Gå til innhold

hvorfor ikke gravid igjen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en dame på 33 år som forsøker å bli gravid. Vi har en datter på snart 7 år og var gravid for ca 4 år siden men aborterte desverre. Begge gangene ble vi fort gravid. Hadde brukt p-piller i mange år før 1. mann.

Har vært å sjekket oss og de har ikke funnet noe galt. Har også forsøkt hormontabeletter i ca 1/2 år for ca 2 år siden uten resultat. Vi ønsker ikke å forsøke prøverør men ønsker flere barn.

Bør jeg ta en ny gyn.kontroll og kanskje en såkalt "etter samleie test" samt at jeg ønsker å prøve hormontabeletter igjen for å se om dette nyter.

Har sjekket at jeg har eggløsning men har lange intervaller på mellom 31 og 39 dager. Har også sterke pms plager og lurer på om jeg kan ha endo/PCO. Jeg har ikke sterke menssmerter og har mens i ca 3-5 dager.

Håper på tips samt anbefaling til gynekolog i Oslo/Akershuområdet der jeg slipper henvisning fra lege.

Dette ble mye men håper på svar fra andre med erfaring samt lege.

Har ikke brukt prevensjon de siste 4 år samt at vi har sex ca 3 ganger pr uke.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16100-hvorfor-ikke-gravid-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

De lange intervaller kan tyde på sjelden eggløsning og det kan ha forskjellige årsaker som bør utredes (PCOS, for mye prolaktin, lavt stoffskifte). Hvis du har fått behandling for det er det viktig å kjenne din reaksjon. Jeg vet ikke hvordan den har vært?

Hvis du har endometriose, er det bare prøverør som kan hjelpe deg

Du kan selv forsøke å kontakte gynekolog (jeg kan ikke opplyse navn her i forum). Se på de gule sider og hør om du skal ha henvisning og også forhør deg om prisen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...