stoga Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Heisann. Jeg er ei jente på 19år og har hatt såkalt rar utfold i mange år.... Jeg har vært redd for å snakke med noen om dette, og vil derfor spørre deg.... Den har tidligere vært hvit og gul, tykk, veldig tykk og seig... Den kommer ikke og går ikke, den er der 24t\7h og det plager meg enormt!!! Det renner og jeg kan kjenne det komme ut..spes hvis det får press på seg, som ved tissing, og leeing...Men nylig så har det skiftet farge fra gul til rødt, emn som jeg har lest her nå kan det bare være ved eggløsningen...??! Men hva kommer all det utflodet fra? Jeg skal prøve en canesten kur til uka,for å se om det hjelper, men har du noe annet råd? om hva det kan være?? Har tatt en urin prøve, og de fant ingenting, bare litt blod(har hatt nyrebekken betennelse før) og den er nå sendt på dyrkning. Mvh: 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161719-rar-utflod/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Alle kvinner har utflod. Det slimhinnene i skjede og livmorhals som produserer sekret for å fukte systemet. I sette sekretet finnes melkesyrebakterier (derav den vanlige syrlige lukten), disse bakterier holder andre mikrober borte. I noen dager før eggløsning (som kommer 14 dager før mensen) får mange kvinner et karakteristisk seigt, tråd-trekkende, klart sekret, evt med litt blod i. Kløe og hvit klumpet utflod tyder på sopp. Den lukter ikke. Man kan uten resept få medikamenter på apoteket (stikkpiller og/eller krem). Grålig utflod med fiskelukt kan være tegn på bakteriell vaginose (BV). Diagnosen stilles hos legen og behandlingen er tabletter eller krem til å anbringe i skjeden (begge deler på resept). Det kommer ofte tilbakefall etter noen tid. I ditt tilfelle lyder det som helt vanlig utflod, og det kan man ikke begrense. Noen kan merke det endrer seg ved bruk av p-pille, men det kan både bli mer eller mindre. Hvis legen har gjort en undersøkelse på deg og alt er funnet normalt, så må du nok avfinne deg med at du må leve med dette. Mange kvinner bruker et truseinnlegg. Det har ikke noe med urenslighet å gjøre, det er nok å vaske seg med vann i den regionen. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161719-rar-utflod/#findComment-1046761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.