Gå til innhold

Enkelt spm.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Paretos

Hva tror du skjer neste gang hun finner en annen som gir henne litt oppmerksomhet?

Hvis du klarer å legge bak deg det som har skjedd tidligere og kan ha tillit til henne så kan du jo gjøre et forsøk hvis du mener hun er den eneste for deg, hehe.

Skygg unna og kutt ut kontakten er mitt beste råd!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162053-enkelt-spm/#findComment-1049085
Del på andre sider

Dronningen1365380764

Selvfølgelig kan det gå bra. Alle kan gjøre en feil en gang i blandt. Støtter det andre innlegget hvor man sier at hun sikkert har funnet ut at gresset ikke er grønnere på den andre siden.

Men du må spørre deg selv: vil du dette? Hvis så, sats.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162053-enkelt-spm/#findComment-1049775
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Selvfølgelig kan det gå bra. Alle kan gjøre en feil en gang i blandt. Støtter det andre innlegget hvor man sier at hun sikkert har funnet ut at gresset ikke er grønnere på den andre siden.

Men du må spørre deg selv: vil du dette? Hvis så, sats.

Lykke til.

"Støtter det andre innlegget hvor man sier at hun sikkert har funnet ut at gresset ikke er grønnere på den andre siden."

Det er jo strengt tatt en latterlig ting å si.

Det at fyren hun dumpet stakkaren over til fordel for viste seg å:

a) dumpe henne.

B) være et rasshøl.

...trenger ikke på noen måte å bety at "hun fant ut at gresset ikke var grønnere og bla, bla, bla...".

Sannsynligvis stikker hun ved første mulighet igjen, og fyren over er rett og slett bare en trygg havn. En hun - dersom han tar henne tilbake - vet at hun alltid har i bakhånd når de hun tror er bedre enn hennes trygge havn (les; fyren over) viser seg å være rasshøl eller dumper henne.

Selvsagt bør han ikke ta henne tilbake. I hvert fall ikke om han eier et fnugg av selvrespekt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162053-enkelt-spm/#findComment-1049779
Del på andre sider

Gjest Tenkern

Tja, har noe endret seg siden sist dere var sammen? Jeg for min del har tenkt mye over hva jeg gjorde feil, så det kunne kanskje fungert mellom meg og min ekskjæreste nå, men det vil ikke han. Det er viktig, synes jeg, at noe har endret seg, eller så kommer dere mest sannsynlig til å gå inn i det samme sporet, og da er man jo like langt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162053-enkelt-spm/#findComment-1049841
Del på andre sider

Dronningen1365380764

"Støtter det andre innlegget hvor man sier at hun sikkert har funnet ut at gresset ikke er grønnere på den andre siden."

Det er jo strengt tatt en latterlig ting å si.

Det at fyren hun dumpet stakkaren over til fordel for viste seg å:

a) dumpe henne.

B) være et rasshøl.

...trenger ikke på noen måte å bety at "hun fant ut at gresset ikke var grønnere og bla, bla, bla...".

Sannsynligvis stikker hun ved første mulighet igjen, og fyren over er rett og slett bare en trygg havn. En hun - dersom han tar henne tilbake - vet at hun alltid har i bakhånd når de hun tror er bedre enn hennes trygge havn (les; fyren over) viser seg å være rasshøl eller dumper henne.

Selvsagt bør han ikke ta henne tilbake. I hvert fall ikke om han eier et fnugg av selvrespekt.

Du kan da ikke skrive alt dette uten at du vet mer enn det som er kommet frem i første innlegg. Du er alt for fordømmende her. Jeg anbefaler hovedinnlegger til å si mer om problemstillingen hvis han skal ha adekvate svar tilbake. Her er det nok alt for mange selvopplevde og bitre erfaringer som kommer på uttrykk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162053-enkelt-spm/#findComment-1049921
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Du kan da ikke skrive alt dette uten at du vet mer enn det som er kommet frem i første innlegg. Du er alt for fordømmende her. Jeg anbefaler hovedinnlegger til å si mer om problemstillingen hvis han skal ha adekvate svar tilbake. Her er det nok alt for mange selvopplevde og bitre erfaringer som kommer på uttrykk.

Ingen selvopplevde og bitre erfaringer i det jeg skrev. Bare sunn fornuft.

Ut ifra hoveinnlegget er det umulig å ta stilling til det skapningen over skriver, så et "ta henne tilbake" er minst like dumt som et "ta henne ikke tilbake" - om vi bare skal basere oss på disse 4 linjene med ord.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162053-enkelt-spm/#findComment-1050149
Del på andre sider

Dronningen1365380764

Ingen selvopplevde og bitre erfaringer i det jeg skrev. Bare sunn fornuft.

Ut ifra hoveinnlegget er det umulig å ta stilling til det skapningen over skriver, så et "ta henne tilbake" er minst like dumt som et "ta henne ikke tilbake" - om vi bare skal basere oss på disse 4 linjene med ord.

