Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Octopus

Hei

Jeg plages med forstørrede brystkjertler. Ikke noe fettvev, jeg trener regelmessig, er ibra form og ser ellers godt ut.

Jeg gikk på en lang kortison-kur som jeg avsluttet for ca et år siden. Går ut i fra at dette er årsaken, likevel om dette er et kjent fenomen i pubertetsalder. Jeg er 17 år.

Er det noe som kan gjøres med dette, da jeg ikke har lyst til å gå slik i lang tid fremover?

Det er altså ikke fettvev, bare noe hardt, nesten bruskaktig. Tror det er det samme som kalles "bitch tits" på kroppsbyggerspråket.....

Har lest at det kommer/kan komme av nedsatt nedbrytning av østrogen i leveren. Stemmer i såfall dette? I det tilfelle burde det jo være noen aktuelle medisiner som kan rette opp denne "feilen" igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16180-brystkjertler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Cortison kan ikke påvirke brystet, og det med endret nedbrytning av østrogen i leveren er også fremmed for meg.

Hvis dine brystene er så harde som du beskriver bør du få en skikkelig undersøkelse, få en allmennlege til å se på deg. (Det er ikke gynekologens spesialområde)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16180-brystkjertler/#findComment-75215
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...