Gjest Huttifnatten Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Jeg tror jeg er sykelig sjalu. Det er slitsomt å gå rundt og være deprimert fordi man tror at typen kommer til å dolke deg i ryggen hele tiden. Og det er nok et mareritt å være sammen med meg. Jeg mistenker egentlig ikke noen spesielle, men har alltid en følelse av at noe "muffens" er på gang. Jeg har sjekket pc'n til typen min, fulgt med på hva slags samtaler han har på tlf for å se om det er noe mistenkelig. Jeg har ikke sunket så lavt at jeg har sjekket mail, sms-inbox, brev osv ennå, men jeg tror nok jeg kunne vært troende til det også når det er som verst. Jeg har vært sammen med typen min i ca. et år, men vi bor ikke sammen. Han blir av og til frustrert over at jeg stiller kontrollspørsmål hele tiden og jeg blir enda mer mistenksom når han da går ut av rommet for å ringe, når jeg plutselig møter ham ute på byen når han har sagt at han skal jobbe i helga osv. Jeg trenger noen råd om hva jeg skal gjøre. Jeg er nødt til å forandre meg ellers kommer jeg til å ødelegge både livet mitt og typen min sitt liv. Jeg er ikke den typen som kjefter og smeller, men konfliktsky og sniker egentlig rundt med "konspirasjonstankene" oppe i hodet mitt. Typen min har sagt at han er usikker på om han vil fortsette forholdet for jeg kommer med hentydninger om småting hele tiden. Og jeg skjønner ham godt når jeg tenker meg om. Er det noen som kan gi noen tips? Jeg ble skjelt ut av ei venninne av typen min en gang, men det hjelper fint lite å få høre at man er "psyco". Jeg vet simpelt hen ikke hva jeg skal gjøre og da får jeg heller ikke snudd den destruktive adferden. Tips? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161215-har-noen-tid-til-et-tips-eller-to/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Du trenger å få mer selvtillit. Tillit til at du er god nok alene. Tillit til at du er sterk alene. Tillit til at du egentlig ikke trenger en mann, men at det er greit å ha en når han først er der liksom. Når han nå snart dumper deg fordi du er kontrollfrik overfor ham. Det er altså din oppførsel som driver ham unna, ikke det at han ikke elsker deg, og ikke det at han finner en annen. Da, når du blir alene, så må du sørge for å være alene såpass lenge at du blir trygg i din egen situasjon. Trygg på at du er god alene. Trygg på at dette takler du, og dette trives du med. Så kan du finne deg en ny mann. Du vil oppdage at hvis du er trygg i deg selv, så er det ikke en katastrofe om han forsvinner igjen. Du blir selvfølgelig knust, men du overlever det og kommer styrket ut av det, for det gjorde du jo sist når kjæresten din dumpet deg på grunn av sjalusi. Jeg vet jeg foreskriver en tøff medisin, men det er ikke alltid to mennesker er bra for hverandre. Du er ikke sterk nok i deg selv til å være en god kjæreste for kjæresten din ennå. Men det blir du, bare du klarer deg alene en stund først. En annen mulighet, dersom din kjæreste mot formodning ikke skulle dumpe deg, er at du prøver å forestille deg det verste som kan skje om han dumper deg. Tenk nøye igjennom det. Der ser du, verden går ikke under, og livet går faktisk videre, med eller uten ham. Da kanskje du blir såpass trygg at du kan stole på ham. Det hender at forhold går i stå, men hvorfor ta sorgene på forskudd, de kommer tidsnok likevel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161215-har-noen-tid-til-et-tips-eller-to/#findComment-1042919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Skjønner deg godt. Det er vondt å ha slike følelser, alle kan ha dem i mellom. Jeg er i et godt forhold, men kan i mellom bli mistenksom. Synes ofte det blir dobbelt ille fordi jeg alltid har ment jeg har god intuisjon. Men slike følelser kommer bestandig i perioder med litt lav generell selvtillitt, den går jo opp og ned. Her er vi ved kjernen ved (ubegrunnet) sjalusi, det har bare med din selvtillitt å gjøre. Eneste måten å få bukt med slik sjalusi er med andre ord å jobbe med selvtillitten din. Og husk at sjalusi er svært lite tiltrekkende. Du bør derfor i størst mulig grad undertrykke sjalusien og forsøke ikke å la din kjære merkes med den. Og synk for all del ikke så dypt at du gar bak hans rygg og sjekker mobil og mail. Husk at ØRLITE sjalusi bare er sunt i et forhold. Man SKAL være litt redd for å miste for at mystikken ikke skal forsvinne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161215-har-noen-tid-til-et-tips-eller-to/#findComment-1042935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
