Gå til innhold

Når?

Anbefalte innlegg

Gjest Litt_usikker24

Jeg skjønner ikke noe nå jeg. Dette er om kjærligheten, skal jeg aldri få oppleve den? Skal jeg for alltid forbli singel? Skal jeg ikke få opplevde den lykkerusen som medfølger dette?

Den som skriver dette er en gutt på 24 år. Har vært singel hele livet og ikke hatt et eneste forhold. Er under utdanning og bor ikke hjemme. På skolen har jeg møtt mange jenter men det går bare ikke. Ikke at jeg går rundt og tenker på dette hele tiden eller er desperat men likevel. Mange i klassen min har blitt sammen med noen.

Ble kjent med en jente og venninna hennes. Begynte å jobbe sammen i grupper. Jeg prater mye med henne og alt det der. Vi tre har spist middag sammen, vært på vorspiel og alt det der. Videre har jenta sagt til venninna si at hun finner meg sjarmerende.

Nå er begge på ferie hjemme. Sendte henne sms på fredag der jeg spurte om hvordan dte gikk med henne og ikke fått svar ennå.

På onsdag spurte jeg henne om hun ville være med og gå en tur ute og hun ble med. Vi var ute i nesten 4 timer og snakket om alt og ingenting Videre dro vi på epleslang. Spurte henne en gang tidligere også om hun ville gå e tur og hun ble med. Det er likevel jeg som har tatt initiativet til dette.

Blir så frustrert når jeg ser vennene mine med damer og jeg er den eneste uten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161789-n%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Litt_usikker24

Inviter denne jenta på date, det er nok det hun venter på. Mange jenter venter på initiativ fra gutten. Ta henne i hånde og se hvordan hun reagerer. Hvis hun liker det så venter hun nok på at du kysser henne.

Det tror jeg ikke. Hadde hun hatt lyst på meg så hadde hun svart på sms min men det skjedde ikke. Og jeg skal jobbe på gruppe med henne. Tror ikke hun venter på at jeg skal be henne ut nei. Forresten er jeg i Oslo nå og hun i Kristiansand. Vi skal tilbake om en uke til Lillehammer.

Tror hun ser på meg som en venn jeg. Eller så leker hun hard 2 get.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161789-n%C3%A5r/#findComment-1046917
Del på andre sider

Det tror jeg ikke. Hadde hun hatt lyst på meg så hadde hun svart på sms min men det skjedde ikke. Og jeg skal jobbe på gruppe med henne. Tror ikke hun venter på at jeg skal be henne ut nei. Forresten er jeg i Oslo nå og hun i Kristiansand. Vi skal tilbake om en uke til Lillehammer.

Du kan be henne ut og se hvordan hun reagerer på det, dvs. når dere møtes neste gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161789-n%C3%A5r/#findComment-1046944
Del på andre sider

Kansje du skulle svare tjohooo?

Fordi du har maset om dette i evigheter, og følger så og si ingen av rådene du har fått her inne!!!

Man kan ikke ta folk alvorlig så lenge de faller for gud og hver kvinne... slik du har gjort siden du begynnte på studiene, det virker som at du forelsker deg i alle kvinner/jenter som gir deg oppmerksomhet, og tro meg det kan virke ganske avskrekkende på veldig veldig mange!

De fleste både kvinner og menn er intressert i å få venner, av begge kjønn, og da er det ganske så irriterende når det blir missoppfattet og sett på som flørting hele tiden!

Du har fått mere enn nok gode råd her inne, men tar de ikke til etterrettning, så det er ikke så mye vi kan si deg nå før du hisser ned den desperate holdningen din... for det merker de fleste kvinnfolk skjønner du!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161789-n%C3%A5r/#findComment-1047438
Del på andre sider

Annonse

Gjest Litt_usikker24

Kansje du skulle svare tjohooo?

Fordi du har maset om dette i evigheter, og følger så og si ingen av rådene du har fått her inne!!!

