Ole naiv Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Vi er et samboerpar i slutten av 30 årene, med tre barn fra 10 til ett år. For en måneds tid siden var min samboer på en 20 års fest for skoleklassen hun gikk i under gymnastiden. I det siste har jeg registrert at hun har totalt endret karakter. Skal plutselig farge håret, leser om sex og samliv på Internet (har aldri gjort det før) samt at hun sier en masse rare ting. Har aldri gjort slikt før, men i går kveld bestemte jeg meg for å sjekke hennes mobiltelefon. Sjokket over det jeg fant har fremdeles ikke sluppet taket i meg. I den nest siste SMS’en står det: savner deg… og i den siste står det: ”glad i deg også, men jeg fixer ikke dette”. Det viser seg at hun på 20 års festen for hennes avgangsklasse, traff en gutt som hun hadde hatt gode relasjoner til under skoletiden. Han kontaktet henne etter en stund og de utvekslet en masse SMS og telefonsamtaler. Forrige tirsdag sa hun til meg at hun skulle på trening, men hun dro i stedet på en kveldstur i sammen med han. Til meg sier hun at hun har bestemt seg for å bli hos meg og barna, og at hun kun har truffet han en gang etter festen. Dette underbygges av hennes siste SMS til han andre hvor hun skriver at hun ikke kan fortsette dette. Videre påstår hun at hun ikke har sveket meg og barna med hennes handlinger og at dette ikke er utroskap siden de ikke har hatt sex sammen. Men, jeg mener at dette er utroskap/svik. Hun har løyet for meg: mens jeg har passet barn i troen på at hun var på trening, var hun i het omfavnelse med han. Dette er et utrolig svik/tillitsbrud mener jeg. Hvordan kan jeg ha tillit til henne etter dette? Jeg er helt i villrede for hva jeg skal gjøre. Ønsker mest av alt å be henne flytte ut, men vegrer å gjøre det av hensyn til barna. Hun virker full av anger og er utrolig klengete mot meg nå. Men jeg føler at det ikke holder. Hvordan kan jeg stole på henne nå? Hvis noen gidder å svare på dette, blir jeg glad! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161371-er-dette-utroskap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Om det kvalifiserer til utroskap eller ikke, er vel ikke så vesentlig her. Poenget er at hun har løyet for deg, og gått bak din rygg - og det er et alvorlig tillitsbrudd. Jeg ville satt av tid, uten barn, til en skikkelig oppvask. En gjennomgang av forholdet deres, hva dere vil, hva som er viktig og hva dere vil jobbe med fremover. Kanskje dette er sparket bak dere trenger til å sette fokus på forholdet som kanskje lider litt under tre barn og en hektisk hverdag? Hva med familieterapi? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161371-er-dette-utroskap/#findComment-1043936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Om det er utroskap, tja.... Ikke direkte men definitivt tillitsbrudd! Skjønner at du er såret og fortvila, men det har ikke skjedd noe veldig alvorlig ennå. Han fikk henne sikkert til å føle seg tiltrekkende og sexy igjen, og det gir mersmak. Alle liker å føle seg begjært... Hun ble smigret og gikk litt over streken, men var vel ikke utro, men løy for deg. Het omfavnelse er dine ord.. Hun sier hun ikke har gjort noe. Jeg ville trod på henne siden hun reagerer slik hun gjør. De tok kanskej en kaffe sammen og pratet. Kanskje en klem eller lite kyss. Etterpå gikk det sikkert opp for henne at dette er feil, og at hun vil bli hos deg.. Man kan lett la seg rive med når det skjer noe spennende som at en ny er betatt av deg. Kanskje hun føler hun blir "borte" i rutinene deres, og hun synes det er godt å få oppmerksomhet og komplimenter... Han fikk henne til å tvile på om han hadde noe bedre å tilby.. Den fella er det lett å gå i. Det er selvsagt dårlig gjort å lyve til deg og møte han bak ryggen din. men ejg synes du bør gi hanne en ny sjanse.. Kanskje det er ting dere må endre i forholdet? Det er en grunn til at hun sjekker andre beiter. Vet du grunnen? Snakk for all del sammen. Si hva dere er fornøyd med og hva dere er mindre fornøyd med. Fortell hverandre hva dere trenger og hva dere savner.. Hvis dere er glade i hverandre og vil leve sammen må dere spille med åpne kort, og ALLTID huske å vise atd ere setter pris på hverandre... Er mange forhold som ha gått dukken fordi den ene ikke føler seg sett og verdsatt av partneren sin.. Håper det ordner seg for dere. Hvis dere ikke kalrer å spille med åppne kort alene er kanskje familieterapi en ide? Lykke til... Jeg ville sett på dette du beskriver som begynnelsen til utroskap og tillitsbrudd.. ille absolut blitt såra og sint. