Gå til innhold

Min kjærestes problematiske eks

Anbefalte innlegg

Gjest kjæresten@

Jeg har etter 6 år endelig blitt sammen med min eks igjen, som jeg var sammen med i 3 år. Vi har flyttet sammen, og har det veldig bra. Han er verdens snilleste gutt :-)

Men det er et stort problem, og det er jenta som nå er hans eks. De var samboere i ca. 3 år. Denne jenta kjenner jeg fra ungdomstiden, og var derfor ganske forberedt på at det ville bli problemer. Fordi jeg vet godt hvordan hun er mht temperament og personlighet.

Hun har hele tiden sett på meg som en rival, og truet ofte med, overfor han, at hvis det ble slutt mellom dem og vi ble sammen igjen....så skulle hun drepe oss begge, for det tolererte hun ikke. Ja, det var det hun sa...

Hun har vært voldelig mot han i forholdet, hun har stjålet penger av han, hun løy om alt og alle. Hun kontrollerte alle meldinger på telefonen hans, og svarte for han på dem, når han selv ikke var til stede. Han har mange ganger prøvd å avslutte forholdet, men da har hun truet med selvmord. Helt til i sommer, da han endelig fikk kastet henne ut (av sitt hus)

Nå har hun sørget for å sette igjen saker og ting, som hun med jevne mellomrom tar kontakt med han for å få. Vi har flyttet alle sakene hennes til et uthus, som alltid er ulåst, og gitt henne beskjed om at hun kan hente det der.Hun henter litt og litt, og sender meldinger for å lage bråk om ting hun ikke finner i uthuset, og som hun påstår er hennes. Dette har nå skjedd 4 ganger ca.. bare siden jeg flyttet inn for noen uker siden.

Vi skjønner ikke hvordan vi skal få henne til å hente alle sakene sine, og la oss være i fred. Setter vi hardt mot hardt, så truer hun med hevnaksjoner, og min samboer er redd hun er i stand til de verste ting, som å ødelegge bilen hans eller min o.l. Å snakke med henne nytter ikke. Da blir hun enten fly forbannet eller begynner med hysterisk gråting og skriking.

Gode råd mottas med STOR takk...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161921-min-kj%C3%A6restes-problematiske-eks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

har egentlig ikke noen andre råd enn at dere får anmelde henne og få besøksforbud..

Kan du fatte at noen mennsker blir så syke og ikke legger merke til det selv? I lengda må det jo være dem det går utover,.. herregud..

Lykke til dere to!

Gjest kjæresten@

Kan dere ikke bare kjøre stæsjet til henne og ferdig med det?

Jo, i alle normale tilfeller så vill det ha vært en løsning. Men vi vet sant og si ikke hvor hun bor. Vi vet bare at hun har møtt en "ny type", som er fra narkotikamiljøet. Og at hun selv også bruker amfetamin nå.

Så de gangene hun har hatt hjelp med å hente ting, så er det karer fra dette miljøet som har hjulpet henne.

I går tok hun kontakt med min samboer for å spørre om han kunne møte henne alene. Årsak? Jo, hun hadde en liten hvalp hun ville vise han !:-)

Jo, i alle normale tilfeller så vill det ha vært en løsning. Men vi vet sant og si ikke hvor hun bor. Vi vet bare at hun har møtt en "ny type", som er fra narkotikamiljøet. Og at hun selv også bruker amfetamin nå.

Så de gangene hun har hatt hjelp med å hente ting, så er det karer fra dette miljøet som har hjulpet henne.

I går tok hun kontakt med min samboer for å spørre om han kunne møte henne alene. Årsak? Jo, hun hadde en liten hvalp hun ville vise han !:-)

Kjæresten din må nødvendigvis vite hvor familien hennes bor. Det er bare å kjøre det dit, uten å mukke.

Gjest kjæresten@

Kjæresten din må nødvendigvis vite hvor familien hennes bor. Det er bare å kjøre det dit, uten å mukke.

Ja, det blir vel kanskje det som må gjøres. Hun har en (enslig) mor, som vi vet hvor bor. Men man vegrer seg selvfølgelig i det lengste for å plage "uskyldige".

Det skal vel ikke så mye fantasi til å forstå at det sikkert ikke er første gangen hun står oppe i problemer med datteren sin.

Annonse

Ja, det blir vel kanskje det som må gjøres. Hun har en (enslig) mor, som vi vet hvor bor. Men man vegrer seg selvfølgelig i det lengste for å plage "uskyldige".

Det skal vel ikke så mye fantasi til å forstå at det sikkert ikke er første gangen hun står oppe i problemer med datteren sin.

Det kan da ikke være så plagsomt å ta imot noen saker som tilhører datteren hennes.

skorpionfisken

Hva i all verden får to personer som har vært sammen, gjort det slutt av en eller annen god grunn til å bli sammen igjen etter 6 år?

Jeg spør av nyskjerrighet. Mine foreldre gjorde nemlig det samme, de var fra hverandre i to år. I dag 30 år etterpå har de et forholdsvis bra ekteskap.

Selv kunne det ikke ramle meg inn å bli sammen med min ex igjen.

Gjest kjæresten@

Hva i all verden får to personer som har vært sammen, gjort det slutt av en eller annen god grunn til å bli sammen igjen etter 6 år?

Jeg spør av nyskjerrighet. Mine foreldre gjorde nemlig det samme, de var fra hverandre i to år. I dag 30 år etterpå har de et forholdsvis bra ekteskap.

Selv kunne det ikke ramle meg inn å bli sammen med min ex igjen.

I vårt tilfelle så skyldes det at vi var kun 19 og 24 sist vi var sammen (fra vi var 17 og 22) Og hadde altså en del uprøvd.

I løpet av de 6 årene, så har han, som du skjønner, gjort sine erfaringer, og jeg noen tilsvarende. Som gjør at vi i dag føler at vi som mer voksne mennesker kan verdsette hverandre.

Vi har i alle disse årene holdt en viss kontakt, og følt et bånd.

Det var ingen store konflikter som var årsaken til bruddet. Det var først og fremst jeg som var "rastløs og dum" :-)

Gjest kjæresten@

Det kan da ikke være så plagsomt å ta imot noen saker som tilhører datteren hennes.

Noen saker...det er nok snakk om noen tilhengerlass. Som, hvis hun skal hente dem i sitt eget tempo, vil ta flere år...

Det er vanskelig her på forumet å beskrive denne jenta. Hun er stor og sterk og skremmende, og det er ikke uten grunn at vi føler oss rimelig redde og usikre på hvordan vi skal håndtere henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...