Gå til innhold

Anbefalte innlegg

pocahontas_79

Jeg droppet de to siste pillene på brettet mitt, for å få mensen tidligere. Det i seg selv skal jo ikke gjøre noe.

Men, så var jeg uansvarlig og hadde sex før jeg fikk mensen, og tok derfor angrepillen dagen etter.(Dessverre ikke innen 12 timer, som man jo helst skal.)

Samme dag som jeg tok angrepillen, kom derimot mensen. Og jeg begynte da på nytt brett den dagen. Så blødde jeg i 3 dager.

Så fikk jeg 4 blødningsfrie dager, til jeg begynte å blø IGJEN! Og nå blør jeg på 7 dagen!!! Hva skjer? Jeg vet alt om at man kan få småblødninger osv. Men dette er vel ikke helt normalt?

Jeg snakket med ei venninne som er sykepleier, og hun sier det betyr at jeg har vært gravid. Stemmer det?

Jeg skal gå til legen min, men ønsker et svar her også....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160996-bl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har blødningsforstyrrelser fordi du har surra fælt med hormoner i det siste.

Hvis man skal forskyve mensen er det ikke så lurt å slutte for tidlig på brettet. Les pakningsvedlegget, der står det hvordan du skal gjøre det. Eller spør på apoteket. Det er litt forskjellig fra merke til merke, avhengig om p-pillene er monofasiske eller trefasiske.

For å ta Trinordiol som eksempel: Ta ut brettet på vanlig måte, gå direkte over på de gule tablettene på neste brett. Ta gule tabletter så lenge du vil utsette mensen. Ta så 7 dagers pause og begynn på nytt brett (fra begynnelsen). Resten av tablettene på brettet der du kun tok de gule, skal kastes.

Du har gjort flere ting som surrer til blødningene dine. For det første sluttet du for tidlig på brettet. Det har antaglig ikke så mye å si for blødningsklusset.

Så tok du angrepille. Den kan rote til blødningene godt.

Til slutt startet du på første mensdag i stedet for å ta 7 dager pause før nytt brett. Slikt blir det også kluss av.

Nei, gravid har du nok ikke vært. Men litt uheldig med medisineringen kan man vel si du har vært...

Bedre lykke neste gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160996-bl%C3%B8dninger/#findComment-1041740
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Du er beskyttet også i den pillefri perioden, altså også når du stopper to dager før. Det var ikke nødvendig med angrepillen. Angrepillen kan medføre uregelmessige blødninger.

Første blødning skyldtes at du stoppet med p-pillen, da kommer menstruasjonen etter ca 2-3 dager.

Du begynte med p-pille den dag du fikk mensen! Man skal jo starte en uke etter siste pille, det var vel ikke gått så mange dager?

Neste blødning var en effekt av angrepillen, det ses ofte.

Du har altså brukt ulike systemer,. Og da blir det lett rot.

Gravid kan du umulig være. Det tar ca 2 uker før det kommer eggløsning og minst nye to uker før det kan bli abort.

Jeg synes ikke du behøver å søke lege, men vente tålmodig på at det regulerer seg med p-pillen.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160996-bl%C3%B8dninger/#findComment-1043937
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...