Gå til innhold

En stillingskrig?

Anbefalte innlegg

Gjest antropologen

Jeg anser meg selv som et fornuftig og rasjonelt menneske, som forsøker å leve mitt liv etter beste evne, uten å skape de helt store skandalene.

Jeg betaler min skatt, er snill og trofast mot min kjære samboer og skjøtter jobben min med - etter det jeg tror, i alle fall - ansvar og faglig dyktighet.

Men jeg føler dog at jeg har havnet i en stillingskrig jeg selv ikke i det hele tatt mener å være en del av.

Det har seg slik at jeg - som de aller fleste her i landet - er i besittelse av en eller flere eks-kjærester.

De aller fleste har jeg et godt forhold til - den ene er sågar min beste venninne.

Men én av dem virker å nære et tilnærmet hat/elsk forhold mot meg.

Hun føler tydeligvis at det er meget viktig at jeg fremdeles skal ha en stor innvirkning på hennes liv, selv om jeg egentlig ikke ønsker dette.

Siden et par år sammen setter sine spor, så fører det også med seg et problematisk tema - nemlig felles venner.

Og hennes oppgave her i livet virker å være å få disse felles vennene (som jeg forøvrig har liten kontakt med, egentlig, fordi vi bor i ulike deler av fylket) til å informere meg om hennes minste bevegelse.

Kort sagt, så blir jeg fortalt gang på gang hvem hun er forelsket i, hvordan det går på jobben hennes, hvordan hennes mentale helse (som jeg mistenker er svært så sviktende) er og hvem hun har som sengepartnere.

Det hele har unektelig et ganske komisk skjær over seg, men likevel er det jo en smule slitsomt.

Jeg ofrer det egentlig ikke så mye tanker, men likevel dukker det opp - ofte over et glass bedre fludium eller to - en følelse av at jeg er fanget i en slags stillingskrig mellom henne og meg, uten at jeg egentlig gjør noe for å bidra til ytterligere konflikter.

Jeg holder meg konsekvent unna henne, men hun virker å altså ha gjort det til en vane å få andre til å fôre meg med - etter mitt syn - uinteressant og svært irrelevant informasjon.

Hva skyldes egentlig dette?

Jeg føler jeg innehar en god del kunnskap om menneskets væremåter, men akkurat her er jeg fullstendig i det blå.

Muligens kan noen hjelpe meg å klargjøre alle de svarte punktene, for jeg er i alle fall totalt blank akkurat her.

På forhånd takk for informasjon og - forhåpentligvis - oppklaring i dette mysteriet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160965-en-stillingskrig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

skorpionfisken

Hvordan vet du at det er hun som får disse vennene til å fortelle deg alle detaljer om henne? Kanskje de gjør det av eget initiativ? Kanskje de sier like mye til henne om deg og ditt liv?

Neste gang de begynner å plapre om henne så spør dem hvorfor de føler for å fortelle deg alt dette. Si at der er slutt mellom dere for lenge siden, og at det er revnende likegyldig for deg hva hun måtte gjøre med livet sitt nå. Spør også om de driver samme informasjonsvirksomhet om deg til henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160965-en-stillingskrig/#findComment-1041376
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Vil du oppklare mysteriet, eller vil du ha det til å slutte. Er ikke sikkert det er hun som ber de si noe ting som helst, og at det er du som er innbilsk. Du kan be dem slutte, si at du ikke er interessert i å høre, og skifte samtaleemne. Ja, dersom du virkelig ikke VIL vite det, da!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160965-en-stillingskrig/#findComment-1043459
Del på andre sider

Gjest tjohooo
  Icora Panter skrev (På 10.10.2004 den 5.19):

Hun prøver å bevise at hun ikke trenger deg og gjøre deg sjalu..

Merkelig hva folk gjør noen ganger for oppmerksomhet.

Det er det han vil tro, ja! Men det kan jo godt være hun absolutt ikke vil at han skal vite noe som helst annet enn at hun har det bedre uten han :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160965-en-stillingskrig/#findComment-1043461
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...