abort (etter råd fra lege pga inntak av medisiner som var skadelige for forsteret.) Prosedyren gikk så vidt jeg forstod greit, og jeg fikk beskjed om at jeg kom til å fortsette å blø i to-tre uker etterpå. Problemet er imidlertid at jeg ikke slutter å blø. Var derfor hos lege tidligere denne uke, som skrev ut resept på Provara (tror det var det det het, har dessverre ikke resepten her). Dette skal jeg ta ti dager fra nå av og også i to omganger til senere, slik at "kuren" tar tre måneder. Så vidt jeg har lest meg til skrives dette preparatet vanligvis ut til kvinner i overgangsalderen. Da jeg har et sterkt barneønske er jeg usikker på hva dette kan gjøre med kroppen min. Får det i gang eggløsning eller regulerer det kun menstruasjonen? Det får meg vel i så fall ikke mye lenger.. Og er det noen fare for å bli steril av det? Legen min mente at jeg ikke hadde fått noen infeksjon (fordi det ikke var vondt da hun "trykket" på egggstokkene mine), men jeg er uansett veldig redd både for hva jeg allerede har påført kroppen min og hva dette nye preparatet vil gjøre.

Din tilbakemelding imøteses derfor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160927-medisinsk-abort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes det var litt rart at du fikk Provera, det er som du riktig nok bemerker et medikament man bruker ved hormonforstyrrelser med manglende eggløsning, f.eks. i klimakteriet. Provera setter ikke igang eggløsning, det erstatter progesteron som dannes etter normal eggløsning.

Var du til gynekolog? Det bør du komme, som det sikkert står i informasjonen du fikk fra gynekologisk avdeling. Man vil med ultralyd se om det ligger rester i livmoren og foreta utskrapning hvis det er tilfellet. Rester kan bli infisert, men da vil du vanligvis få smerter og feber. I få tilfeller kan infeksjon føre til sterilitet.

Vennlig hilsen Mette H Moen

PS jeg er litt nysgjerrig. Hvilket medikament hadde du brukt som kunne gi fosterskade?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160927-medisinsk-abort/#findComment-1041344
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...