Man kan ikke ta folk alvorlig så lenge de faller for gud og hver kvinne... slik du har gjort siden du begynnte på studiene, det virker som at du forelsker deg i alle kvinner/jenter som gir deg oppmerksomhet, og tro meg det kan virke ganske avskrekkende på veldig veldig mange!

De fleste både kvinner og menn er intressert i å få venner, av begge kjønn, og da er det ganske så irriterende når det blir missoppfattet og sett på som flørting hele tiden!

Du har fått mere enn nok gode råd her inne, men tar de ikke til etterrettning, så det er ikke så mye vi kan si deg nå før du hisser ned den desperate holdningen din... for det merker de fleste kvinnfolk skjønner du!

Jeg vet ikke om dere, kanskje har dere tilnærmet et perfekt liv men det har ikke jeg. Jeg savner en i mitt liv. Kanskje ar dere det så godt at dere ikke trenger mer lykke men slik er det ikke her.

Så før dere buser ut om at man er desperat og slikt så tenk over dette. Det er en grunn til at jeg spør så mye og liker dere det ikke så ikke svar på innlegget. Verre er det ikke!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161789-n%C3%A5r/#findComment-1047480
Del på andre sider

Prøv å be henne ut.Ble litt forvirret over svarene til de andre her,det ser ut til at du har hatt dette problemet en stund.

Må si meg litt enig med det noen av de andre sier om at hvis jenter får inntrykk av at gutten er desperat på jakt etter kjærligheten,så flykter de unna.De får en følelse av at det ikke er de som er spesielle,men at gutten nærmest tar hva som helst,bare for å oppleve noe.

At han nærmest utsletter seg selv for å behage jenta.Ikke vet jeg om du er sånn.

Har du prøvd å be ut ei jente noen gang?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161789-n%C3%A5r/#findComment-1047502
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dere, kanskje har dere tilnærmet et perfekt liv men det har ikke jeg. Jeg savner en i mitt liv. Kanskje ar dere det så godt at dere ikke trenger mer lykke men slik er det ikke her.

Så før dere buser ut om at man er desperat og slikt så tenk over dette. Det er en grunn til at jeg spør så mye og liker dere det ikke så ikke svar på innlegget. Verre er det ikke!

Har ikke på noen som helst slags måte en perfekt tilværelse, har heller aldri hatt det!

Livet mitt har aldri opplevd det man kan kalle lykke, og jeg er endel år eldre enn deg!

Å definere lykke med det å ha noen der er fåfengt!

Det er ikke det livet handler om, lykke for meg er å kunne få til å fø meg selv, tørre å gå på butikken, tørre å være menneske, tørre å realisere seg selv. Og dette får man ikke om man ikke jobber med seg selv.

Du har nok missforstått meg noe hinsides, det jeg mener er at om man er usikker på seg selv så hjelper det ikke bare å ha noen der, man må jobbe med seg selv om innse hvem man er.

Jeg syntes du har fått en haug med råd her inne over en lengre periode, og det virker som om du ikke innser verdien av de rådene du har fått!

Og tro meg de har vært mange, men allikavell så spørr du de samme spørsmålene om og om igjen, uten å lytte til hva rådene egentlig sier deg!

Du vil på død å liv ha en kjæreste, hva gjør du når du får denne kjæresten og oppdager at det ikke er snakk om lykke før du er fornøyd med deg selv og den du er?

Dessuten så virker det som om du lett faller for de som viser deg litt oppmerksomhet, og at du forveksler vennskapelighet som flørting, og må på død og liv analysere opp og ned hver en minste ting... man kan faktisk bli gal av sånt!

Altså jeg mener at du bør jobbe med det å like seg selv litt, FØR du kaster deg ut i den store dansen, der det enten er vinn eller forsvinn, med masse ubehageligheter i etterkant som kjærlighetssorg.