psst Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hei! Mitt råd er at du forteller typen din alt. fortell ham at du tror du er sjalu og mistenksom.Åpenhet er beste medisin|Er han noe til kar, da vil han nok prøve å hjelpe deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161215-har-noen-tid-til-et-tips-eller-to/#findComment-1043106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huttifnatten Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hei! Mitt råd er at du forteller typen din alt. fortell ham at du tror du er sjalu og mistenksom.Åpenhet er beste medisin|Er han noe til kar, da vil han nok prøve å hjelpe deg. Takk for svaret, men jeg tror nok ikke jeg trenger å fortelle ham at jeg er mistenksom. Han merker jo det. Jeg oppfører meg jo helt irrasjonelt iblant. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161215-har-noen-tid-til-et-tips-eller-to/#findComment-1043207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslebolla Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 hei! jeg kjenner meg ganske godt igjen i din sitauasjon.. har vært der selv, og vet at det er både vondt for deg og han! Mitt råd er at du må sette deg ned sammen med han og snakke ut om dette.Ja, han vet du er mistenksom, men vet han hvorfor?? Tenk igjennom grunnen til at du er så sjalu, hva det er ved oppførselen hans som får deg så usikker og fortell det til han. Si også også at du ser at dette er i ferd med å ødelegge for dere og du ikke vil det skal skje!Gjør han klar over din situasjon! Dersom han er interessert i å beholde deg, bør han hjelpe deg litt på veien slik at dette blir bedre. MEN: det er viktig å huske på at man er to i et forhold, og at han også må endre sin atferd og være åpen og ærlig mot deg også! For eksempel ved si fra at han går på byen istedet for at han skal jobbe(hvilket jeg skjønner godt at du reagerer på!!) Åpenhet og ærlighet ER viktig, selv om det høres ut som en klisje til tider!! Fortell han hva som vil gjøre det enklere for deg å stole på han. Jeg tror du klarer dette, du er allerde klar over situasjonen du er i! Det er mye god hjelp i det:-)Vel, dette var mine tips.. Det funket for meg hvertfall.. Lykke til.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161215-har-noen-tid-til-et-tips-eller-to/#findComment-1043239 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huttifnatten Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 hei! jeg kjenner meg ganske godt igjen i din sitauasjon.. har vært der selv, og vet at det er både vondt for deg og han! Mitt råd er at du må sette deg ned sammen med han og snakke ut om dette.Ja, han vet du er mistenksom, men vet han hvorfor?? Tenk igjennom grunnen til at du er så sjalu, hva det er ved oppførselen hans som får deg så usikker og fortell det til han. Si også også at du ser at dette er i ferd med å ødelegge for dere og du ikke vil det skal skje!Gjør han klar over din situasjon! Dersom han er interessert i å beholde deg, bør han hjelpe deg litt på veien slik at dette blir bedre. MEN: det er viktig å huske på at man er to i et forhold, og at han også må endre sin atferd og være åpen og ærlig mot deg også! For eksempel ved si fra at han går på byen istedet for at han skal jobbe(hvilket jeg skjønner godt at du reagerer på!!) Åpenhet og ærlighet ER viktig, selv om det høres ut som en klisje til tider!! Fortell han hva som vil gjøre det enklere for deg å stole på han. Jeg tror du klarer dette, du er allerde klar over situasjonen du er i! Det er mye god hjelp i det:-)Vel, dette var mine tips.. Det funket for meg hvertfall.. Lykke til.. Jeg har prøvd å fortelle hva som plager meg, men det blir ikke bedre. Han er av den flørtende typen og han vil ha en dame som godtar det. Så han er nok ikke interessert i å fortsette.... Han oppsøker sjekkeplasser på nettet og møter damer han blir venner med. Han forteller jo om det, men likevel får jeg vondt i magen av det. Han blir oppringt til alle døgnets tider av damer han er venner med, og jeg klarer ikke å takle det heller. