Gå til innhold

Oppdaget utro samboer, en uke etter.

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Tillater meg å starte en ny tråd. Dette som en fortsettelse på tråden ”er dette utroskap” startet av meg den 13/10-2004 klokken 14:51.

Det er nå nesten gått en uke siden jeg fant ut at hun hadde hatt et kjærlighetsforhold til en annen mann. Jeg fikk mange fine svar på den tråden. Beklager at jeg skrev hist og pist i tråden, livet er blitt nokså kaotisk og det gjenspeiles nok i mine handlinger! Skal love full skjerpings i denne tråden.

Kan ikke få takket dere nok for det dere skrev i den andre tråden. Dere hjelper meg virkelig til å se klarere.

Under reiser jeg noen spørsmål som jeg håper noen kan gripe fatt i og svare meg.

Tiden i det siste har vært nokså turbulent for oss begge. Hadde en kjempefin helg, hvor det virkelig så ut som at det skulle gå bra mellom oss. Eneste skår i gleden var at han andre hadde ringt min samboers mobiltelefon på fredags kveld klokken 19:00.

Det plaget min samboer og ikke minst meg. Hvorfor gjorde han det tro?

Var det for å teste min samboer? For at jeg skulle finne det ut?

Rart at ringer når han vet at hun er hjemme med meg og barna…

Jeg kan umulig være en god samboer, da hadde dette ikke skjedd. Håper at vi sammen kan sette fokus på hva som mine/hennes svakheter. Jeg vil strekker meg langt for at dette skal gå. Har selv ringt og bestilt time hos familievernet. Håper at det er noe å hente der. Trenger all hjelp jeg/vi kan få.

Ikke lett å holde maska på jobben. Noen ganger må jeg stritte voldsomt imot for at jeg ikke skal knekke sammen i strigråt foran mine kollegaer. Går ofte ut i bilen og strigråter i stedet for.

Min samboer har fremdeles problemer med å se at hun har gjort noe galt. Jeg burde heller være stolt over at noen beiler etter henne, sier hun! Hun på sin side mener at jeg ikke kan tilgi. Kanskje jeg har problemer med å tilgi? Det blir ikke lettere nå hun fremdeles savner han. Det er gått en uke siden hun skrev til han sist og fortalte at han måtte ha sitt liv og hun sitt. Jeg ser at hun plages fremdeles. Akkurat i dag er hun særdeles irritabel og kjefter og smeller. Kan noen her med innsikt fortelle meg om dette er en ”normal” reaksjon? Det vil si, må jeg forvente/godta at hun skal ha følelser for han andre ennå?

Nå er hun hos en venninne for å blåse ut. Føler meg ikke trygg på hvordan det går.

Venninnen er skilt og har et litt lettsindig liv. Hun ringer min samboer ukentlig for å fortelle de siste ”flørte” historiene, og glorifiserer på en måte livet som singel.

Jeg føler at denne venningen er ikke den rette rollefiguren i denne sammenhengen.

Men min samboer må selvsagt få lov til å gå tur med henne. Håper bare at det kommer noe positivt ut av det!

Mvh,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161950-oppdaget-utro-samboer-en-uke-etter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For ei drittkjærring, unnskyld at jeg sier det, men din samboer virker ikke helt godt bevart.

Skal du være takknemlig for at hun er utro med andre menn? Synes hun at hun er for god for deg og at du skal prise herren for å få være sammen med noen som er så fantastisk? Det er selvfølgelig kjekt at ens samboer er attraktiv, men denne skal selvfølgelig ikke være utro.

Tror ikke helt på at hun har valgt deg pga kjærlighet, hun har valgt deg pga fornuft og hun er sint på deg som ødelegger hennes lykke med denne andre mannen. Hun har INGEN rett til å være sint, INGEN rett til å savne denne andre.

At hun ikke innser at hun har gjort noe galt burde si deg at dette forholdet er kjørt, kom deg vekk så fort som mulig, før du blir såret enda mer.

Hun burde gjort alt i sin makt for å trøste deg, for å forsikre deg om at det er deg hun vil ha, dette gjør hun ikke. Hva sier det deg?

Denne venninnen virker som en dårlig venninne dersom hun kjenner til situasjonen og likevel glorifiserer singellivet. Hun burde oppfordret din samboer til å ordne opp med deg, enten for å leve sammen eller avslutte forholdet.

Jeg tror hun er irritabel og sint fordi beileren ikke kjemper for å få henne.

Og deg tråkker hun jo så ettertrykkelig på at jeg ikke kan skjønne hvordan du finner deg i det. Du må enten være veldig, veldig glad i henne, eller så har hun brutt ned selvtilliten din til bunnivå.