"Ut ifra hoveinnlegget er det umulig å ta stilling til det skapningen over skriver, så et "ta henne tilbake" er minst like dumt som et "ta henne ikke tilbake" - om vi bare skal basere oss på disse 4 linjene med ord. "

Det kan jeg forsåvidt være enig med deg i. Uansett hva man svare blir det like dumt. Men det går da ann å svare på generellt grunnlag. Så må man også tillegge hovedinnlegger en viss posjon sunn fornuft. Hvis denne personen hadde følt seg utnyttet så vil han kanskje ta dette med i betraktningen selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162053-enkelt-spm/#findComment-1050220
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

"Ut ifra hoveinnlegget er det umulig å ta stilling til det skapningen over skriver, så et "ta henne tilbake" er minst like dumt som et "ta henne ikke tilbake" - om vi bare skal basere oss på disse 4 linjene med ord. "

Det kan jeg forsåvidt være enig med deg i. Uansett hva man svare blir det like dumt. Men det går da ann å svare på generellt grunnlag. Så må man også tillegge hovedinnlegger en viss posjon sunn fornuft. Hvis denne personen hadde følt seg utnyttet så vil han kanskje ta dette med i betraktningen selv.

"Så må man også tillegge hovedinnlegger en viss posjon sunn fornuft. Hvis denne personen hadde følt seg utnyttet så vil han kanskje ta dette med i betraktningen selv."

Du vet sannsynligvis like godt som meg at man ikke kan begynne å dra fornuft og rasjonelle tanker inn i noe som har med kjærlighet å gjøre.

I situasjonen fyren over befinner seg i er det et hårfint skille mellom fornuft og desperasjon.

Hvis jeg var han ville jeg stilt meg to spørsmål:

1. Hvorfor dro hun?

2. Hadde det noe med følelsene hennes for meg å gjøre?

Spørsmål nummer 2 er desidert viktigst.

Spør du meg, som er en romantisk sjel og som er så naiv at jeg tror følelser betyr (nesten) alt, er svaret enkelt.

Man forlater tross alt ikke en man har de rette følelsene for til fordel for en annen, og har jenta mer følelser for en annen enn meg vil jeg uansett ikke ha henne.

For jeg vil aldri være et annetvalg.

Fyren over kan også stille seg et tredje spørsmål:

3. Vil jeg takle å være et annetvalg?

I situasjonen han nå befinner seg i, altså i en situasjon uten rasjonelle tanker og med kjærlighetssorg, kan han fort finne på å svare ja på spørsmålet over.

Det er derfor han i denne sårbare situasjonen trenger håndfaste råd fra sånne som meg.

Sånn; der var argumentasjonen min.

Logisk? Visst faen! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162053-enkelt-spm/#findComment-1050240
Del på andre sider

Dronningen1365380764

"Så må man også tillegge hovedinnlegger en viss posjon sunn fornuft. Hvis denne personen hadde følt seg utnyttet så vil han kanskje ta dette med i betraktningen selv."

Du vet sannsynligvis like godt som meg at man ikke kan begynne å dra fornuft og rasjonelle tanker inn i noe som har med kjærlighet å gjøre.

I situasjonen fyren over befinner seg i er det et hårfint skille mellom fornuft og desperasjon.

Hvis jeg var han ville jeg stilt meg to spørsmål:

1. Hvorfor dro hun?

2. Hadde det noe med følelsene hennes for meg å gjøre?

Spørsmål nummer 2 er desidert viktigst.

Spør du meg, som er en romantisk sjel og som er så naiv at jeg tror følelser betyr (nesten) alt, er svaret enkelt.

Man forlater tross alt ikke en man har de rette følelsene for til fordel for en annen, og har jenta mer følelser for en annen enn meg vil jeg uansett ikke ha henne.

For jeg vil aldri være et annetvalg.

Fyren over kan også stille seg et tredje spørsmål:

3. Vil jeg takle å være et annetvalg?

I situasjonen han nå befinner seg i, altså i en situasjon uten rasjonelle tanker og med kjærlighetssorg, kan han fort finne på å svare ja på spørsmålet over.

Det er derfor han i denne sårbare situasjonen trenger håndfaste råd fra sånne som meg.

Sånn; der var argumentasjonen min.

Logisk? Visst faen! :)

"Logisk? Visst faen! :) "

Jeg ler nesten litt av deg. Dette er et typisk innlegg av en gutt. Fornekter følelser og fornuft. Kjærlighet består da av akkurat dette. Noen ganger seire fornuften andre ganger ikke. Tror når det kommer til kjærlighet så er det helt umulig å ha en fasit for hva slags mekasismer man står ovenfor. Kjærligheten er så forutsigbar, at ingen av oss vil noen gang fatte seg på den.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162053-enkelt-spm/#findComment-1050250
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

"Logisk? Visst faen! :) "

Jeg ler nesten litt av deg. Dette er et typisk innlegg av en gutt. Fornekter følelser og fornuft. Kjærlighet består da av akkurat dette. Noen ganger seire fornuften andre ganger ikke. Tror når det kommer til kjærlighet så er det helt umulig å ha en fasit for hva slags mekasismer man står ovenfor. Kjærligheten er så forutsigbar, at ingen av oss vil noen gang fatte seg på den.

Hva mener du med at jeg fornekter følelser og fornuft? Det er nettopp følelser og fornuft (mangel på sådann i fyrens situasjon) jeg skriver om nedover her.

Du er virkelig ikke enig med meg i at kjærlighet ofte sørger for at fornuften forsvinner?

Vel, jeg tror i så fall ikke du skal gjøre mine meninger til en "guttegreie". Det er sannsynligvis noe de fleste er enig med meg i.

Så gjør det heller til en "dronning"-greie.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162053-enkelt-spm/#findComment-1050261
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...