Jeg sier heller ikke det at du ikke fortjener det, for det gjør du nok sikkert, det tror jeg, men du leter nok på feil plasser, eller hos feil jenter!

Hva med å prøve å ikke bli venn med de først, at du helt klart fra begynnelsen av er ute etter noe mere enn vennskap, og at du merker om denne personen ikke har gjengjeldet følelser, så går du videre og ikke dveler ved den første og den beste!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161789-n%C3%A5r/#findComment-1047520
Del på andre sider

Gjest Litt_usikker24

Prøv å be henne ut.Ble litt forvirret over svarene til de andre her,det ser ut til at du har hatt dette problemet en stund.

Må si meg litt enig med det noen av de andre sier om at hvis jenter får inntrykk av at gutten er desperat på jakt etter kjærligheten,så flykter de unna.De får en følelse av at det ikke er de som er spesielle,men at gutten nærmest tar hva som helst,bare for å oppleve noe.

At han nærmest utsletter seg selv for å behage jenta.Ikke vet jeg om du er sånn.

Har du prøvd å be ut ei jente noen gang?

nei, har ikke det og ikke vil jeg gjøre det heller. for da er jeg vel desperat og faller for alle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161789-n%C3%A5r/#findComment-1047855
Del på andre sider

Gjest Litt_usikker24

Har ikke på noen som helst slags måte en perfekt tilværelse, har heller aldri hatt det!

Livet mitt har aldri opplevd det man kan kalle lykke, og jeg er endel år eldre enn deg!

Å definere lykke med det å ha noen der er fåfengt!

Det er ikke det livet handler om, lykke for meg er å kunne få til å fø meg selv, tørre å gå på butikken, tørre å være menneske, tørre å realisere seg selv. Og dette får man ikke om man ikke jobber med seg selv.

Du har nok missforstått meg noe hinsides, det jeg mener er at om man er usikker på seg selv så hjelper det ikke bare å ha noen der, man må jobbe med seg selv om innse hvem man er.

Jeg syntes du har fått en haug med råd her inne over en lengre periode, og det virker som om du ikke innser verdien av de rådene du har fått!

Og tro meg de har vært mange, men allikavell så spørr du de samme spørsmålene om og om igjen, uten å lytte til hva rådene egentlig sier deg!

Du vil på død å liv ha en kjæreste, hva gjør du når du får denne kjæresten og oppdager at det ikke er snakk om lykke før du er fornøyd med deg selv og den du er?

Dessuten så virker det som om du lett faller for de som viser deg litt oppmerksomhet, og at du forveksler vennskapelighet som flørting, og må på død og liv analysere opp og ned hver en minste ting... man kan faktisk bli gal av sånt!

Altså jeg mener at du bør jobbe med det å like seg selv litt, FØR du kaster deg ut i den store dansen, der det enten er vinn eller forsvinn, med masse ubehageligheter i etterkant som kjærlighetssorg.

Jeg sier heller ikke det at du ikke fortjener det, for det gjør du nok sikkert, det tror jeg, men du leter nok på feil plasser, eller hos feil jenter!

Hva med å prøve å ikke bli venn med de først, at du helt klart fra begynnelsen av er ute etter noe mere enn vennskap, og at du merker om denne personen ikke har gjengjeldet følelser, så går du videre og ikke dveler ved den første og den beste!

for det første: jeg har ikke dårlig selvtillit. jeg trives slik jeg er og de som ikke liker meg kan dra pokker i vold! jeg tør å drite meg ut og tar meg heller ikke høytidlig. jeg er snill men bestemt. mangler bare en jente i mitt liv, det er det hele.

jeg kjenner meg selv greit nok og vet om mine styrker og mine begrensninger.

du har et poeng i at jeg faller for de som gir meg oppmerksomhet. kanskje kommer dette fra barndommen da mamma ble syk og jeg ikke fikk det jeg trengte da.

men det er ikke lett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161789-n%C3%A5r/#findComment-1047859
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...