Alle kan trå feil, og mye kan tilgis, men da bør hun legge seg flat og virkelig vise at hun angrer, og hun må skjønne hvor mye dette har såret deg. Og framfor alt må dere begge være innstilt på å fortsette forholdet - uten beilere på sidelinjen.

Ellers er jeg enig med hr. smart i at hun virker temmelig tvilsom.

Sett utenfra vil nok det beste være å bryte. Jeg er redd for at du kan få det mere vondt framover ved å bli enn ved å bryte.

Hei

Jeg leste den forrige tråden din, men svarte ikke i den.

Slik jeg forsto det så sier hun at hun ikke har vært "utro" etter hennes syn. Altså det hun legger i det å være utro.

Hun har gjerne blitt smigret av denne gamle flammen og latt seg overtale til å møte ham. Der fikk hun slik jeg forstår det virkeligheten i ansiktet og brøt dette - også det før du fant det ut???

Om man blir smigret og betatt - noe som for de fleste skjer ufrivillig - så forsvinner det ikke helt på et knips. Man får gjerne det "vante" liv slengt i ansiktet kontra noe nytt og spennende. Hun har tatt et valg, og det må hun nå kjempe for. Noen reaksjoner på det er nok naturlig. Hun er gjerne den typen som viser følelser mer åpent enn andre.

Denne venninnen hadde jeg ikke bekymret meg så mye for, hun har vel vært venn med henne lenge uten skille seg, og hadde singellivet fristet så ville hun vel brukt denne gamle flammen som en unnskyldning for å stikke.

Hun føler gjerne oppriktig at hun ikke har vært utro, og forstår ikke helt at dere har forskjellig syn på denne saken. Jeg ville heller pratet med henne om akkurat det.

Men hvis dere har som mål å være sammen og få det godt er det kanskje ikke så lurt å mase så mye om disse tingene nå at dere gir opp.

Det er noe som heter at man ikke skal så i storm, men vente til det stilner. At dere går til terapeaut er jo en bra ting. Når dere så har funnet hverandre igjen, og opplever at denne krisen har bragt dere sterkere sammen, da kan dere snakke om hva dere ser på som utroskap osv.

Jeg ville ivertfall ikke dumpet dine barns mor etter råd fra DOL. Det er en sjelden vare med menn som tilgir og ikke bare "står på krava".

Jeg er selv blitt tilgitt mangt av min kjære opp gjennom årene og det har økt min respekt for ham mye. Vi har det bedre enn noengang på 12.året.

Lykke til fra

Gjest BigTimeDaddy

Vanskelig situasjon når følelsene river deg opp innvendig, men løsningen er faktisk veldig enkel!

Jeg synes du skal be dama reise å ryke og gi henne aldri sjansen til å komme tilbake. Kutt henne ut totalt! Selv om du føler at hun er den eneste for deg så vil du etterhvert forstå at det beste for deg er å avslutte det hele nå. Hun er egoistisk og tenker kun på seg selv og tar deg fullstendig for gitt.

Kom deg ut, NÅ!

Annonse

mil1365380270

Er enig i alt de andre har skrevet her. Hun har null rett til å være sur, hun skulle brutt kontakten med denne mannen, og krøpet på knærne for deg. Ikke for at du skal få tilfresstillelsen av at hun gjør det, men for å overbevise deg om at hun angrer, og det er deg hun vil ha.

Tenk fremover! Du får henne dit at hun sier unnskyld o.s.v. Kan du tro på at hun mener det? Klarer du å ikke være bitter fordi du nærmest måtte presse henne til det? Klarer du å tilgi at hun ikke syntes nok synd på deg til å stille opp for deg/dere med en gang?

Når hun oppfører seg sånn nå etterpå, er det mere enn selve utroskapen du skal tilgi. Det baller på seg, jo lenger tid det går.

Det er samboeren din som velger å gå til denne single venninnen sin, hvorfor er det der hun finner en likesinnet? Ikke et bra tegn, tror jeg.

Jo mer du føyer henne nå, jo mer lei deg kommer du til å bli. Prøv å tenke på hva som er best for deg, og sett foten ned!

For ei drittkjærring, unnskyld at jeg sier det, men din samboer virker ikke helt godt bevart.

Skal du være takknemlig for at hun er utro med andre menn? Synes hun at hun er for god for deg og at du skal prise herren for å få være sammen med noen som er så fantastisk? Det er selvfølgelig kjekt at ens samboer er attraktiv, men denne skal selvfølgelig ikke være utro.

