Gå til innhold

Når skal klippet ha grodd etter fødselen?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fødte en flott pike 18. desember. Det var en setefødsel som gikk veldig fort (3,5 timer), og de måtte klippe meg i hui og hast. Det jeg lurer på nå er når jeg kan regne med at klippet er grodd. Det er nå nesten fem uker siden fødselen, men det virker som om det glipper opp. Stingene er borte for en god stund siden. Nesten daglig blør det litt fra klippet (ikke renselse, men friskt blod), og det er ømt/vondt å ta på. Skal det være sånn? Eller burde jeg oppsøke legen min?

Og en annen ting:

Hvor lenge varer vanligvis renselsen? Det varierer fra dag til dag med å blø (ikke mye) og være farget utflod.

Jeg er takknemlig for svar!

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Renselseperioden är ofta över efter 5-6 veckor. I slutet av denna period är det vanligast att man endast har en gulaktig flytning(utflod). Det tar ofta lång tid innan ett klipp har läkt helt färdigt. Ofta så gjör det mera ont efter ett klipp än efter att ha brustit av sig självt. Eftersom du säger att det känns som det glipar och att det blöder av och till från klippet, så tycker jag att du skall ta kontakt med din doktor för en undersökning. Det skall du hu ändå snart gjöra, då det är dags för en efterkontroll. Antagligen är det ingen fara men att få klippet undersökt kanske ändå är lurt. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...