Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde en SA for 3 uker siden. Var ca. 5 uker på vei. Da jeg var hos legen konstaterte han at aborten var fullstendig ved å ta GU. Da jeg etter 2 uker begynnte å få smerter i høyre side tok jeg kontakt med legen igjen. Tok ny Gu i går, og han sa at alt var greit, ingenting galt. Måtte komme tilbake om en uke hvis ikke smertene forsvant. Må tilføye at han tok urinprøve, og fant litt blod i urinen. Det jeg lurer på er om man kan se at alt er i orden der nede uten å ta ultralyd..? Kan det være at det sitter noe igjen der. Smertene er sterkere nå, men kun på en side. Kan det komme fra blæra evt. Masse spørsmål dette, men jeg blir så usikker. Er redd for at det skal være noe galt slik at jeg ikke kan få barn igjen, noe jeg ønsker sterkt.

Veldig takknemlig for svar..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161356-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-ang-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mathildemor

Du sier du har vondt på en side. Vanlige urinveisinfeksjonsplager er: hyppig vannlatning, svie v vannlating,feber og ubehag i kroppen. Pleier du å ha vondt ved eggløsning? Kanskje det kan være det, ca to uker etter spontanaborten. I følge en gynekolog jeg snakket med om forventet mens etter sa, sa hun at det kunne være individuelt. Jeg råder deg til å følge med på blødningsmønster,skriv det ned, se om det kommer utflod som går over til å bli brune rester etterhvert. Det du skal være obs på også er om du eventuelt kan få betennelse i egglederne, slik jeg har forstått det. Har du feber?(tegn på infeksjon)Har det kommet ut en slimklump? Har du blødd mye?Tror du selv at alt har kommet ut?

mathildemor skrev (På 13.10.2004 den 11.11):

Du sier du har vondt på en side. Vanlige urinveisinfeksjonsplager er: hyppig vannlatning, svie v vannlating,feber og ubehag i kroppen. Pleier du å ha vondt ved eggløsning? Kanskje det kan være det, ca to uker etter spontanaborten. I følge en gynekolog jeg snakket med om forventet mens etter sa, sa hun at det kunne være individuelt. Jeg råder deg til å følge med på blødningsmønster,skriv det ned, se om det kommer utflod som går over til å bli brune rester etterhvert. Det du skal være obs på også er om du eventuelt kan få betennelse i egglederne, slik jeg har forstått det. Har du feber?(tegn på infeksjon)Har det kommet ut en slimklump? Har du blødd mye?Tror du selv at alt har kommet ut?

Hei og takk for svar. Har hatt eggløsningssmerter tidligere, men ikke så lenge. Bare en dag... Har hatt en "øm" følelse i den ene siden i ei uke snart.. Har ikke urinveisinfeksjon, det vet jeg, for det har jeg hatt før. Vet du hvordan en begynnende egglederbetennelse arter seg. Har ikke feber, og føler meg ikke uvell ellers, bare en "øm" smerte i den ene siden. Kan jeg evt. kreve å få tatt en ultralyd?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...