Tror ikke helt på at hun har valgt deg pga kjærlighet, hun har valgt deg pga fornuft og hun er sint på deg som ødelegger hennes lykke med denne andre mannen. Hun har INGEN rett til å være sint, INGEN rett til å savne denne andre.

At hun ikke innser at hun har gjort noe galt burde si deg at dette forholdet er kjørt, kom deg vekk så fort som mulig, før du blir såret enda mer.

Hun burde gjort alt i sin makt for å trøste deg, for å forsikre deg om at det er deg hun vil ha, dette gjør hun ikke. Hva sier det deg?

Denne venninnen virker som en dårlig venninne dersom hun kjenner til situasjonen og likevel glorifiserer singellivet. Hun burde oppfordret din samboer til å ordne opp med deg, enten for å leve sammen eller avslutte forholdet.

Hadde hun innrømt feil, bedt om tilgivelse, og vist hvor glad hun var i deg hadde jeg skjønt at du tilga henne, men når hun selv ikke skjønner at hun har gjort noe galtm og tydeligvis synes det er helt greit å være utro synes jeg rett og slett du bør gå din vei.. Hun fortjener deg ikke! Vet det er vanskelig, særlig hvis dere har barn, men hverken du eller barna har godt av et slikt samliv! Kan du virkelig leve med dette i lengden? Kan du glemme dette helt?

Husk at dette er en barriere man bryter,og at folk som har vært utro en gang ofte er det igjen. Alle kan gjøre feil og lære av dem, men det at hun ikke innrømmer feil er et svært dårlig tegn, og også det at hun går og "savner" den andre.. Hvor lang tid tar det før hun er tilbake i hans armer? Ikke lenge tipper jeg, dette har jeg opplevd selv!

Og forresten- hva hadde hun sagt om du gjorde det samme? Hadde hun fremdeles ment at det ikke var utroskap? Tror ikke det, det er typisk for en løgner og egoist..

GENe1365380763

Hei !

Synes du skal finne en ny dame å dele livet med.

Livet er for kort til å bli plaget av jenter som synes de er for gode for deg.

Neste lørdag, be henne være barnevakt og stikk på byen eller besøk ei dame du kjenner.

La stoltheten løfte deg ut av uføret som HUN har satt deg i.

Gjest tjohooo

Hei !

Synes du skal finne en ny dame å dele livet med.

Livet er for kort til å bli plaget av jenter som synes de er for gode for deg.

Neste lørdag, be henne være barnevakt og stikk på byen eller besøk ei dame du kjenner.

La stoltheten løfte deg ut av uføret som HUN har satt deg i.

Døh, han er da ikke 14 år heller.

Hvis alle skulle kunne gjøre ting på en måte fordi de selv har blitt behandlet på samme måte, ville det blitt komplett kaos. Å begynne å "hevne" med å "stikke til ei anna dame" hjelper da alldeles ikke på verken sorgen hans eller konflikten dem i mellom. Selv om det kanskje kan være fristende.

Re: Oppdaget utro samboer, en uke etter.

Hadde hun innrømt feil, bedt om tilgivelse, og vist hvor glad hun var i deg hadde jeg skjønt at du tilga henne, men når hun selv ikke skjønner at hun har gjort noe galtm og tydeligvis synes det er helt greit å være utro synes jeg rett og slett du bør gå din vei.. Hun fortjener deg ikke! Vet det er vanskelig, særlig hvis dere har barn, men hverken du eller barna har godt av et slikt samliv! Kan du virkelig leve med dette i lengden? Kan du glemme dette helt? Husk at dette er en barriere man bryter,og at folk som har vært utro en gang ofte er det igjen. Alle kan gjøre feil og lære av dem, men det at hun ikke innrømmer feil er et svært dårlig tegn, og også det at hun går og "savner" den andre.. Hvor lang tid tar det før hun er tilbake i hans armer? Ikke lenge tipper jeg, dette har jeg opplevd selv! Og forresten- hva hadde hun sagt om du gjorde det samme? Hadde hun fremdeles ment at det ikke var utroskap? Tror ikke det, det er typisk for en løgner og egoist..

En vond situasjon, det her! Her er min mening:

Du skal ikke føle skyld for hennes utroskap! Dette var et valg HUN gjorde, selv om hun kanskje har hatt sine grunner. Problemer i parforholdet skal løses i parforholdet, og det er galt å vende seg til andre i en vanskelig periode.

Hun MÅ innse at hun har gjort noe galt hvis dere skal ha noen sjanse. I tillegg er det hennes ansvar å vise at hun mener alvor og at hun er til å stole på i fremtiden. Når hun har vist det, må du lære deg å stole på henne igjen.

Snakk gjerne med en utenforstående om dette, og lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...