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161371-er-dette-utroskap/#findComment-1043941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BigTimeDaddy Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Det er forsåvidt bra å vise hvor grensa går, men det at hun angrer gir deg muligheten til å gjøre noen endringer i forholdet som tidligere har blitt forsømt...kanskje du må bli mer spennende? Spørsmålet er om du tør stole på henne mer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161371-er-dette-utroskap/#findComment-1043961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest goretex Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Dere vil nok kunne legge dette bak dere, men seksuelt sett så tror jeg neppe dere har noen stor framtid sammen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161371-er-dette-utroskap/#findComment-1044011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blippeti Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Det er et grovt tilllitsbrudd, ikke utroskap. Hun hadde faktisk begynt å avslutte det hele, hun angrer. Jeg vil anbefale familieterapeut for å få bearbeidet følelsen av å bli svektet, og også for å bedre de delene av forholdet som var årsaken til denne hendelsen. Man kan desverre ikke regne med å leve sammen et helt liv helt uten at det knaker i sammenføyningene. (Jeg stusset forøvrig over at du skriver at du har passet barna, du er vel en pappa, ikke en barnepasser?) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161371-er-dette-utroskap/#findComment-1044043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Icora Panter Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Ja, jeg vil kalle det utroskap selv om de ikke hadde sex. Fordi hun var jo godt poå vei mot det! Mld på mobilen viser jo det når hun sier glad i deg.. Og vil hun slutte å tenke på han? Hun hadde jo lyst, men gjorde det sikkert ikke med tanke på situasjonen hun var i med deg. Dvs ekteskap og barn. Dette er et alvorlig tillits brudd og jeg hadde nok tenkt meg om to ganger når det gjelder fortsettelsen av forholdet.. Dette beviser jo at hun er kapabel til å treffe andre menn.. Du må la hjerte bestemme videre for dere og finne ut om hun noen gang kan gjøre det igjen. Og ikke minst om du vil kunne leve med henne uten å tenke for mye på hva hun har gjort mot deg.. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161371-er-dette-utroskap/#findComment-1044160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mariaaah Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Det er et grovt tilllitsbrudd, ikke utroskap. Hun hadde faktisk begynt å avslutte det hele, hun angrer. Jeg vil anbefale familieterapeut for å få bearbeidet følelsen av å bli svektet, og også for å bedre de delene av forholdet som var årsaken til denne hendelsen. Man kan desverre ikke regne med å leve sammen et helt liv helt uten at det knaker i sammenføyningene. (Jeg stusset forøvrig over at du skriver at du har passet barna, du er vel en pappa, ikke en barnepasser?) Ikke utroskap, men bare tillittsbrudd, sier du? Hva er forskjellen? Å være U-TRO ligger jo i ordet, det kan være om man ikke er tro på jobbe, mot venner, økonomisk sett, osv., osv. Det ligger ikke noe seksuelt i ordet utro, det er bare forbundet med det. Utro = (kan være) tillittsbrudd (blant mange andre alternativer) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161371-er-dette-utroskap/#findComment-1044279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blippeti Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Ikke