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Han sier jo han ikke kommer til å være utro, men jeg går rundt med katastrofetanker hele tiden. Skulle ønske jeg var normal... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161215-har-noen-tid-til-et-tips-eller-to/#findComment-1043289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg har prøvd å fortelle hva som plager meg, men det blir ikke bedre. Han er av den flørtende typen og han vil ha en dame som godtar det. Så han er nok ikke interessert i å fortsette.... Han oppsøker sjekkeplasser på nettet og møter damer han blir venner med. Han forteller jo om det, men likevel får jeg vondt i magen av det. Han blir oppringt til alle døgnets tider av damer han er venner med, og jeg klarer ikke å takle det heller. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Han sier jo han ikke kommer til å være utro, men jeg går rundt med katastrofetanker hele tiden. Skulle ønske jeg var normal... Du, det finnes massevis av gutter som ikke holder på sånn. Høres ikke ut som om dere passer sammen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161215-har-noen-tid-til-et-tips-eller-to/#findComment-1043448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg har prøvd å fortelle hva som plager meg, men det blir ikke bedre. Han er av den flørtende typen og han vil ha en dame som godtar det. Så han er nok ikke interessert i å fortsette.... Han oppsøker sjekkeplasser på nettet og møter damer han blir venner med. Han forteller jo om det, men likevel får jeg vondt i magen av det. Han blir oppringt til alle døgnets tider av damer han er venner med, og jeg klarer ikke å takle det heller. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Han sier jo han ikke kommer til å være utro, men jeg går rundt med katastrofetanker hele tiden. Skulle ønske jeg var normal... Etter å ha lest mer av det du skriver synes jeg ikke sjalusien din er ubegrunnet (kfr. mitt andre svar). Som også andre foreslår er det tydelig dere må snakke sammen. Jeg forstår godt at du ikke tolererer at han oppsøker nye damer for å bli "venn" med og pleier kontakt med disse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161215-har-noen-tid-til-et-tips-eller-to/#findComment-1043679 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pimpirian Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Du er ikke alene om sånne tanker. I mitt tilfelle har det ødelagt hele forholdet.... Det er vel selvtilliten til sånne som oss så er grunnen..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161215-har-noen-tid-til-et-tips-eller-to/#findComment-1043707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleva Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Jeg har prøvd å fortelle hva som plager meg, men det blir ikke bedre. Han er av den flørtende typen og han vil ha en dame som godtar det. Så han er nok ikke interessert i å fortsette.... Han oppsøker sjekkeplasser på nettet og møter damer han blir venner med. Han forteller jo om det, men likevel får jeg vondt i magen av det. Han blir oppringt til alle døgnets tider av damer han er venner med, og jeg klarer ikke å takle det heller. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Han sier jo han ikke kommer til å være utro, men jeg går rundt med katastrofetanker hele tiden. Skulle ønske jeg var normal... Elsker han deg trenger han ikke gå på sjekkesteder på nett, eller ha en masse damer på tlf!!! HErregud for en fyr! Jeg fatter ikke at du kan være så dumsnill g naiv at du finner deg i det! Dump ham hvis han fortsetter med det..MAKAN! Greit at sjalusien kan ta overhånd, men han gjør da faen meg ikke noe for å gjøre et lettere for deg å stole på ham.. Dustefyr!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161215-har-noen-tid-til-et-tips-eller-to/#findComment-1060704 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.