Gå til innhold

Hvem gir dere julegaver til?

Anbefalte innlegg

skorpionfisken

Tidligere ga jeg til alle mulige nære og fjerne venninner, og deres barn. Til tanter og onkler og barna deres og helt opp til oldeforeldre, søsken og svigersøsken og foreldre og..... Julegavelista var laaaaaang.

Nå har jeg kutta ut de fleste. Jeg fant ut at mange av dem bare ga noe småting for å gi, og jeg gjorde det tilbake. Ingen glede bak. Nå har mine venninner og jeg bestemt at vi kun gir ved runde dager.

Så nå består lista av Barna våre, foreldre/svigermor, en bror av min sambo, og hans datter (jeg har ikke søsken selv), og barnebarna hans. Vi kan derfor konsentrere oss om disse og gi ordentlige gaver til dem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161701-hvem-gir-dere-julegaver-til/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gir til guttungen, foreldrene våre, svoger & svigerinne, to tanter og onkler (de vi har best kontakt med), to kusiner (en på hver side) og tre barn jeg er fadder til - barn av venner.

Gir julegave til to venninner - og til flere dersom jeg finner noe som passer midt i blinken til noen andre.

Døtrene mine, spleiser på gaver til mor og far sammen med søsknene mine, søsteren min og den lille sønnen hennes. Noen ganger til lillebroren min og hans familie når de har sendt til meg eller gjort noe for meg. Noen ganger små gaver til venninner, og dette året blir det en liten gave til vennen min. Skal feire jul hjemme med familien i år, og da blir det en liten gave til broren min som blir sammen med meg og mor og far på julekvelden. Det blir små julegaver i år siden flybillettene for meg og min datter til Island koster mye, men på nyttårsaften skal mange av søsknene mine samles sammen med mor og far hos søsteren min. Jeg har sagt at jeg kommer til å lage en ordentlig festmiddag til alle sammen og gi de andre fri. Søsteren min er storfornøyd med forslaget, og vi gleder oss begge to. Kan tilføye at storfamiliene pleier ikke å samles til jul på Island som her i Norge.

Annonse

Mann, barn, mor, svigermor, tantebarn, besteforeldrene mine, søsken, svogere og svigerinne.

Har foreslått å slutte å gi oss søsken imellom, men det var det ingen stemning for, gitt. Foreslo å bare gi til barna deres og våre, men de ville fortsette med gaver.

Venninner gir jeg aldri gaver til, og har heller ikke vært vant med å motta gaver fra venninner.

Vi gir gaver til sønnen min, (+ at sønnen min og jeg gir gaver til mannen min),foreldrene mine,mora til mannen min, søsknene mine (eller broren min vil ikke at vi skal gi hverandre gaver i år da), søstrene til mannen min, farmora mi, bestemora til mannen min, tantebarn (til sammen 5 stk - eller 6 stk om søstra mi har fått minste babyen sin da), farmora til sønnen min, søskenbarna til sønnen min, sønnen til venninna mi .. Vi pleier også å kjøpe til stemora og stesøstra til mannen min, men jeg vet ikke hva vi skal i år ...Det får være opp til mannen min - jeg gidder ikke å lete etter gave til dem i år når vi ikke har kontakt med de mer...

Å fytti ...det er mange alt i alt..! Litt for mange syns jeg i grunn,men så misliker jeg å droppe og kjøpe til noen også da...

Annonse

Vi gir tilhverandre mannen min og jeg, til ungene ( og de gir til hverandre og vi betaler selvsagt .-)), foreldre, svigers, to venninner og den enes barn, 15 tantebarn, barnas oldermor, en av mine søstre ( det er egentlig fra ungene, det er et helt spesielt forhold der), en av Veslas faddere, en av min manns tanter, mins sønns bestekompis ( og en liten ting til mora hans fra sønnen min) og en eller to av Veslas venninner ( de blir enige om hvem som skal gi til hverandre).

I tillegg har min datter fødselsdag rett før jul, det samme har en nevø og min manns søster. Og det er minst fire barnebursdager i perioden rett før eller i jula.

Med så mange å gi til burde vi ha begynt for lenge siden, men bare en av presangene er i boks. Men vi får lage en oversikt snart, har heldigvis noen ideer til endel av presangene.

Vi gir gaver til foreldre og svigerforeldre. Barn og barnebarn. Nevøer og nieser som ikke er konfirmert. Broren min for han er alene og onkelen til mannen min.

Gaver fra barna til besteforeldre og tanter og onkler lager vi selv.

Gavene fra barna til oss blir lagd på skolen eller i barnehagen.

Jeg elsker å gi bort julegaver jeg, men med den gjengen vi er blir det ikke så dyre gaver. Det er tanken som teller.

Jeg har også redusert anntall julegaver.

I tillegg til de nærmeste gir jeg gjerne en julegave til noen som jeg syns trenger litt ekstra oppmerksomhet, eller som takk for hjelpen til noen som har stilt opp for meg. I disse tilfellene forventer jeg selvsagt ikke å få noe igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...