utroskap, men bare tillittsbrudd, sier du? Hva er forskjellen? Å være U-TRO ligger jo i ordet, det kan være om man ikke er tro på jobbe, mot venner, økonomisk sett, osv., osv. Det ligger ikke noe seksuelt i ordet utro, det er bare forbundet med det. Utro = (kan være) tillittsbrudd (blant mange andre alternativer) I måten jeg benytter ordet i forbindelse med et parforhold innebærer utroskap seksuell aktivitet. En utro tjener begår et tillitsbrudd, som regel av ikke-seksuell karakter. Hvis du ønsker definisjonen, så er den her: utro el. utru 1 bedragerisk, upålitelig en u- tjener 2 som har seksuelt forhold utenfor ekteskapet el. annen fast erotisk forbindelse være sin ektefelle u- / være u- mot sin ektefelle / være u- med en tidligere venn . Som du ser benytter jeg definisjon 2 for utroskap i parforhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161371-er-dette-utroskap/#findComment-1044343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole naiv Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Forferdelig vanskelig dette her. Jeg har store problemer med å få henne til å snakke om dette. Hun bare ler og bagatelliserer det hele. I hennes øyne har ikke hun gjort noe galt. Når jeg spør henne om hvordan jeg skal kunne stole på henne heretter, svarer hun med ”jeg kan jo henge opp ned i ett tre kanskje”. Og så ler hun.. Lite seriøst! Hun forsvarer seg med at han var den førende part. Hun har ikke ringt han en eneste gang. Hun kan fremdels ikke skjønne hvordan han kunne bli så gira. Det jeg føler for i dag, er rett og slett å be henne flytte ut. Hun ønsker ikke det og vil satse 100% på vårt forhold, sier hun. Men jeg er redd for at hun sier dette bare fordi hun vet at ulempene med å velge han andre er større en fordelen. Dette med tanke på barna og så videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161371-er-dette-utroskap/#findComment-1044562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Forferdelig vanskelig dette her. Jeg har store problemer med å få henne til å snakke om dette. Hun bare ler og bagatelliserer det hele. I hennes øyne har ikke hun gjort noe galt. Når jeg spør henne om hvordan jeg skal kunne stole på henne heretter, svarer hun med ”jeg kan jo henge opp ned i ett tre kanskje”. Og så ler hun.. Lite seriøst! Hun forsvarer seg med at han var den førende part. Hun har ikke ringt han en eneste gang. Hun kan fremdels ikke skjønne hvordan han kunne bli så gira. Det jeg føler for i dag, er rett og slett å be henne flytte ut. Hun ønsker ikke det og vil satse 100% på vårt forhold, sier hun. Men jeg er redd for at hun sier dette bare fordi hun vet at ulempene med å velge han andre er større en fordelen. Dette med tanke på barna og så videre. Da oppfører hun seg barsnlig og lite hensynsfullt... Og respektløst ovenfor deg! Si at dette IKKE er tull eller lite seriøst for deg, og hvis hun ikke slutter å bagatellisere dette, så må hun flytte ut. Avtal en tid dere kan prate uforstyrret, si at du ikke aksepterer tull og fjoll fra hennes side, og si at dette er et stort problem for deg og at du trenger å snakke om dette seriøst hvis dere skal fortsette. Tar hun ikke hintet og skjerper seg da, kan du jo begynne å pakke kofferten hennes så skjønner hun at dette ikke er til å fleipe med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161371-er-dette-utroskap/#findComment-1044573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondbabe68 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg har akkurat opplevd det samme selv, borsett fra at jeg ikke har truffet han typen, kun fått sms. Var på en 20 års fest for ungdomsskolen og fikk sms etterpå. Du må nesten finne ut hva du vil. Vil du ha din kone, så bør du nok stole på henne videre. For min del har dette kun vært litt spenning i hverdagen, og litt ekstra oppmerksomhet som jeg ikke har fått hjemme. Det roer seg etterhvert og svinner hen. Nå er det ikke så spennende eller interessant lenger, men jeg trengte den bekreftelsen, etter ikke å ha fått noe