Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Fins det noen gode råd om hvordan man kan forbedre sædkvaliteten? Min kjære og jeg har nylig vært til utredning der vi desverre fikk vite at han har ganske sterkt nedsatt sædkvalitet. Sædcellene har nedsatt evne til å svømme både rett frem og til siden. Venter på dato til microinjeksjon, men har liksom ikke helt gitt opp håpet på å få det til på "vanlig måte". I hvor stor grad kan div. piller bedre sædkvaliteten? Har det noe for seg at jeg står på hodet etter samleie? Vil det da bli lettere for svømmerne å komme seg fremover??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161893-s%C3%A6dkvalitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Det er mange ting som kan hjelpe, men det er ikke alltid det fungerer :-(

1. Akupunktur

2. Store doser med vitaminer

3. Ikke bruke trange underbukser

4. Hold deg vekk fra sykling etc

5. Ikke bruk varme i bilsetet

6. Spis sunt og drikk mye vann

7. Bort med kiloenen hvis man har for mage av det. Studier tilsier at fete menn har dårligere sædkvalitet

8. Sigarettrøyking og sprit før man skal prøve og få barn er en dårlig kombinasjon.

Husk at sæden produseres 30 dager før den kommer den kommer ut.

Selv har jeg meget dårlig kvalitet på gutta mine, men vi har klart å bli gravide to ganger (har en gutt på snart 2 år) tross dette. Har totalt 4 ICSI-forsøk bak oss.

Skal prøve en Pergotime-kur nå, Denne kuren kan føre til bedre kvalitet, så jeg har lyst til å teste dette.

Skal oppdatere dere når kuren er over.

Lykke til med laging av barn!

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161893-s%C3%A6dkvalitet/#findComment-1047803
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...