oppmerksomhet og pene ord hjemme. Hvor flink er du til det f.eks. Tenk igjennom hvorfor hun søker ut ? Kan du nå dra nytte av at hun pynter seg, gjør ting hun ikke gjorde før etc til fordel for deres forhold ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161371-er-dette-utroskap/#findComment-1044581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole naiv Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Til blondbabe68, Spirello, Icora Panter, Blipetti (ja, jeg er pappaen til barna), Mariaaah, goretex, bigtimedaddy og fuji: Takker for svar. Dere er sååå flinke! Livet er hektisk. Opp om morgenen, lager mat/nistepakke til tre barn og får dem på skole/barnehage. Så går vi voksne på jobb. Hjem om ettermiddagen, lager middag og styrer på med barna, barnas aktiviteter, klesvask, oppussing i heimen og så videre. Etter at ungene har lagt seg, er det ikke mye tid igjen av kvelden. Livet blir da mekanisert. Og det kan godt hende at jeg ikke har gitt henne nok oppmerksomhet. Men det gir henne absolutt ingen rett til å gjøre noe slikt. Hun kunne heller ha fortalt meg hvordan hun følte det. Jeg har ikke merket at det var noe galt, kanskje jeg burde det? Men, det hadde kostet så lite at hun satte ord på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161371-er-dette-utroskap/#findComment-1044595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondbabe68 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Til blondbabe68, Spirello, Icora Panter, Blipetti (ja, jeg er pappaen til barna), Mariaaah, goretex, bigtimedaddy og fuji: Takker for svar. Dere er sååå flinke! Livet er hektisk. Opp om morgenen, lager mat/nistepakke til tre barn og får dem på skole/barnehage. Så går vi voksne på jobb. Hjem om ettermiddagen, lager middag og styrer på med barna, barnas aktiviteter, klesvask, oppussing i heimen og så videre. Etter at ungene har lagt seg, er det ikke mye tid igjen av kvelden. Livet blir da mekanisert. Og det kan godt hende at jeg ikke har gitt henne nok oppmerksomhet. Men det gir henne absolutt ingen rett til å gjøre noe slikt. Hun kunne heller ha fortalt meg hvordan hun følte det. Jeg har ikke merket at det var noe galt, kanskje jeg burde det? Men, det hadde kostet så lite at hun satte ord på det. Jeg skjønner godt at du er skuffet, lei deg og føler deg sveket. Men om du ønsker å fortsette med henne så må du/dere klare å legge det bak dere og gå videre. Hva med å foreslå samlivsterapi. Det kan hjelpe. Har selv ett barn, og vet hvor hektisk hverdagen er og hvor lite tid det blir til hverandre. Jeg må bare innrømme at jeg har ikke dårlig samvittighet for de sms som har gått mellom meg og han jeg traff på 20 års festen vår. Kanskje fordi jeg har vært mye hjemme alene, har ikke fått oppmerksomhet og komplimenter, enda jeg ser bra ut, ikke er tykk etter fødsel og alt det der. jeg har rett og slett vært underernært på nærhet, sex, og alt det der. Da blir annen oppmerksomhet fort spennende, men ingen unnskyldning selvfølgelig. Men om de ikke har kysset sammen og ikke har sex, så vil jeg ikke gå så langt å si at hun har vært utro, men at hun har gjort noe hun absolutt ikke burda ja. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161371-er-dette-utroskap/#findComment-1044601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole naiv Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Blondbabe68. Det som sårer mest, er at hun kan skrive at hun savner han og er glad i han på en SMS. Hun vil heller ikke svare på om hun har kysset han, noe som jeg tar som bekreftelse på at hun da har gjort. Dermed blir det litt mer alvorlig, tenker nå jeg da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161371-er-dette-utroskap/#findComment-1044613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Blondbabe68. Det som sårer mest, er at hun kan skrive at hun savner han og er glad i han på en SMS. Hun vil heller ikke svare på om hun har kysset han, noe som jeg tar som bekreftelse på at hun da har gjort. Dermed blir det litt mer alvorlig, tenker nå jeg da. Det er større sjanse for at Blondbabe68 leser svaret ditt om du legger det som svar på hennes (og ikke som svar på ditt eget innlegg). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161371-er-dette-utroskap/#findComment-1044681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole naiv Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg skjønner godt at du er skuffet, lei deg og føler deg sveket. Men om du ønsker å fortsette med henne så må du/dere klare å legge det bak dere og gå videre. Hva med å foreslå samlivsterapi. Det kan hjelpe. Har selv ett barn, og vet hvor hektisk hverdagen er og hvor lite tid det blir til hverandre. Jeg må bare innrømme at jeg har ikke dårlig samvittighet for de sms som har gått mellom meg og han jeg traff på 20 års festen vår. Kanskje fordi jeg har vært mye hjemme alene, har ikke fått oppmerksomhet og komplimenter, enda jeg ser bra ut, ikke er tykk etter fødsel og alt det der. jeg har rett og slett vært underernært på nærhet, sex, og alt det der. Da blir annen oppmerksomhet fort spennende, men ingen unnskyldning selvfølgelig. Men om de ikke har kysset sammen og ikke har sex, så vil jeg ikke gå så langt å si at hun har vært utro, men at hun har gjort noe hun absolutt ikke burda ja. Blondbabe68. Det som sårer mest, er at hun kan skrive at hun savner han og er glad i han på en SMS. Hun vil heller ikke svare på om hun har kysset han, noe som jeg tar som bekreftelse på at hun da har gjort. Dermed blir det litt mer alvorlig, tenker nå jeg da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161371-er-dette-utroskap/#findComment-1044683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg skjønner godt at du er skuffet, lei deg og føler deg sveket. Men om du ønsker å fortsette med henne så må du/dere klare å legge det bak dere og gå videre. Hva med å foreslå samlivsterapi. Det kan hjelpe. Har selv ett barn, og vet hvor hektisk hverdagen er og hvor lite tid det blir til hverandre. Jeg må bare innrømme at jeg har ikke dårlig samvittighet for de sms som har gått mellom meg og han jeg traff på 20 års festen vår. Kanskje fordi jeg har vært mye hjemme alene, har ikke fått oppmerksomhet og komplimenter, enda jeg ser bra ut, ikke er tykk etter fødsel og alt det der. jeg har rett og slett vært underernært på nærhet, sex, og alt det der. Da blir annen oppmerksomhet fort spennende, men ingen unnskyldning selvfølgelig. Men om de ikke har kysset sammen og ikke har sex, så vil jeg ikke gå så langt å si at hun har vært utro, men at hun har gjort noe hun absolutt ikke burda ja. Er du flink til å vise oppmerksomhet andre veien? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161371-er-dette-utroskap/#findComment-1044684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole naiv Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Er du flink til å vise oppmerksomhet andre veien? Re: Petter Smart Nei, men jeg har trodd at jeg så gjorde. Hun burde da ha snakket om dette, i stedet for å gjøre det hun gjorde. Hvis vi fortsetter med vår forhold, skal jeg jobbe med det. Men, jeg vet ikke om jeg klarer å bygge opp tillitten til henne igjen. Og da er det kanskje like greit å avslutte forholdet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161371-er-dette-utroskap/#findComment-1044695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Re: Petter Smart Nei, men jeg har trodd at jeg så gjorde. Hun burde da ha snakket om dette, i stedet for å gjøre det hun gjorde. Hvis vi fortsetter med vår forhold, skal jeg jobbe med det. Men, jeg vet ikke om jeg klarer å bygge opp tillitten til henne igjen. Og da er det kanskje like greit å avslutte forholdet. Ja, hvis du blir, må du tilgi. Ellers blir det umulig å leve sammen. Dette vet jeg, for det har jeg "lest i boken". Fjellvettreglene har noe om å stoppe i tide, og at det ikke er noen skam å snu. Og med litt velvillig fortolkning kan man si at det var det hun gjorde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161371-er-dette-utroskap/#findComment-1044705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.